  • 1. Data: 2017-05-30 17:29:29
    Temat: [OT] Allegro się popsuło
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Od 16 lat kupoje na allegro. Głównie drobnicę z okolic elektroniki i
    gadżetów, zazwyczaj nie przekraczam parudziesięciu zł za przelew.

    Miałem może z 10 wpadek w tym czasie, pomyłek przy wysyłce, może ze 2
    oszustwa. Ogólnie spokojnie, policzyłem że mam jakieś 300 transakcji.

    Coś się jednak stało. Od poczatku tego roku naliczyłem 20 pomyłek na 30
    zakupów (!). Absurdalnych, z gatunku dostaje inny towar i subtelnych z
    gatunku dostaje prawie taki sam ale niefunkcjonalny towar. Nie chodzi tu
    o chińskie badziewie i narzekanie na jakośc, chodzi o dziadostwo w
    pakowaniu czy magazynowaniu gdzie ktoś myli mikro z mini albo gniazdo z
    wtykiem.

    Czare goryczy przelało zamówienie w ktorym sprzedawca dwa razy dosyłal
    zły towar zostawiając mnie z 3 złymi, identycznymi pierscieniami foto.
    Jak oni proawdza biznes i wychodzą na +? Nie pojmuje.

    Obecnie mam druga identyczną sytuację (minął tydzień), ktoś mi dosłał
    towar ale taki sam jak za pierwszym razem, czyli zły. I też pierścien foto.

    Itd itp.

    Nie chodzi o to że to się trafia. Tylko że od poczatku tego roku trafia
    się *zadziwiająco* często.

    Czy ja przegapilem jakąś rewolucję? Gimbusy otwierają biznesy? Pokolenie
    XYZ wchodzi na rynek pracy? Strach tranzystora kupić. Nie tak dawno
    kupiłem setkę rezystorów a dostalem setkę kondensatorów, ale o tej samej
    liczbowo pojemności co rezystancji a sprzedawca "nie widzi różnicy bo
    oznaczenie się zgadza". WTF? Dlaczego tak bardzio sie popsuło?
    Asortyment kupowany przeze mnie niczym się nie rózni od tego z zeszłych lat.

    PS. Zamawiam tez drobicę z chin. Na jakies 50 przesyłek 0 pomyłek.

  • 2. Data: 2017-05-30 17:43:44
    Temat: Re: [OT] Allegro się popsuło
    Od: Luke <l...@l...net>

> [...]
    > kupiłem setkę rezystorów a dostalem setkę kondensatorów, ale o tej samej
    > liczbowo pojemności co rezystancji a sprzedawca "nie widzi różnicy bo

    Czy to wszystko są różni sprzedawcy? Czy istnieją na allegro od dawna?
    Jakie mają komentarze? Nie obserwuję niczego takiego, chociaż szczerze
    mówiąc, to ostatnio mniej kupuję.

    L.

  • 3. Data: 2017-05-30 18:18:00
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2017-05-30 17:43, Luke wrote:
> [...]

    Taka prosta rada kupuj w sklepie, a nie na "bazarze".

    ale o tej samej

    Ja bym to inaczej ujął, na allegro sprzedają właśnie ci sprzedawcy pod
    których ta platforma sie ostatecznie przekształciła -
    taki wielki bazar z chłamem...

    > Czy to wszystko są różni sprzedawcy? Czy istnieją na allegro od dawna?
    > Jakie mają komentarze?

    System komentarzy został zniszczony!

    >Nie obserwuję niczego takiego, chociaż szczerze
    > mówiąc, to ostatnio mniej kupuję.

    Ja traktowałem od zawsze allegro jako platformę aukcyjną - nie sklepobazar!
    No ale z tego były mniejsze pieniądze widocznie.

    Włodek

  • 4. Data: 2017-05-30 18:48:18
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 5/30/2017 6:18 PM, Włodzimierz Wojtiuk wrote:
    > Taka prosta rada kupuj w sklepie, a nie na "bazarze".

    To *są* sklepy. Mają często normalne strony, fizyczną lokalizację itp.
    To że sa na allegro daje pewną smialość w przypadku pomyłki, zawsze
    możesz pokłucić się w obecności pracownika, istnieją jakieś szczątkowe
    formy odzyskania pieniędzy.

    > Ja bym to inaczej ujął, na allegro sprzedają właśnie ci sprzedawcy pod
    > których ta platforma sie ostatecznie przekształciła -
    > taki wielki bazar z chłamem...

    Nie zgadzam się, ponado obserwuje to od początku tego roku. Wczesniej
    statystyka wyglądala na normalną. Coś się stało i nie wiem do końca co.

  • 5. Data: 2017-05-30 21:16:23
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2017-05-30 18:48, Sebastian Biały wrote:

    > To *są* sklepy. Mają często normalne strony, fizyczną lokalizację itp.

    No są, ale stawiam tezę, że fizyczny/wirtualny sklep ma powiedzmy
    standart A, a na allegro działa filia w standarcie B (gorszym dla jasności).
    Na poparcie tej tezy mam malutki przykład (nie musiałem szukać); pewne
    szczególne tranzystory stosowane w aplikacjach wzmacniaczy audio,
    oryginałów ze świecą szukać (już nie produkowane) Firma X a jakże nagle
    ma (jakoś poprzednio nie zauważyłem by handlowali akurat takimi
    częsciami) na allegro, na sklepie NIE.
    Co się stanie jeżeli to podróby, jak myslisz, które skojarzenie
    pozostanie w umysłach wiekszości klientów:
    1- Firma X sprzedała mi podróbę
    2- Zostałem oszukany na Allegro

    Dowód że opcja 2 ma kolosalną przewagę zawarty jest wprost w tytule
    wątku ;-)

    Konkludując: "Wystawiając "na bazarku" stoisko z własnym szyldem(nie
    rzucajacym się zbytnio w oczy) z towarem II jakości i obsługiwane przez
    praktykantów minimalizujemy straty wizerunkowe do akceptowalnego
    minimum. Przy tym czym większy bazarek tym lepiej.
    Tak dalej zapamietasz czy hipermax to był czy hipermix, a zapamientasz
    miasto-siedzibę płacąc "pajsru"...

    > To że sa na allegro daje pewną smialość w przypadku pomyłki, zawsze
    > możesz pokłucić się w obecności pracownika, istnieją jakieś szczątkowe
    > formy odzyskania pieniędzy.

    Eee

    O praktykantach wspomniałem ;-)

    > Nie zgadzam się, ponado obserwuje to od początku tego roku. Wczesniej
    > statystyka wyglądala na normalną. Coś się stało i nie wiem do końca co.

    No przecie pisałem - zniszczono system komentarzy,
    Ktoś wspomniał że to fajnie bo nie będzie bał się odwetowców od
    sprzedawców, no i co napiszesz po takiej pomyłce że "nie polecasz".
    za to dotychczasowe historyjki wyczyszczono, swoista abolicja
    Hulaj dusza piekła, co ja, IPN-u, też nie, historii nie ma!

    Włodek

  • 6. Data: 2017-05-30 23:38:31
    Od: "Andrzej W." <awa_wp@na_wp_oczywiscie.pl>

    > To że sa na allegro daje pewną smialość w przypadku pomyłki, zawsze
    > możesz pokłucić się w obecności pracownika, istnieją jakieś szczątkowe
    > formy odzyskania pieniędzy.

    Szanse odzyskania czegokolwiek na Allegro?
    Jak wygrasz w sądzie ze sprzedawcą za 10 lat to może Allegro przyzna Ci
    rację.

    U Chińczyków, jak nie przyślą w terminie, to klikasz "nie dostałem, chcę
    kasę" i masz ją w kilka dni (oczywiście jeśli kupujesz u sprzedawcy z
    programem ochrony zakupu).

    --
    AWa.

  • 7. Data: 2017-05-31 02:14:05
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    > PS. Zamawiam tez drobicę z chin. Na jakies 50 przesyłek 0 pomyłek.

    Gdzie kupujesz, że tak ładnie realizują zamówienia?
    K.

  • 8. Data: 2017-05-31 02:40:56
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Włodzimierz Wojtiuk" <"WBodzimierz Wojtiuk"> napisał w
    wiadomości news:592d9b3f$0$5149$65785112@news.neostrada.pl...
    > Ja bym to inaczej ujął, na allegro sprzedają właśnie ci sprzedawcy pod
    > których ta platforma sie ostatecznie przekształciła -
    > taki wielki bazar z chłamem...

    Coś jak warszawski "Wolumen". Pomijam już to, że zwłaszcza w dni powszednie
    warzywa, owoce, nabiał i mięso też się zdarza, w weekend też są... ale niech
    sobie będą, w sumie, jak pojadę nakupować scalaków, to żonie do obiadu mogę
    2 kilo pomidorów kupić i kilo ziemniaków, nie wychodząc z targowiska, a
    potem parę kontrolerów, dwa trafa i scalaki tym sterujące. Ale teraz, no,
    jak ostatnio tam nabywałem... może się coś znów zmieniło? Chyba z połowę
    targowiska, to a-la-ruskie-klamoty, mydło i powidło, trochę kojarzące mi się
    z hasłem, że przylepia się gówno do okrętu i woła "płyniemy". Najgorsze, że
    chłam już zaczyna lądować w pawilonach... Weźmy taki pakiet śrubokręt &
    "bity" do niego, za niedużą nawet cenę. Panie, magnes nawet ma. I było by
    cacy, gdyby ostrze niektórych, nie gięło się pod naciskiem paznokcia... w
    ogóle niehartowane.

    I w ogóle, Allegro spsiało i psieje nadal. Nie mogą pojąć, że jak szukam np.
    UL1901, czy enkodera szesnastkowego, to ch.j mnie interesują "wspaniałe
    buty", czy "przepiękny sweterek dla dziewczyny" (bo "nie mamy czego szukasz,
    ale może się zainteresuje..." PINDOL mnie interesują takie propozycje), jak
    Wrzuta, szukałem piosenki Renaty Danel "Mężczyzna z mojego biura", a tu mnie
    zarzygało hiphopami, heavymetalem i innymi, równie do szukanego kawałka
    podobnymi pozycjami, jakieś 1500 sztuk, gdzie oczywiście, rzeczonego kawałka
    nie było. Na szczęście zdobyłem, dziś pewnie bym zerżnął z Chomikuja (MP3
    mają dziurę, że da się za darmo). To pewnie Allegro... może by sprawdzić,
    czy się znów komuś nie sprzedali? Kiedyś, upieprzali za spam. Ale kiedyś,
    przy kolejnym spamie, odpowiedzieli mi w mentalnym stylu "ch.j nas to
    obchodzi, bujaj wory, spam jest dobry". Ale, oczywiście, w innych
    serwisach... Nie muszę włączać A., aby wiedzieć, co ostatnio tam
    przeglądałem. Chyba zacznę na potęgę przeglądać sexgadżety i wszelkie
    możliwe lewizny. Gemiusy i PBI dawno odfiltrowuję.

    PS. Okno otwarte, żaby nawijają, aż pogłos idzie, miły koncercik :) Chociaż
    jeden sympatyczny akcent życia w mieście... Ach, jeszcze drugi, słowiki drą
    się na działkach, aż też niekiedy echo idzie. Miła nocka :)

    --
    Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
    (C) Zygmunt Freud.

  • 9. Data: 2017-05-31 08:35:00
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

> [...]
    >
    > Miałem może z 10 wpadek w tym czasie, pomyłek przy wysyłce, może ze 2
    > oszustwa. Ogólnie spokojnie, policzyłem że mam jakieś 300 transakcji.

    ja odnoszę wrażenie ze ogólnie poziom usług i drobnego handlu leży i
    kwiczy. ( i tak jakby ostatnio się to jeszcze pogorszyło) być moze
    dlatego, ze można założyć firmę na preferencyjnych zasadach, więc łapią
    się "biznesu" ludzie nieodpowiedzialni. Może takie firemki to jakieś
    pralnie brudnych pieniędzy? A może poprostu założyli DG, kupili telefon,
    auto, mają wymówkę że niby pracują, ale klientów unikają. ewentualne
    koszty upadku firmy poniosą rodzice i teściowie... a potem sru do
    Angli/Holandii/gdzieśtam. a za 3 miesiące przyjada BMWicą. (17sto letnią)

    ToMasz

  • 10. Data: 2017-05-31 11:29:15
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 31 May 2017 02:14:05 +0200, w <ogl1sr$3j5$1@node1.news.atman.pl>, John
    Smith <d...@b...pl> napisał(-a):

    > Gdzie kupujesz, że tak ładnie realizują zamówienia?

    Pewnie Aliexpress.
    Też staram się zamawiać głównie z Ali.
    Świetny system komentarzy (nawet możesz zdjęcia wysłać).
    Program ochrony działa (nie przyślą? kasa w kilka dni z powrotem na swoim
    koncie).
    Z jakością różnie, ale z reguły jak orientujesz się w temacie, to potrafisz
    oszacować co dostaniesz (raz zamawiałem coś co miało mieć LED-y, miało zwykłe
    żarówki - zwrot całej kasy bez odsyłania towaru).

    Nawet za kilka $ możesz sobie wykupić gwarancję na telefon w PL.