    From: " \(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    <560d033f$0$573$65785112@news.neostrada.pl> <muj1qh$k02$1@solani.org>
    <560d0c31$0$8389$65785112@news.neostrada.pl>
    <560d20e2$0$595$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...debian.org.pl>
    <mulcf7$guo$1@srv.chmurka.net>
    <560e3af4$0$8366$65785112@news.neostrada.pl>
    <mumlim$3vs$1@mx1.internetia.pl>
    <560fedbd$0$578$65785112@news.neostrada.pl>
    <mus4c7$n69$1@mx1.internetia.pl>
    <5611b293$0$27508$65785112@news.neostrada.pl> <op.x51ahhz3ctg864@hopeit>
    <muubc8$66g$1@mx1.internetia.pl>
    Subject: Re: [OT] Re: Jaką kupić ładowarkę do AA(+A
    Date: Mon, 5 Oct 2015 20:10:20 +0200

    Użytkownik "re" <r...@r...invalid> napisał w
    news:muubc8$66g$1@mx1.internetia.pl ...
    :
    : Użytkownik "SW3"
    :

    : ["SW3":]
    : A może tak...
    : Zamiast wpisywania - czytnik kodów kreskowych. (...) przy lodówce i
    : przy koszu na śmieci. I algorytm taki:
    : - przychodzę z zakupami, przesuwam wszystkie zakupy przed czytnikiem
    : "wejścia", system wciąga je na listę "produktów posiadanych"
    : - gdy coś się skończyło, przesuwam opakowanie po produkcie przed
    : czytnikiem "wyjścia" umieszczonym przy koszu na śmieci (przy okazji
    : wyrzucania opakowania), system zdejmuje produkt z listy "produktów
    : posiadanych"
    :

    Na to nie wpadłem ;) Natomiast tak mi się wydaje, że z kolei moje
    wątpliwości zainspirowały Cię do ich rozwiania, czyli opisanego rozwiązania ;)
    No to dołożę cegiełkę: z czasem użytkownicy nauczą się, żeby podrażnić czytnik -
    *zanim* dany produkt stopnieje (nomen-omen) w lodówce do zera...

    :
    : Konieczność wpisania co to za produkt byłaby tylko przy pierwszym zakupie
    : produktu z danym kodem kreskowym. No chyba, że można skądś wziąć
    : gotową listę wszystkich kodów.
    :

    Z ową listą nie byłoby większych problemów, można by ją zaimportować z netu.
    Natomiast muszę powiedzieć, że w opisanych działaniach mam doświadczenie
    *praktyczne*: w przeciągu kilku lat codziennego wbijania zakupów do skanera.
    Uczestniczę bowiem w programie badania preferencji konsumenckich, i *wszystkie*
    kupowane towary - są u mnie sczytywane skanerem właśnie. I jest to jednak...
    upierdliwe. A gdy dodać konieczność ponownego skanowania "na wyjściu" (gdy dany
    asortyment się kończy) to byłoby upierdliwe w dwójnasób. No chyba że zamiast
    kodów, wprowadzone zostaną czipy z zasięgiem (gdzieś tak) 75 cm? I wtedy lodówka
    na bieżąco "zbada swą zawartość" - sama, bez angażowania domowników.

    : ---
    : To wystarczy zwykła kamera dopasowująca produkty z wyglądu.
    : Wystarczy prosty terminal dotykowy,
    : ale jakby lodówka go miała to bym się na nią nie pogniewał
    : .

    Na koniec jednak przypomniał mi się "Rok 1984", i Wielki Brat. Kochani!
    Możliwości kontroli *każdego* człowieka, w coraz większym i większym zakresie -
    są (zauważcie!) finansowane z naszych własnych kieszeni! Prosty przykład: jakaś
    kobiecina zabiła (prawdopodobnie) własne dziecko, po czym usiłowało wepchnąć
    policji jakąś-tam legendę. A śledczy wysłali zapytanie do operatora GSM - i ten
    dostarczył im "mapę logowania" telefonu owej niewiasty. Dzięki czemu dowiedziano
    się, jak-i-kiedy ona poruszała się po mieście. Historia autentyczna, i w
    związku z nią pytam się Was, czy nie widzicie, że przecież była ona *śledzona*
    cały czas, choć jeszcze nie zrobiła nic przeciw prawu. I *każdy* z nas nosi
    takiego szpiega w kieszeni. A gdy jeszcze policja uzyska możliwość kontrolowania
    naszych zakupów, i stanu lodówki, i Bóg wie jeszcze czego - to co się ostanie z
    naszej wolności? Nic zgoła...

    --
    Nie oczekuj, iż rząd uzna, że warto wesprzeć także i Ciebie. Są w tym "porządku
    dziobania" ludzie, na których rządowym decydentom - zależy ZNACZNIE bardziej.