  • Data: 2017-02-17 16:39:26
    Temat: Re: [OT] Ochrona szkieł w okularach
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Eneuel Leszek Ciszewski" o84dsb$30b$...@n...news.atman.pl

    > "Bolko" b...@g...co

    > : Syn ma +1,5 i +2 więc chyba nie dużo, prawda?
    > : Nosi bo chodzi o leczenie zeza.

    > IMO nie chodzi o leczenie zeza, lecz o coś innego,
    > co ma związek z zezem, ale może nie mam racji.

    Poproś syna [a nuż wysłucha...] o to, by spojrzał:

    - na swój (jego) nos
    - na Twój nos, gdy odległość między wami będzie co najmniej kilkumetrowa
    - i na jego zewnętrzne kąciki oczu

    Zauważysz wówczas, że oczy zezują:

    - zbieżnie (jego nos)
    - wcale (Twój nos)
    - rozbieżnie (jego kąciki oczu)

    Takie zezowanie jest poprawne i daje informację wzrokowi
    dotyczącą odległości oglądanego przedmiotu.
    Obok tej informacji jest też informacja związana
    z akomodacją oczu. Im bliżej oglądanego przedmiotu,
    tym mocniej pracuje akomodacja.

    Te dwa sygnały razem wzięte (zez i akomodacja) mówią wzrokowi wiele o odległości.

    Jeśli dzieciak ma dalekowzroczność rzędu +2 dioptrie -- oczy
    akomodują także wtedy, gdy dzieciak patrzy w dal -- siną czy inną...
    Ale zez wówczas nie występuje.

    Wzrok dostaje dwie sprzeczne informacje:

    - akomodacja mówi, że blisko
    - zez mówi, że daleko

    co prowadzi do frustracji... ;)

    -=-

    Być może u Twego dziecka jest inaczej, ale zazwyczaj jest właśnie tak, jak piszę.

    -=-

    Zez przy patrzeniu z bliska jest normalnością.
    Dlatego inna jest odległość źrenic do patrzenia
    z bliska a inna -- do patrzenia z daleka.

    I inna jest ,,moc'' soczewek korekcyjnych do
    patrzenia z bliska a inna -- do patrzenia z daleka.

    -=-

    Co to znaczy, że ktoś ma wadę zwaną zezem?
    Ano przy patrzeniu w [siną czy inną] dal] osie oczu nie są równoległe.

    Gdy jedno oko patrzy tam, gdzie trzeba, a drugie ,,ucieka'' -- to znak,
    że uciekające (zezujące) oko **nie widzi**, bo widzieć może tylko żółtą
    plamką, która ma bardzo mały kąt (bryłowy) widzenia.

    Zez może mieć różne podłoża, w tym mechaniczne (przykurcz mięśni)
    jak i psychiczne (na psychologii uczą raczej nie o duszy) lub inne...

    U mnie raz oko lewe zezuje do góry, raz do dołu, raz na zewnątrz,
    czyli rozbieżnie, raz zbieżnie... Zupełnie dowolnie, co zauważyła
    masa okulistów -- i co częściowo ma potwierdzenie papierowe.

    Teraz okuliści mogą nie dostrzegać ;) tego dowolnego zezowania,
    jak i zmianie uległa klasyfikacja niedowidzenia.

    W tym celu piszemy, by za jakiś czas porównywać.
    Papier nie zmienia swego stanowiska -- dlatego właśnie
    władze Białegostoku zatrudniły niszczycielkę ,,złych'' dokumentów...

    Czy moje dokumenty kazano zniszczyć?
    IMO nie. Raczej ich niszczyczenie jest tłem poważniejszej operacji.

    Inna jest klasyfikacja niszczenia dokonywanego przez ,,roztargnienie''
    (protegowana niszczyła różne dokumenty) a inna -- przy celowym,
    wybiórczym niszczeniu tylko ważnych dokumentów...