  • Data: 2017-12-31 18:56:23
    Temat: Re: [OT] Szerokie horyzonty
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Mialem przez wiele lat kawałek stalowego oplotu wbity w udo. Pojedynczy
    > drucik nie większy niz ułamek mm, po miesiącu otoczył się jakimś
    > zwapnieneim i zapomnialem, choć doskonale pamiętam jak mi to cholerstwo
    > sie wbiło. Pewnego dnia zniknąl. Być może sie rozpuscił. Nie widziałbym
    > nawet gdybym kiedys nie wyczuł go właśnie magnesem.

    Spoko, i co z tego? Ty masz uzasadnienie, ja nie.

    > Ludzkie. Ciekawośc się to nazywa.

    Ciekawość musi mieć jakieś podstawy. Inaczej to tylko zawracanie d...y.

    > Nie przesadzaj że nagle jesteś sceptyczny. Widziałeś kiedys kogoklwiek
    > bez wifi? Ona tez nie. Po h... drążyć temat. Wykrywa i już. Metafizycznie.

    Ależ ja różne rzeczy widziałem. Takich, że gdybym tego sam na własne
    oczy nie zobaczył to bym nie uwierzył. No i co z tego? To jeszcze nie
    powód żebym tracił czas na drążenie tematu.

    > Czyli nie masz nic. Ani hipotezy ani dowodu. Zaciekawiło mnie po co
    > podnosisz niemierzalny temat w tej dyskusji? Czy to kwestia przeknania
    > religijnego że sa na tym świecie rzeczy które ... itp bzdury?

    Oczywiście. Widzisz, jest taka kategoria ludzi, którym brak pokory wobec
    nieznanego. Uważają, że wszystko już wiemy, a jeżeli nie wiemy to możemy
    używając określonych metod poznać. Ale ci ludzie nie potrafią wyciągać
    wniosków z nauki historii. Pioruny ludzie widzieli bardzo dawno, ale już
    samo dowiedzenie się co to takiego wymagało sporo czasu poświęconego na
    poznanie tematów pozornie niezwiązanych z nimi, a dopiero złożenie masy
    wiedzy na różne tematy pozwoliło na dość zgrubne poznanie natury
    zjawiska. Bo póki co to wiemy na ten temat trochę. Nie za wiele. A samo
    zjawisko przecież powinniśmy dawno temu opisać, poddać teorie krytyce,
    zweryfikować itd. Ale myślę, że nawet gdyby zastosować współczesne
    metody w XV wieku to jednak za wiele by to i tak nie dało ;)

    No tak, to wyjaśnia wszystko ;)

    Pozdrawiam

    DD