-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.195.182.51.217
!not-for-mail
From: Myjk <m...@n...op.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Ograniczenie prędkości w Niemczech a ekologia
Date: Sat, 19 Aug 2023 13:38:27 +0200
Organization: MAD
Message-ID: <1snqedhyl092i$.dlg@myjk.org>
References: <ubo0ae$45ao$2@news.icm.edu.pl>
Reply-To: m...@n...op.pl
NNTP-Posting-Host: 195.182.51.217
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Myjk";
posting-host="195.182.51.217"; logging-data="9977";
mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
Cancel-Lock: sha1:yUad90RaHs93EhlV//xsazgPiUE=
sha256:M0Rk8LPXHgkHJyZSs5vQNZXfPBiGGOJyMgXOy7ea4bI=
sha1:8swxRMnFh9qWVk3aoG8OsPUAZpU=
sha256:s/Oampske/qtjg4C7863ynd3+V1pToed1iL0dZQgzGM=
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2716138
[ ukryj nagłówki ]Fri, 18 Aug 2023 16:47:42 +0200, W
> Czy nie sądzicie, że gdyby przycisnąć Niemcy aby wprowadziły
> ograniczenie prędkości na autostradach, to mogłoby korzystnie wpłynąć na
> ekologię i to nie tylko w tym dość dużym kraju?
> Może nie byłoby już takiego ciśnienia wśród producentów, żeby produkować
> samochody o wysokich osiągach, to przełożyłoby się na mniejsze zużycie
> zasobów (mniejsze prędkości - mniejsze wymagania na napędy, zawieszenia,
> hamulce, mniejsza masa, mniejsze zużycie opon, itd.).
I tak jest wiele ograniczeń prędkości na autostradach w niemczech, nie
wszędzie można i w ogóle da się zapierdalać 250+, do tego większość niemców
i tak jeździ spokojnie, czytaj oszczędnie -- to raczej mocno pragmatyczny
naród. Gdyby to ogłosili to pewnie nikt nawet szczególnie by nie
protestował.
Zatem z jednej strony to bez sensu, skoro tylko wyjątki jeżdżą szybko, z
drugiej faktem jest, że mniejsza prędkość to znacznie mniejsze zużycie
paliwa, a więc energii, a więc emisji, z trzeciej to autostrady, tam nie ma
takich stężeń jak pod miastami i w miastach.
> Podobno jest już sporo zwolenników, okres też sprzyjający,
> więc lobby "eko" może się wykazać.
I tak to "lobby" (bo ni chuja się nie dowiedziałem kto i jaki ma w tym
interes poza samymi krajami europejskimi które będą korzystać ze swoich
zasobów energetycznych) ma niewielkie szanse z, działającym od wieków,
mającym ugruntowaną pozycję, lobby paliwowo-spalinowym które w imie kasy od
lat truje ludzi (począwszy od ołowiu w paliwie przez 100 lat, potem
gównonormach wprowadzonych przez żałośnie długie okresy mimo że od dekad
było wiadomo że spaliny wszelakie szkodzą, po manipulowanie testami vide
dieselgate itd.).
--
Pozdor
Myjk
Następne wpisy z tego wątku
- 21.08.23 15:00 Mirek Ptak
- 22.08.23 01:02 W
- 22.08.23 01:12 LordBluzg(R)??
- 22.08.23 01:15 LordBluzg(R)??
- 22.08.23 02:56 W
- 22.08.23 13:20 io
Najnowsze wątki z tej grupy
- O co chodzi?
- PJ autobus-tramwaj
- Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
- Chiński bestseller w Europie. Ford "martwi się nową konkurencją"
- koniec ładowania za darmo
- Phiiiiii Elektryki częściej uderzają w pieszych
- Audi łączy siły z Chińczykami A Tusk chce ZAORAĆ chińską fabrykę w Polsce
- pod prąd
- Hammerite i konserwacja podwozia
- Fiat wymyślił i zaprojektował Citroena Ami? ;)
- Nowe obowiązkowe wyposażenie samochodów
- Fiat 125p wer. pikup - w PRL moszna było, w III Reczy [pospolitej] nie moszna
- Pożar salonu z chińskimi elektrykami
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
Najnowsze wątki
- 2024-05-26 O co chodzi?
- 2024-05-26 PJ autobus-tramwaj
- 2024-05-26 Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
- 2024-05-26 cena pięciocyfrowa
- 2024-05-26 Re: Jak dobra KE "okrada" złą Rosję "dla Ukrainy"
- 2024-05-25 supercap
- 2024-05-25 Sulzbach => Technischer Rollouter (d/m/w) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Interactive/Experience Designer <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Re: znów ten wrocław