  • Data: 2014-11-28 20:01:41
    Temat: Re: [OT] Czy obecne odnawialne źródła energii nie mają sensu?
    Od: Iguan_007 <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Saturday, November 29, 2014 2:05:06 AM UTC+10, z wrote:

    > Ja zrozumiałem że obecna technologia jest do bani i nic nam nie pomoże.
    > Potrzebna jest "kosmiczna" żeby ratować klimat.

    Wlasnie tak jak piszesz - potrzebujemy czegos lepszego (tanszego). Pracujacy przy
    projekcie wcale nie stwierdzili, ze "obecne odnawialne zródla energii nie maja sensu"
    tylko ze przy obecnym tempie ich wprowadzania moga nie wystarczyc do
    zatrzymania/odwrocenia zmian klimatycznych. Zasadnicza roznica. I wyraznie pisza, ze
    nie jest to wina odnawialnych zrodel energii (a wrecz przeciwnie):

    "That's particularly problematic because CO2 remains in the atmosphere for more than
    a century; even if we shut down every fossil-fueled power plant today, existing CO2
    will continue to warm the planet.
    (...) Even if every renewable energy technology advanced as quickly as imagined and
    they were all applied globally, atmospheric CO2 levels wouldn't just remain above 350
    ppm; they would continue to rise exponentially due to continued fossil fuel use".

    > Więc... nie pchajmy kasy w błoto tylko szukajmy nowych technologii!!!
    > Nie tędy droga!!1

    Nikt tam nie napisal, ze odnawialne zrodla energii nie ograniczaja emisji
    zanieczyszczen. Tylko szybko nie odwroca szkod juz zrobionych - do tego potrzebujemy
    czegos lepszego.

    Pozdrawiam,
    Iguan

    --