  • 1. Data: 2022-01-01 03:03:05
    Temat: Re: OT Chińczyki kupują żywność
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2021-12-31 o 19:50, Janusz pisze:

> [...]
    w-efekcie-zywnosc-bedzie-jeszcze-drozsza-67210042397
    06976a

    > Wątpię, to jest myślenie europejskie raczej obce Azjatom.

    Chiny "skolonizowały" ponad pół Afryki, no nie nie może być
    wszak to myślenie europejskie raczej obce Azjatom. :-)

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2022-01-01 15:26:31
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-01-01 o 03:03, RadoslawF pisze:

    w-efekcie-zywnosc-bedzie-jeszcze-drozsza-67210042397
    06976a

    > Chiny "skolonizowały" ponad pół Afryki,
    Próbują, idzie im tak samo opornie jak europejczykom.

    no nie nie może być
    > wszak to myślenie europejskie raczej obce Azjatom.  :-)
    A kto 'skolonizował' daleką Azję (Chiny, Rosję-Syberię, Koreę) przed II
    WŚ? a może jeszcze wcześniej.
    Kto był w USA już w XIX czy XX wieku (oprócz jankesów i Indian), a
    obecnie pcha się na Syberię?

    --
    Janusz

  • 3. Data: 2022-01-01 22:00:32
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2022-01-01 o 15:26, Janusz pisze:

    w-efekcie-zywnosc-bedzie-jeszcze-drozsza-67210042397
    06976a

    > Próbują, idzie im tak samo opornie jak europejczykom.

    Nieprawda, idzie im lepiej.
    Ale w odróżnieniu od europejczyków robią to cichcem nie chwaląc
    się czym zarządzając.

> [...]
    > WŚ? a może jeszcze wcześniej.
    > Kto był w USA już w XIX czy XX wieku (oprócz jankesów i Indian), a

    Chińczycy w amerykach byli w XV wieku. Indianie już byli, jankesów
    jeszcze brakło.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2022-01-01 22:38:50
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-01-01 o 22:00, RadoslawF pisze:

> [...]
    06976a

    > Nieprawda, idzie im lepiej.
    > Ale w odróżnieniu od europejczyków robią to cichcem nie chwaląc
    Wcale nie idzie, chyba że sami pracują, murzynów jest ciężko zagonić do
    roboty.
    Na sadidtic-u są filmy jak się rozprawiają z nowymi kolonizatorami.

    > Chińczycy w amerykach byli w XV wieku.

    Czyli sam widzisz że mają doświadczenie.

    --
    Janusz

  • 5. Data: 2022-01-03 02:52:59
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2022-01-01 o 22:38, Janusz pisze:

> [...]
    > roboty.
    > Na sadidtic-u są filmy jak się rozprawiają z nowymi kolonizatorami.

    I co z tego jeśli ich władcy wyprzedali chińczykom zasoby i kopalnie?

    > Czyli sam widzisz że mają doświadczenie.

    Trafił im się ktoś z rozumem, na dzisiaj są w trójce największych
    mocarstw, pytanie kim będą jutro?