  • 51. Data: 2012-05-02 10:21:22
    Temat: Re: Wyprzedzanie i fotoradar jak to jest?
    Od: Arek <a...@a...pl>

    > Owszem nie. Jeszcze musisz dowieśc, że działanie było w celu i świadome.

    Ale co dowieść? Albo kłamiesz i bierzesz ryzyko, albo nie pamiętasz i
    płacisz. Poprzednie przepisy dawały większe możliwości, obecne już nie.

    Choć nie wszystko dobrze zrobili, bo podobno SG nie może iść do sądu za
    niewskazanie bo nie ma takich uprawnień. Więc liczą, na samoukaranie.

    > Poza tym jest jeszcze ciekawszy sposób, tylko trzeba miec kogoś zaufanego.
    > Ty podajesz, że powierzyłes auto jemu, on twierdzi, że to nieprawda.
    > Któryś z was kłamie. Ale jak udowodnisz który? ;)

    A to samo zapytałem w rozmowie telefonicznej i od razu zaproponowali
    nową lepszą cenę. Co za kraj.

    A.

  • 52. Data: 2012-05-02 10:30:29
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Shrek" <u...@d...invalid> napisał w wiadomości grup

    >Zależy do czego się tego pasa używa.
    >Generalnie lewy pas służy do wyprzedzania pojazdów jadących pasem
    >prawym.

    Lewy, jesli jest wiecej pasow w jedna strone, bo jesli lewym jedzie
    sie w przeciwna ... to nie ma takiego jawnego zezwolenia w ustawie na
    jazde nim przy wyprzedzaniu :-)

    J.

  • 53. Data: 2012-05-02 10:45:34
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 01/05/2012 23:33, Adam Płaszczyca wrote:

    > Jakie skomlenia? Po prostu - chore systemy sie rozkłada spsobami tychże
    > systemów.

    W mniemaniu wszechwiedzących Polaków chore jest wszystko, czego sam nie
    robi.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 54. Data: 2012-05-02 11:00:25
    Temat: Odp: Odp: Odp: Odp: Odp: Odp: Odp: Odp: Wyprzedzanie i fotoradar jak to jest?
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Shrek" <u...@d...invalid> napisał w wiadomości grup

    > Strasznie się wijesz;)

    Nie, to Ty się wijesz chcąc zalegalizować polskie lewopasowe kapelusznictwo.
    Im do większej ilości ludzi dotrze, do czego służą lewe pasy, tym lepiej,
    więc po prostu szkodzisz.

  • 55. Data: 2012-05-02 11:24:39
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2012-05-02 11:00, Cavallino wrote:

    > Użytkownik "Shrek" <u...@d...invalid> napisał w wiadomości grup

    > Nie, to Ty się wijesz chcąc zalegalizować polskie lewopasowe
    > kapelusznictwo.

    Miałeś jasno opisaną sytuację, a i tak zajęło ci 8 postów udzielenie
    niejasnej odpowiedzi. Przy okazji - dodajesz kolejne Odp: do każdego
    posta. Jak będziesz się tak wił to Odp:Odp:Odp:Odp... będzie dłuższe od
    tematu;)

    Shrek.

  • 56. Data: 2012-05-02 11:29:30
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    >Nie, to Ty się wijesz chcąc zalegalizować polskie lewopasowe
    >kapelusznictwo.
    >Im do większej ilości ludzi dotrze, do czego służą lewe pasy, tym
    >lepiej, więc po prostu szkodzisz.

    Ty bys cos zrobil z tym "odp*sie", bo tu juz trudno zliczyc ile tego
    jest. Osiem.
    Wybrales sobie taki program, to kasuj recznie :-)

    A co do polskiego kapelusznictwa, ostatnio jechalem po Niemczech ...
    tam to same kapelusze. Robi sie ciasniej na autostradzie, to zaraz na
    lewym pasie jest kolejka jeden za drugim, jada ile wypadnie - czasem
    110, czasem 70, ale wszyscy przeciez "wyprzedzaja".

    No i kolejna ciekawostka - wedlug radia mamy stau i wypadek za pare
    kilometrow, dwa pasy stoja, czasem jada ... i tak jakos dziwnie - auto
    obok ma szybszy pas, ucieka o kilkanascie czy wiecej aut, a po paru
    minutach go wyprzedzamy, potem on nas i powtorka.

    Co jest - nie jada na zamek, czy zamek sie nie oplaca i policja tam
    puszcza po wiecej aut z jednego pasa, a potem uruchamia drugi ?

    J.

  • 57. Data: 2012-05-02 12:02:14
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    Wednesday, May 2, 2012, 11:29:30 AM, you wrote:

    [...]

> [...]
    > lewym pasie jest kolejka jeden za drugim, jada ile wypadnie - czasem
    > 110, czasem 70, ale wszyscy przeciez "wyprzedzaja".

    To samo masz na A4 w większym ruchu - zapłakać się można :(

> [...]
    > Co jest - nie jada na zamek, czy zamek sie nie oplaca i policja tam
    > puszcza po wiecej aut z jednego pasa, a potem uruchamia drugi ?

    Wystarczy cokolwiek. Zweżenie do jednego pasa i już ruch staje.

    Widziałem w TV ciekawy eksperyment, pokazujący to zjawisko - kazali
    jechać kierowcom w kółko - jeden za drugim na pustym placu. I
    wystarczyło, żeby jeden schrzanil płynność i za chwilę kółko...
    stanęło. Bez przyczyny - jeden zwolnił, ten za nim zwolnił gwałowniej
    i któryś z kolei juz się musiał zatrzymać.

    To tylko kwestia zagęszczenia ruchu - zawsze się znajdzie cielę, które
    zwolni za bardzo i leci efekt domina. Niedawno mi sie trafiło takie
    coś długości kilkudziesięciu kilometrów.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 58. Data: 2012-05-02 12:55:06
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w
    Hello J.F,
    [...]

    >To samo masz na A4 w większym ruchu - zapłakać się można :(

    W niemczech ruch wiekszy, to i placz wiekszy :-)

    250 km w 2h, 5 km w pol godziny, kolejne 25 km w pol godziny - i po
    ch* bylo te autostrady budowac :-)

    >Wystarczy cokolwiek. Zweżenie do jednego pasa i już ruch staje.

    Ale ja nie mam pretensji do stawania - mnie dziwi ze pasy jechaly na
    przemian - jeden spory kawalek, potem drugi spory kawalek, a przeciez
    przy wypadku powinny pieknym zamkiem sie laczyc.

    http://www.youtube.com/watch?v=Suugn-p5C1M

> [...]
    >stanęło. Bez przyczyny - jeden zwolnił, ten za nim zwolnił gwałowniej
    >i któryś z kolei juz się musiał zatrzymać.

    Taki stary elektronik, a taki glupi :-)
    Toz przeciez transformujesz odpowiedz impulsowa regulatora, ukladasz
    uklad rownan dla n powiazanych obiektow, obliczasz macierz ukladu,
    rozwiazujesz - i badasz kryterium stabilnosci.
    Jak sie okaze ze nie spelnia, to nie trzeba wiele schrzanic - uklad
    jest niestabilny i bedzie sie wzbudzal. Trzeba zmniejszyc wzmocnienie
    w petli albo zastosowac tlumik pod pedalem gazu :-)

    >To tylko kwestia zagęszczenia ruchu - zawsze się znajdzie cielę,
    >które
    >zwolni za bardzo i leci efekt domina. Niedawno mi sie trafiło takie
    >coś długości kilkudziesięciu kilometrów.

    Ja tez to raz doswiadczylem - jechala sobie ciezarowka, chyba nawet w
    miare rowno i spokojnie, a za nia ciag samochodow i wyprawiali dzikie
    harce.
    I nie bylem w stanie tego skompensowac, mimo ze widzialem co sie
    dzieje i usilowalem przeciwdzialac.

    Ale to sie trafilo raz jeden. Zazwyczaj kierowcom sie udaje dobrze
    pojechac.

    J.

  • 59. Data: 2012-05-02 13:37:05
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-05-02 10:11, Arek pisze:

    > Wszystko fajnie, ale oni nie dają takich zdjęć. Zdjęcie na 99% jest
    > kadrowane, bo nie posiada oryginalnego nagłówka z FR. Zawsze mogę
    > dochodzić swojego w sądzie. Gdyby to było bliżej to chyba dla idei
    > zrobiłbym to.

    Mi oryginał też przed sądem pokazali dopiero, ale było warto, złotówki
    nie zapłaciłem. Btw. ja korzystam z usług D.A.S. więc kosztów prawnika
    nie ponoszę, w zamian za małą składkę co miesiąc. :)

  • 60. Data: 2012-05-02 17:25:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 1 May 2012, Cavallino wrote:

    > Użytkownik "Shrek" <u...@d...invalid> napisał

    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > Nie, wolę się nie rozpisywać tylko po to, żebyś mógł się wycofać rakiem, że
    > niby chodziło Ci o co innego.
    > Powiem tak - szansa że lewym pasem ktoś sobie jechał ZGODNIE Z PRZEPISAMI,
    > podczas gdy TIR wyprzedzał go prawym, oczywiście jest, ale naprawdę bardzo
    > mała.

    Nie zmienia to faktu, że zarzut o przekroczenie prędkosci został tym
    samym obalony, zas zarzutu o inne wykroczenia nie było.
    Czyli po przedawnieniu (ile to jest, 3 miesiace czy 6?) kierujacy jest
    na wygranej pozycji :P (a praktyce chyba zawsze, bo nie wiem czy po
    uwaleniu 1. zarzutu komus chciałoby się składać wniosek o ukaranie
    za cos zupełnie innego).

    pzdr, Gotfryd