  • Data: 2021-03-31 17:29:00
    Temat: Re: [OT] Re: Pytanie NTG niestety - Notebook wielosystemowy.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:a...@n...neos
    trada.pl...
    On Wed, 31 Mar 2021 14:48:00 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >A konkretnie co złego zrobili?

    Z mojej polskiej perspektywy ... wszystko.
    A raczej ... wszystko dobrze, ale w zlym czasie :)

    >Czy dobrze pamiętam, że pod koniec jak już na ostatnim oddechu byli
    >to próbowali się ratować softem serwerowym opartym na Linuksie i SMB?

    A to troche zle pamietasz.

    Mieli wersje 2.x - mogla pracowac na pececie "w tle DOS", to bylo
    mile, ale pamieci zuzywala tyle, ze na niewiele wiecej starczalo.
    No ok - trzeba przeznaczyc jeden komputer na serwer.

    Wersja 3 - serwer musi byc dedykowany, i w dodatku musi byc to 386,
    ktory w owym czasie byl dosc drogi.
    Tzn w Polsce, bo w USA ... moze juz nie tak drogi.
    W dodatku sam program byl drogi, choc tlumaczyli "nie uwazamy, aby
    koszt byl zbyt wygorowany".
    W warunkach USA ... byc moze.
    W polskich firemkach ... znosny.

    Na serwerze chodzil "system" ... taa ... "cooperative multitasking",
    wiec malo uzyteczny.
    Chyba tylko do Btrieve sie nadawal.

    Wersja 4 - rozbudowane mozliwosci "pracy", zarzadzania i uprawnien, w
    amerykanskich korporacjach moze sie spodobalo, dla mnie ...
    niepotrzebna komplikacja.

    A dyski w pecetach coraz wieksze, a "siec w windows" "za darmo".

    A potem ... kupili sobie Unixa. I to nie byle jakiego, tylko z AT&T.
    Unixware.

    Dla mnie:
    -calkowicie nowa rzecz do nauki,
    -wysoki koszt tej nauki, bo to stosowny serwer potrzebny.

    I byliby sie moze swietnie wstrzelili we wschodzacy rynek internetowy,
    ale rynek juz zaczal z nich rezygnowac.

    No i na koniec zeszli na Linuxa, ale przeciez Linux jest "za darmo"
    :-)

    J.