    From: PD <p...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: [OT] Fuzz do gitary
    Date: Mon, 12 Feb 2024 00:36:28 +0100

    W dniu 11.02.2024 o 16:50, heby pisze:

    > Tak. Ogarnia akustyczną.

    > Podejmujemy ryzyko ;)
    >
    > Są jakies amatorskie efekty tego typu? W sensie: cyfrowe, z bogatym
    > zakresem?

    Ja mam "Boss pocket GT". Sprawdza się w zastosowaniu gdy musisz pograć
    na słuchawkach. Czasem inaczej się nie da. Po to go kupiłem i w
    szczególnych przypadkach używam. Jeśli chodzi o presety z przesterem to
    na słuchawkach jest siara. Podpięty do wzmacniacza audio zyskuje dużo,
    chyba pod taką sytuację jest zoptymalizowany. Brzmienia czyste są ok i
    tu i tu. O innych efektach Ci nie powiem bo nie macałem. Natomiast wiem,
    że ludzie chwalą sobie zoom.

    > Do najtańszego wzmacniacza, który był w komplecie z gitarą. Kiedyś go
    > zmienimy na coś sensownego, na chwile obecną nie widzę sensu zmiany, coś
    > tam w nim słychać. Im gorszy jakościowo tym większa szansa na domowe
    > distorition :P Kiedyś czytałem wywiad z gitarzystą jakiegoś zespołu
    > rockowego, że jego wzmacniacz był najlepszy. Jak się okazało z powodu
    > spalonej lampy, niesymetrycznie wzmacniał i to cała tajemnica brzmienia.

    Tia, na temat dążenia do liniowości są doktoraty, w drugą stronę nie
    bardzo ;)

    [...]

    > Rzecz w tym, że jak u większosci nastolatków, pasja ląduje czasem na
    > strychu. Staram się ograniczać potencjalne straty, więc nie widzę sensu
    > inwestowania wiecej niż absilutnie niezbędne. A jako dodpali, to się
    > pomyśli profesjonalniej.

    To tu się trochę rozmijamy, na tyle że muszę to powiedzieć żeby mieć
    czyste sumienie, nie gniewaj się że sprowadzę do absurdu. Jeśli dzieciak
    okaże zainteresowanie np. czytaniem książek, to raczej nie dasz mu do
    czytania książki telefonicznej bo jest za darmo. Jeśli jednak dasz, to
    masz pewność że "pasja wyląduje na strychu" i "ograniczysz straty", ale
    czy o to w tym chodzi?:)

    PD