    From: "plebi" <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Obniżenie napięcia.
    Date: Mon, 15 Feb 2010 10:05:48 +0100

    > Ty tylko skrytykowałeś ale nic innowacyjnego nie wniosłeś.

    Nie byla to krytyka tylko bardzo rzeczowa porada :-) z ktorej nie musisz
    korzystac. Zbyt emocjonalnie to tego typu uwag podchodzisz.
    A nie poradzilem bo na odleglosc i przy (z calym szacunkiem) Twojej wiedzy
    bardzo trudno o takie porady.

    ps. Piszesz ze z LM317 3,5A wyciagasz. Ładnie tylko ( i tu moje domysly bo
    tez niewiele wiem o tym ukladzie):
    1.Czy mierzyles jaka temperature ma radiator na samym TO-220 ? Obliczyles
    czy nie przekraczasz dozwolonej temperatury zlacza ? To jest istotne. Bo
    jesli przekraczasz to LM chwilami bedzie sie wylaczal a po chwili jak
    wystygnie znowu zalaczy. Tego czy sie tak dzieje mozesz nie zaobserwowac
    przy zwyklej ladowarce ale dla routera to dyskwalifikacja.
    2. Do tego dochodzi sredni czas zycia (tzw MTBF) ktory przy zbyt wysokich
    temperaturach bardzo szybko spada. Zastanawiales sie co sie stanie gdy LM
    zostanie uszkodzony ? Jesli dostaniesz przerwe to mozesz sie cieszyc ale jak
    'dostanie' zwracia i na wyjsciu dostaniesz 24V to co wtedy ?
    3. Brales pod uwage w swoich wyliczeniach ze na stoel masz temperature
    pokojowa (np. 20C) a w lecie w skrzynce temperatura moze przekraczas 60C ?
    Jest jeszcze wiele innych zagadnien ktore nalezaloby rozwazyc, troche
    pomierzyc. Niestety ja nie podejmuje sie prowadzenia na odleglosc takiego
    czegos. Dlatego nie podaje gotowego rozwiazania bo nie jest ono proste.
    Moim zdaniem najlepiej stosuj DEDYKOWANE oryginalne zasilacze a unikniesz
    problemow. I to jest moja rada na niezawodnosc.