  • 1. Data: 2011-01-07 19:25:03
    Temat: Obejście ograniczeń Zdalnego Pulpitu
    Od: "Piotr Wozniacki" <p...@w...pl>

    Witajcie,

    Mam śmieszny problem, i chętnie poczytam wasze opinie nt. jego praktycznego
    rozwiązania :)

    Otóż mam w sieci domowej dwa komputery, z których jeden (laptop) jest moim
    "centrum dowodzenia" (ma podpięty dodatkowy monitor, głośniki, zewnętrzną
    klawiaturę i myszkę, drukarkę itd.) Drugi natomiast to silna stacja robocza
    do obliczeń (robię rendering wideo jako hobby, oraz obliczenia w ramach
    analiz CAE jako główne zajęcie), pozbawiona klawiatury, myszy i monitora.
    Nieprzypadkowo wspominam ten rodzaj zastosowań, bo tłumaczy on przyjęci
    przeze mnie takiej a nie innej konfiguracji komputerów w moim mini-biurze
    domowym: otóż zarówno rendering, jak i analizy potrafią zabierać sporo
    czasu, i powodują duży hałas stacji roboczej wobec prawie nieustannego
    obciążenia CPU w 100%. Dlatego właśnie wyprowadziłem stację roboczą do
    innego pomieszczenia - niech sobie tam huczy:) Ja tymczasem obsługuję sobie
    cichutkiego laptopa, a przy okazji - zawsze jest on gotowy (w sensie
    zawartości) do szybkiego odpięcia od zewnętrznych urządzeń, i zabrania do
    Klienta na prezentację czy szkolenie...

    Ale do rzeczy: projekty obliczeniowe na stacji roboczej uruchamiam z laptopa
    przez Remote Desktop. Jak pewnie wiecie, w tym środowisku pulpit w zasadzie
    nie różni się niczym od lojalnego, z wyjątkiem jednego: można się z niego
    wylogować, ale nie można (przynajmniej myszką) wywołać uśpienia,
    przeładowania ani wyłączenia zdalnego komputera... I w tym właśnie tkwi mój
    problem!

    Aktualnie radzę sobie w ten sposób, że sprzętowemu włącznikowi stacji (jest
    tylko jeden przycisk) przypisałem funkcję Stand-by, i - gdy kończę pracę na
    jakiś czas - udaję się do pomieszczenia w którym maszyna stoi, i usypiam ją
    przyciskiem.

    Gdy chcę wyłączyć komputer, wcześniej muszę wejść do opcji zarządzania
    energią i zmienić funkcję przycisku na "Wyłącz" - a dalej jak poprzednio.

    Jest to trochę kłopotliwe, a poza tym nie rozwiązuje problemu gdy - np. po
    zainstalowaniu uaktualnień systemu - musi on zostać przeładowany
    (oczywiście, można go po prostu wyłączyć i włączyć ponownie - ale "na ślepo"
    jest to trochę stresujące)...

    Zapewne można napisać jakieś skrypty, aby wszystkie 3 czynności (uśpienie,
    wyłączenie i przeładowanie) móc wykonywać zdalnie, przez Remote Desktop -
    ale nie wiem, jak to zrobić.

    ...To jak - pomożecie? No.

    :)

    Czekam na sugestie i pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2011-01-07 19:39:57
    Temat: Re: Obejście ograniczeń Zdalnego Pulpitu
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2011-01-07 20:25, Piotr Wozniacki pisze:
> [...]
    > się z niego wylogować, ale nie można (przynajmniej myszką) wywołać
    > uśpienia, przeładowania ani wyłączenia zdalnego komputera... I w tym

    Chyba czegoś nie dopatrzyłeś...
    W Windows XP uruchamiasz menadżer zadań i masz tam wszystkie opcje, o
    których piszesz. Jeśli jest to Windows 7 to te opcje pojawiają się zanim
    wywołasz menadżera.

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej

  • 3. Data: 2011-01-07 19:45:03
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 07.01.2011 20:25, Piotr Wozniacki pisze:
    > Mam śmieszny problem, i chętnie poczytam wasze opinie nt. jego praktycznego
    rozwiązania :)

    http://www.ntg.prv.pl/

    FUT: pl.comp.os.ms-windows.winnt

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 4. Data: 2011-01-07 20:34:07
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    http://www.computerhope.com/shutdown.htm

  • 5. Data: 2011-01-07 21:42:31
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Piotr Wozniacki" <p...@w...pl> wrote in message
> [...]
    > z niego wylogować, ale nie można (przynajmniej myszką) wywołać uśpienia,
    > przeładowania ani wyłączenia zdalnego komputera... I w tym właśnie tkwi

    W czasie sesji zdalnej, zamiast CTRL+ALT+DEL naciśnij CTRL+ALT+END.

  • 6. Data: 2011-01-08 23:30:15
    Od: "Adam Koltowski" <a...@w...onet.pl>

> [...]
    > wyłączenie i przeładowanie) móc wykonywać zdalnie, przez Remote Desktop -

    Czesc twoich problemow rozwiaze zwykla komenda, ktora mozesz sobie odpalic

    komenda shutdown

    odpal sobie w wierszu polecen "shutdown /?" to zobaczysz skladnie i sobie
    dobierzesz parametry

    o ile dobrze zrozumialem twoj problem .....

    Adam

  • 7. Data: 2011-01-09 09:59:34
    Od: "Piotr Wozniacki" <p...@w...pl>

    Panowie,

    Dziękuję za podpowiedz - sprawę załatwia Alt+F4 na zdalnym pulpicie (dzięki
    Michał!)

    Piotr

  • 8. Data: 2011-01-10 11:29:09
    Od: ikov <i...@t...pl>

    W dniu 2011-01-09 10:59, Piotr Wozniacki pisze:
    > Panowie,
    >
    > Dziękuję za podpowiedz - sprawę załatwia Alt+F4 na zdalnym pulpicie
    > (dzięki Michał!)

    Dopiero przeczytałem i że już są podpowiedzi dam swoją: program - Switch
    Off - można prócz restartu i wyłączenia uruchomić jako usługę i
    automatycznie kazać restartować, wyłączać o określonej godzinie lub po
    określonym czasie. Chociaż jedyna słuszna odpowiedź na grupie sprzętowej
    to wyciągniecie wtyczki lub porzedłużka do wyłącznika :)

  • 9. Data: 2011-01-10 13:28:23
    Od: z <z...@g...pl>

    Piotr Wozniacki pisze:

> [...]
    > (jest tylko jeden przycisk) przypisałem funkcję Stand-by, i - gdy kończę
    > pracę na jakiś czas - udaję się do pomieszczenia w którym maszyna stoi,

    http://www.teamviewer.com/pl/index.aspx
    W domu darmowy i działa też na linuxie.

  • 10. Data: 2011-01-10 13:39:54
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2011-01-10, o godz. 14:28:23
    z <z...@g...pl> napisał(a):

    > http://www.teamviewer.com/pl/index.aspx
    > W domu darmowy i działa też na linuxie.

    Tak nie do końca działa na linux-ie tylko razzej na wine. ;-)

    Zdrówko