  • Data: 2014-12-01 01:05:26
    Temat: Re: [OT] Czy obecne odnawialne źródła energii nie mają sensu?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Iguan_007" napisał w wiadomości grup
    On Sunday, November 30, 2014 10:26:12 PM UTC+10, Shrek wrote:
    >To znaczy ze jada do miasta bo maja elektrocieplownie, tak?

    Ze wsi do miasta dla kaloryferow ... nie, raczej nie.
    Sa inne, wazniejsze powody.

    Ale juz w samym miescie jest roznica czy ma sie kaloryfer, czy trzeba
    codziennie z piwnicy wiaderko wegla na 4 pietro wnosic.

    A jak kto swoje lata juz ma, to i kaloryfer mogl byc argumentem za
    wyprowadzka ze wsi.

    >Skup sie. Beda bronic MIEJSCA PRACY. Bez znaczenia czy bedzie to
    >elektrownia weglowa czy wodna.

    Tylko ze weglowa moga miec za plotem, a wodnej nie, bo wymaga warunkow
    terenowych.

    No i teraz powiedz - czy oni wola miec czyste powietrze, spokoj i
    stara biede, czy dobrze platne miejsca pracy ?
    Oczywiscie nie wszyscy sobie zdaja sprawe z zaleznosci.

    >Ponawiam pytanie "jakimi faktami"? Przytocz jakies. Cos co pokazuje,
    >ze ludzie wola kominy od np. wody.

    Wody nie ma. Woda wymaga warunkow.
    Kominy zreszta w sumie tez, tylko innych.

    Ale wodna elektrownia to nie tylko brak kominow - to najpierw
    wywlaszczenia i przeprowadzki ... do miasta, pod kominy.
    Potem zarobek na turystyce ... ale dla sasiadow :-(

    A potem bywa i tak http://en.wikipedia.org/wiki/Vajont_Dam
    Rzadko ...

    Niestety - jedno z drugim sie wiaze :-)

    J.