    From: "Stolat" <c...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Obniżenie napięcia.
    Date: Sun, 14 Feb 2010 13:20:39 +0100

    > Moc do rozproszenia bedzie wiec <= (24-12)*1 = 12W
    >
    > Zasilajac router przez PoE nie uwzgledniles tego ze przewody Eth tez maja
    > swoja niezerowa rezystancje i moze sie okazac ze przy routerze bedziesz
    > mial 12V albo mniej.
    >
    > Poszukaj w necie sa chyba jakies kalkulatory liczace spadki napiecia w
    > zaleznosci od dlugosci przewodow (a jak nie to ze wzorow policz).

    Dzięki za trop sprawdziłem i rezystancja pary skrętki to 0,2 om/m
    http://www.dipol.com.pl/skretka_kategorii_5_-_wlasno
    sci_transmisyjne__bib34.htm.

    Napisali, że jedna para może przenieść 1A a maksymalnie skrętka 4parowa
    jakieś 3,2A.

    Ale wpadłem na inny sposób i układ stabilizujący wykonam przy samym
    routerze, dzięki temu spadnie mi trochę napięcie i mniej się będzie grzało
    :).
    Teraz tak chciałbym dać jakiś bezpiecznik żeby mi się kabelki nie potopiły
    jak będzie zwarcie czy coś.
    I jak dobrać bezpiecznik?
    Bo widziałem w tme bezpiecznik rurkowe szybki,ultra szybki, zwłoczne..... i
    wszystkie są na 250V a ja mam 24V
    Mam to przeliczać na waty czy jak?
    Bo teoretycznie jak dam 10metrów skrętki, zasilacz to 24V/3A urządzenie
    zasilające to lm7812 12V/1A
    To tak taki LM7812 bierze 1A ale sprawność tego jest pewnie na poziomie 70%
    czyli weźmie sobie 1,3A przy 24V.
    Z tego wychodzi, że dwoma parami trzeba będzie puścić zasilanie, bo na parę
    można dać 1A maksymalnie.
    Ile z tego weźmie przewód?
    Tu moje wyliczenia może znowu błędne.
    Dane to U=24V I=1,3A R=10*0,2=2om
    U=R*I=2om*1,3A=2,6V
    Spadek napięcia to 2,6V czyli napięcie przed lm7812 to 24V-2,6V=21,4V
    Czyli moc odłożona w przewodzie to P=U*I, P=2,6V*1,3A =3,38W na 10 metrów
    Qrcze dalej nie wiem jak dobrać bezpiecznik, czy może po prostu przyjąć że
    maksymalnie na parę to 1A i takie dać zabezpieczenie?
    Ale czy 0,5A na dać na 2 drutach czy wystarczy na jednym 1A?
    Ale jak to się ma z tym 250V na bezpiecznikach to maksymalne napięcie czy
    jak?
    Bo sumie bezpiecznik wyzwalany jest termicznie, czyli udział ma napięcie i
    prąd.
    To przyjąć moc maksymalna na parze to 24V*1A= 24W ?
    Czyli trzeba przeliczyć te 250V na waty?
    Bo wtedy by trzeba by dać 24W=250V*I, I=24W/250V ====> I=0,096A.
    Najbliższy bezpiecznik rurkowy to 5x20 250V 0,1A ale są szybkie
    średniozwłoczne i zwłoczne?????
    Który wybrać (oczywiście jak mój tok rozumowania, co do doboru bezpieczników
    jest poprawny)?

    Może ktoś coś doradzi? Bo się już pogubiłem

    Albo jednak odpuścić stabilizowanie napięcia przy ruterze i zrobić to jakimś
    regulowanym stabilizatorem przy zasilaczu?

    Pozdrawiam
    Michał