  • 1. Data: 2015-08-19 08:55:23
    Temat: [OT] Okulary neurochirurga
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Wybaczcie offtop, ale gdzie mam spytać o takie okularki, jak nie tu :)

    Zamarzyły mi się do prac precyzyjnych, ponieważ starość nie radość, oczy już nie te,
    lutowanie SMD bez lupy sprawia mi problemy. Mam stacjonarną lupę, ale zamarzyły mi
    się okularki, o takie:

    http://www.besteshop.sk/sub/besteshop.sk/images/shop
    -active-images/plal0370e.jpg

    To pierwszy z brzegu przykład z netu, ja zamówiłem identycznie wyglądające na
    Alliexpress. Tani badziew na zasadzie dołożenia do paczki u tego samego sprzedawcy, u
    którego robiłem inne zamówienie. Kosztowały kilka $, więc nie spodziewałem się cudów,
    ale i nie spodziewałem się tego, co przyszło. Okularki mają szkła z niesamowitym
    powiększeniem, ale ogniskowa tych szkieł wypada w odległości może centymetra. Żeby
    zobaczyć coś ostro w tych okularkach na nosie muszę oglądany przedmiot podnieść do
    oblicza i niemalże przystawić do oka. Jednego albo drugiego. O oglądaniu
    stereoskopowym oczywiście nie ma mowy, a przynajmniej ja nie jestem w stanie zrobić
    takiego zera, żeby obuocznie obejrzeć coś w płaszczyźnie czubka nosa. Tak samo
    oświetlacze, nawet nie są w stanie oświetlić pola ostrości, bo oświetlenie punktu
    ostrości wymaga takiego ich zgięcia, że świecą wtedy w soczewki. Przed siebie one
    świecą pięknie, a jakże, zarąbisty widok w lustrze, mówię wam, gdybym zrobił sobie
    selfika w tych okularkach, to na fejsbuku tysiąc lajków w tydzień bym miał, niestety
    jednak nawet nie mam konta na fejsiku, a okulary kupiłem w nadziei, że przydadzą się
    czasem.

    Pytanie zatem: czy da się kupić takie okularki, nie płacąc ceny, jaką mają modele
    profi, a które się będą do czegokolwiek nadawać?

  • 2. Data: 2015-08-19 09:39:19
    Temat: Re: [OT] Okulary neurochirurga
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Polecam ci takie coś ;

    http://allegro.pl/lupa-naglowna-okulary-precyzyjne-m
    ocny-2-x-led-gw-i5174835598.html

    mam ich ze 3 pary, ładnych parę sztuk kupiłem dla znajomych, którzy
    pozazdrościli.

  • 3. Data: 2015-08-19 10:03:09
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Idź do jakiegos Rossmana albo innego Lidla i kup sobie okulary do czytania. Na
    miejscu sprawdzisz które pasują i dobrze ostrzą w odległości w jakiej będziesz
    używał. Mam +1, +1,5, +2, +3. Komfort pracy z takimi okularami o niebo większy niż z
    gównianą opaską na glowie.

  • 4. Data: 2015-08-19 10:47:16
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
> [...]
    > w jakiej będziesz używał. Mam +1, +1,5, +2, +3. Komfort pracy z takimi
    > okularami o niebo większy niż z gównianą opaską na glowie.

    Też polecam.
    Mam pod ręką +1 (do komputera) i +1,5 (do czytania).
    A w szufladzie +2 jakby się jakiś drobny druczek trafił :).

    Jest też inne wyjście. Dwa lata temu się zdziwiłem, że znajomy, któremu 3
    lata temu jak razem patrzyliśmy na mapę pożyczałem na chwilę +1,5, już nie
    potrzebuje okularów.
    Zrobił sobie zabieg. Podobno koszt rzędu 4k. Ile razy się wściekam, gdzie ja
    te okulary... to się zastanawiam czy te moje nerwy nie są warte 4k.
    P.G.

  • 5. Data: 2015-08-19 10:48:29
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Zenek Kapelinder wrote:

    > Idź do jakiegos Rossmana albo innego Lidla i kup sobie okulary do czytania.

    Pomysł dobry i z innych powodów: połamał mi się zausznik w okularach,
    więc skontaktowałem się z optykiem, który je zrobił. "Kosztowałoby to
    160 złotych, ale i tak producent już nie ma ich w zapasie". Więc za
    8.99 nabyłem w Biedronce całe okulary, których zauszniki dało się zdjąć
    i okazały się idealnie pasować...

    Pozdrawiam, Piotr

  • 6. Data: 2015-08-19 11:48:01
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Piotr Wyderski" <p...@n...mil> napisał w wiadomości

> [...]
    > 160 złotych, ale i tak producent już nie ma ich w zapasie". Więc za
    > 8.99 nabyłem w Biedronce całe okulary, których zauszniki dało się zdjąć i

    Pomysł przedni, takowoż wykonanie, acz pozwolę sobie na pewną uszczypliwość,
    nie pod twoim jednak adresem (choć z pozoru wygląda to inaczej) - w świetle
    ostatnich zakusów skarbówki, alias fisqsa, okaże się, że przez zapłacenie o
    151 złotych mniej uszczupliłeś dochody Państwa, wobec czego wzbogaciłeś się
    i będziesz musiał zapłacić podatek...
    PNMSP, ale czytałem troche w nocy stronek WWW różnych i mnie to przywaliło w
    oczy...
    Śmiej się pan z tego! Jak mawiał Wiech.

    896510439 896126048 222478125 222478457 814605444 717857100 222478205

  • 7. Data: 2015-08-19 11:57:30
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 19 sierpnia 2015 10:47:11 UTC+2 użytkownik Piotr Gałka napisał:
> [...]
    > Zrobił sobie zabieg. Podobno koszt rzędu 4k. Ile razy się wściekam, gdzie ja
    > te okulary... to się zastanawiam czy te moje nerwy nie są warte 4k.

    Jak poczytasz troche o tych zabiegach to wyjdzie ze czasem mają pewnie skutki
    uboczne:
    1. Problemy z patrzeniem w nocy. Kierowcy którzy sobie taką operacje zrobili
    zgłaszają że nie widzą kontrastowo.
    2. Wada nadal może sie powiększać więc i tak okulary trzeba nosić (choć o mniejszej
    mocy).
    3. Sama operacja jest nieproblematyczna ale jest tam pewien etap który jak sobie
    obejrzysz (zalecam sie nie interesować jesli nie chcesz sie zrazić) to może cie mocno
    zrazić.

    No i z tego co pamiętam to koszt 4kpln to na jedno oko.

    No i metody teraz są dwie, każda ma pewną specyfike i nie kazdy moze sobie wybrać
    którą woli bo są pewne przeciwwskazania.

    Ale generalnie idea dobra.

    --
    Łukasz Sczygiel

  • 8. Data: 2015-08-19 12:21:42
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Adają gwarancję że za 10 lat szklanych oczu mu nie wstawią? Oczywiście nie dają bo
    lekarze to jedni z wiekszych chujów jak idzie o odpowiedzialność za to co robią.
    Oczywiście nie wszyscy, tacy na rejonie anginę leczą bez problemów i reklamacji.
    Rozwaliło mi się kolano. SKS. Operacja potrzebna. Ale jak dam 10 tysięcy to oni mi to
    komórkami macierzystymi zreperują. Brzmi obiecująco. Dycha za kolano sztukę nówkę to
    może i dużo ale mnie by było warto dać. Dopytuję o szczególy. Czy będę pierwszy czy
    to już robili? No oczywiście że robili, co tam robili czały czas robią. Pytam jaka
    skuteczność i jakie mają doświadczenie na przestrzeni kilku lat, bo od kilku lat
    podobno robią. No oczywiście że 99,99%. To że chciałbym porozmawiać z kilkoma osobami
    wybranymi przeze mnie losowo z tych co im robili. Oczywiście to jest niemożliwe bo
    tajemnica lekarska itp. To oficjalne statystyki chciałbym poznać. Oczywscie ze nie bo
    tajemnica lekarska itp. To ja że w takiej sytuacji połowę zapłacę dwa tygodnie po
    zabiegu a drugą połowę po tzrech latach po zabiegu. pan żartuje. No kurwa nie żartuje
    bo jak nie chcą dać gwaracji to znaczy że nie potrafią, że się nie udaje. Idę kiedyś
    i widzę sklep z takimi specjalnymi opaskami. Wchodzę i pytam czy mają cos takiego na
    wytarcie stawu. Oczywiście ze mają, Kosztuje tysiaczka 900 refunduje NFZ, niemieckie.
    Mam przynieść kwit od ortopedy na którym będzie napisane że mi się wytarł staw.
    Wzieli miarę żebym nie czekał bo niby gotowce ale trzeba dopasowaać. Chuj ortopeda
    nie chciał dać kwita bo to nie pomoże. Kuurwa NFZ refunduje coś co nie pomaga.
    Wyrwałem mu z gardła papier. Za dwa dni miałem to cudo na kolano. Jak mi założyli w
    sklepie to od razu czuję różnice. Kolano się nie kiwa na boki ale zgina się bez
    problemu. Instrukcja jak korzystać, przede wszystkim nie za długo. Jak mam gdzieś
    iść, po domu żeby nie bo ściska i trochę krązenie utrudnia. Po ponad roku często na
    ulicy się łapię że nie założyłem. Na prześwietleniu wychodzi że staw się zaczął
    robić. Nie taki jak w oryginale ale dużo delikatniejszy bo nie z kości tylko z
    ubitego strupa. narty i bieganie już nie dla mnie ale mogę normalnie bez bólu
    chodzić. Nie mam problemu z zejściem z trzeciego piętra. Dzwigać nie mogę, 15 kilo
    maks. Ortopeda dalej obrażony chociaż widzi że mi dużo lepiej. Z oczami też tak może
    być. Niby bezpieczne ale nikt gwarancji na 30 lat nie da. Mam znajomego. Miał ubytki
    w uzębieniu i trafił grubszą kasę. To sobie implanty zrobił. Wtedy zębow nie mial z
    tyłu. Nawet widać specjalnie nie było. Po siedmiu czy ośmiu latach coś go zabolało
    jak gryzł. Okazało się że zgiły mu kości w okolicach implantów. Kości mu wycinali z
    uda i wstawiali do gęby. Nacierpial się do oporu. Pól roku przez rurkę i zmiksowane
    jadł. Wszystkie zeby z dolnej szczęki poszły do śmietnika. Ma nylonową protezę i mowi
    że jak przyklei klejem to nic gorzej jak z implantami na początku. Z mojego
    doświadczenia wynika że czasami lepiej pogodzić się z pewnym dyskomfortem typu
    okulaty niż zaryzykować platną wspólpracę z lekarzami. Jak czegoś NFZ nie refunduje
    to znaczy że to niepewne.

  • 9. Data: 2015-08-19 12:34:45
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Idea dobra ale według mnie w przypadkach jak ktoś ma 20 na oko. Normalne że każdemu
    na starość pierdoli się patrzenie. Ale to dlatego że żyjemy dlużej niż mielismy
    obliczony termin przydatności. Generalnie na starośc wzrok się nie psuje tylko ręce
    robią się za krótkie. Powyżej metra widzi się dobrze. problem z niewielkimi
    odległościami. Na upartego zamiast kupować okulary za dychę można iść do jakiegoś
    Filemana czy jak on się tam zwie i niech zrobią dwie sztuki okularów. Jedne takie jak
    im wyjdzie z badania a drugie żeby powiększały dwa razy przy 40-50 centymetrach.
    Gotowce jakieś uniwersalne są. A takie dopasowane z odległością pomiędzy oczami, z
    soczewkami z dobrego szkla, wyregulowane do innych wad takich jak np astygmatyzm będą
    o klasę lepsze.

  • 10. Data: 2015-08-19 12:55:20
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 19.08.2015 10:48, Piotr Wyderski wrote:

    > Pomysł dobry i z innych powodów: połamał mi się zausznik w okularach,
    > więc skontaktowałem się z optykiem, który je zrobił. "Kosztowałoby to
    > 160 złotych, ale i tak producent już nie ma ich w zapasie". Więc za

    Z tym to różnie bywa. Miałem identyczny problem, pani zerknęła
    do bazy, zdziwiłą się, że mam 4 leteni okulary, i pewnie już
    ich nie produkują, ale zadzwoniła do (chyba) dystrybutora
    i po tygodniu czy dwóch dostałem. Za darmo. (OK, na okres
    pomiędzy kupilem zestaw zauszników bardzo zgrubnie dopasowany
    mechnicznie. Inne mocowanie, ale jak już były na nosie,
    trzymały się). Koszt <30zł.
    Małe turystyczne miasto, 5000 mieszkańców, 10000 miejsc hotelowych,
    5 zakładów optycznych;)

    > 8.99 nabyłem w Biedronce całe okulary, których zauszniki dało się zdjąć
    > i okazały się idealnie pasować...

    Tak można, jak soczewka pisana jest jednę liczbą. U mnie
    to trzy liczby na oko. Każda inna ;-)

    pzdr
    bartekltg