  • Data: 2017-12-31 19:23:30
    Temat: Re: [OT] Szerokie horyzonty
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 12/31/2017 6:56 PM, Dariusz Dorochowicz wrote:
    > Spoko, i co z tego? Ty masz uzasadnienie, ja nie.

    Ależ pewnie tez masz. Tylko o tym nie wiesz, poniewaz nie zbadałeś tego
    zjawiska. Wiara jest zawsze łatwiejsza niż prawda, stąd popularnośc religii.

    > Ciekawość musi mieć jakieś podstawy. Inaczej to tylko zawracanie d...y.

    "Mam metafizyczne zdolności detekcji magnesów które mogą poddać w
    wątpliwośc wiedzę medyczną świata, ale uznałem że hejtowanie na
    Facebooku znacznie ciekawsze".

    > Ależ ja różne rzeczy widziałem. Takich, że gdybym tego sam na własne
    > oczy nie zobaczył to bym nie uwierzył. No i co z tego? To jeszcze nie
    > powód żebym tracił czas na drążenie tematu.

    Wiara i religia bazuje na leństwie i akcpetacji dowolnych bzdur bez
    drązenia tematu. Nauka wręcz przeciwnie. Bezuje na nieakceptowaniu
    pochopnie i drążeniu tematu jak najgłebiej.

    > Oczywiście. Widzisz, jest taka kategoria ludzi, którym brak pokory wobec
    > nieznanego.

    Naukowcy. Głównie dlatego że nieznane w 99% przypadków składa się z
    urojeń, kłamstw, religii, shizofreni. Trzeba zachować trzeźwy umysł żeby
    z tego szamba wyciągać naprawdę cenne przypadki.

    > Uważają, że wszystko już wiemy, a jeżeli nie wiemy to możemy
    > używając określonych metod poznać.

    Nigdy tak nie uwazałem. Nie wiemy wszystkiego. Nijak z tego nie wynika
    że coś metafizycznego jest prawdziwe lub w ogóle godne uwagi. Logika tak
    nie działa.

    > Ale ci ludzie nie potrafią wyciągać
    > wniosków z nauki historii. Pioruny ludzie widzieli bardzo dawno, ale już
    > samo dowiedzenie się co to takiego wymagało sporo czasu poświęconego na
    > poznanie tematów pozornie niezwiązanych z nimi, a dopiero złożenie masy
    > wiedzy na różne tematy pozwoliło na dość zgrubne poznanie natury
    > zjawiska.

    I nie rozstrząsano tego przy grillu u szwagra.

    Wykonano doswiadczenie, powtórzono je, a potem jeszcze raz. Zmierzono,
    opisano i poddano krytyce. Jak że to różne od Twoich osobistych doswiadczeń.

    > Bo póki co to wiemy na ten temat trochę. Nie za wiele.

    Wiemy absurdalnie dużo.

    > A samo
    > zjawisko przecież powinniśmy dawno temu opisać, poddać teorie krytyce,
    > zweryfikować itd. Ale myślę, że nawet gdyby zastosować współczesne
    > metody w XV wieku to jednak za wiele by to i tak nie dało ;)

    Bo w XV metoda naukowa była poddaną religii. Nie miało znaczenia czy
    była czy nie sensowna, miała być zgodna z nauką ignorantów. Co ciekawe
    dokładnie tak samo, tylko na mała skalę, działają parapsycholodzy. Nie
    ważne czy dana hipoteza ma jakikolwiek sens, wazne żeby dowolnych bzdur
    nie krytykować bo "nie wiemy jeszcze wszystkego i może opowiadania
    Nowakowej o Utopcach w zlewie sa prawdziwe". To tez religia, podobnie
    jak te odboskie rownież akceptuje dowolne idiotyzmy jako dogmaty.

    > No tak, to wyjaśnia wszystko ;)

    No i tak skończyły się argumenty. Smutne.