    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Oficjalnie - spowalniamy stare iPhone'y
    Date: Tue, 26 Dec 2017 21:21:37 -0600

    "Irokez" <n...@w...pl> wrote in message
    news:5a3cfa68$0$15206$65785112@news.neostrada.pl...
    > "Apple przerwało milczenie w sprawie oskarżeń, jakoby zwalniało starsze
    > iPhone'y. Firma z Cupertino rzeczywiście się przyznała do takich praktyk i
    > okazuje się, że podobna "funkcja" została wprowadzona niedawno także dla
    > modeli iPhone 7. Mało tego, bo gigant z Cupertino zamierza to robić w
    > przyszłości."
    >

    > Tak więc odnośnie zwalniania sprzętu po aktualizacjach - to jest wbudowany
    > feature. Czyli kupujesz teraz nóweczkę gejfona 4s,

    Nóweczkę 4S? Gdzie?

    > aktualizujesz tego samego dnia, i tego samego dnia możesz gejfona
    > zutylizować bo jest nieużywalny :) bo jest stary, i należy kupić 7.
    > Czad...

    Oj, chyba coś inaczej czytamy...

    Ficzer polega na wykrywaniu starego, zużytego akumulatora
    który poległby w czasie piku poboru prądu przez procesor
    bo z racji dużej oporności wewnętrznej takiego starego aku
    nie jest on w stanie dostarczyć dużego prądu nawet chwilowo.

    Przy wykryciu takiego starego aku pobór prądu procesora
    w szczycie jest niwelowany poprzez modulację taktowania zegara.

    Bardzo podobne zachowanie się do tego w procesorach Pentium
    Intela, które przy wykryciu niedostatecznego chłodzenia (czyli
    zbyt wysokiej temperatury rdzenia) zabezpieczają się przed
    sfajczeniem przez wstrzymywanie sygnału zegarowego...

    Jak masz rzeczywiście stary aku (ja mam taki w swoim iPhone4
    którego używam na wyjazdach do Kanady czy Polski) to się
    iPhone niestety lubi wyłączyć gdy aku pokazuje 30% naładowania
    ale np. temperatura na zewnątrz bliska zera C i trzymam go w ręce.
    Pracuje tam stary iOS który nie ma tego ficzerka i aku lubi
    paść gdy wystąpi impuls prądu z którym sobie aku nie radzi...
    Ale tu mówię o prawdziwych, zuzytych starociach: iOS 7 @ iP4.
    Nawet nie iP4S.