    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Tue, 29 Sep 2015 08:22:15 -0700 (PDT)
    Subject: Re: [OT] Okulary neurochirurga
    From: t...@h...com

    On Wednesday, August 19, 2015 at 8:55:25 AM UTC+2, Jarek P. wrote:
    > O oglądaniu stereoskopowym oczywiście nie ma mowy, a przynajmniej ja nie jestem w
    stanie zrobić takiego zera, żeby obuocznie obejrzeć coś w płaszczyźnie czubka nosa.
    Tak samo oświetlacze, nawet nie są w stanie oświetlić pola ostrości, bo oświetlenie
    punktu ostrości wymaga takiego ich zgięcia, że świecą wtedy w soczewki. Przed siebie
    one świecą pięknie, a jakże, zarąbisty widok w lustrze, mówię wam, gdybym zrobił
    sobie selfika w tych okularkach, to na fejsbuku tysiąc lajków w tydzień bym miał,
    niestety jednak nawet nie mam konta na fejsiku, a okulary kupiłem w nadziei, że
    przydadzą się czasem.

    > Pytanie zatem: czy da się kupić takie okularki, nie płacąc ceny, jaką mają modele
    profi, a które się będą do czegokolwiek nadawać?

    Przerabialem ten temat. Oczywiscie, ze przez takie powiekszajace okularki nic
    w stereo nie zobaczysz gdyz nie jest to fizycznie mozliwe.

    Moim zdaniem tylko najprostszy mikroskop stereoskopowy poprawi widzenie, ktore
    niestety z wiekiem ulega powolnemu ale ciaglemu pogorszeniu.
    Np tu:
    http://www.ebay.com/itm/AO-American-Optical-569-Ster
    eo-Star-StereoZoom-Microscope-0-7x-to-3-0x-w-Stand-E
    -/311449765228?hash=item4883da456c

    W Polsce, w latach 60-tych byl produkowany model PZO. Byl bardzo dobry, z wymiennymi
    obiektywami i okularami umozliwiajacymi powiekszenie do 80 x lecz relatywnie drogi.
    Zapewne na allegro tez sa. Trzeba tylko uwazac, gdyz spredawcy czesto nie
    znaja sie na tym i pisza, ze mikroskop ma powiekszzenie np. od 0.7 do 3 x
    podczas gdyz te powiekszenia sa 10 razy wieksze bo sam okular powieksza 10 x.
    Mozna zalozyc tez okular 15 x. Nowsze modele maja "zoom".
    Uzywane kosztuja w granicach kilkudziesieciu (60-90) dolarow.
    Mam taki, dosc wypasiony, zamontowany na ruchomym lamanym wysiegniku
    umozliwiajacym szybkie ustawienie go nad przedmiotem.

    Mikroskop stereoskopowy ma dosc dobra glebie ostrosci. Droga optyczna ma co
    najmniej 20 - 30 cm zatem widzi sie wszystko przestrzennie bez koniecznosci
    robienia "zeza".

    Pzdr
    Tornad