  • Data: 2012-10-31 16:55:39
    Temat: Re: [OT] lekkie - wycena instalacji elektr.
    Od: <news> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Krzysztof Kucharski" napisał:
    > 1. Twierdzisz zatem, że połączenia zaciskane _NIE_ są
    > połączeniami galwanicznymi?

    Nie są połączeniami ciągłymi!

    > 2. Czy zdajesz sobie sprawę, jakie są warunki środowiskowe
    > połączeń w instalacji elektrycznej?

    Ja nie wiem, ale mój kilkuziesięcio kilowatowy silnik elektryczny doskonale
    o tym wie a ma wszystkie uzwojenia polutowane:)

    > 3. Czy potrafisz sobie wyobrazić, jakie są obciążenia mechaniczne
    > i termiczne połączeń w takiej instalacji?

    No słucham jakie to niezwykłe obciążenia mechaniczne i termiczne tam
    występują że lut nie podoła?

    > 4. Na koniec - proszę, wytłumacz mi, dlaczego aparaty elektryczne zarówno
    > w rodzielnicy, jak i w punktach końcowych projektowane
    > i produkowane są w przeważającej iości przypadków jako
    > urządzenia przystosowane _wyłącznie_ do stosowania połączeń zaciskanych?

    Z prostej przyczyny ekonomicznej, zaciskanie jest tanie i proste i czadami
    demontowalne i nie wymaga wykwalifikowanego pracownika bo prawie każdy
    potrafi obsługiwać śrubokręt, chociaż może niedługo i na niego będą dawać
    uprawnienia (np:uprawnienie H3 na krzyżak:)

    > BTW2 - ile płaciłeś i gdzie za swoje egzemplarze norm?

    Nie jestem frajer i mam je za FREE z chomikuj.pl albo z roboty:) a ty ile
    wybuliłeś?