eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOgraniczenie prędkości w Niemczech a ekologia › Re: Ograniczenie prędkości w Niemczech a ekologia
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.195.182.51.217
    !not-for-mail
    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Ograniczenie prędkości w Niemczech a ekologia
    Date: Sat, 19 Aug 2023 13:38:27 +0200
    Organization: MAD
    Message-ID: <1snqedhyl092i$.dlg@myjk.org>
    References: <ubo0ae$45ao$2@news.icm.edu.pl>
    Reply-To: m...@n...op.pl
    NNTP-Posting-Host: 195.182.51.217
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Myjk";
    posting-host="195.182.51.217"; logging-data="9977";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    Cancel-Lock: sha1:yUad90RaHs93EhlV//xsazgPiUE=
    sha256:M0Rk8LPXHgkHJyZSs5vQNZXfPBiGGOJyMgXOy7ea4bI=
    sha1:8swxRMnFh9qWVk3aoG8OsPUAZpU=
    sha256:s/Oampske/qtjg4C7863ynd3+V1pToed1iL0dZQgzGM=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2716138
    [ ukryj nagłówki ]

    Fri, 18 Aug 2023 16:47:42 +0200, W

    > Czy nie sądzicie, że gdyby przycisnąć Niemcy aby wprowadziły
    > ograniczenie prędkości na autostradach, to mogłoby korzystnie wpłynąć na
    > ekologię i to nie tylko w tym dość dużym kraju?
    > Może nie byłoby już takiego ciśnienia wśród producentów, żeby produkować
    > samochody o wysokich osiągach, to przełożyłoby się na mniejsze zużycie
    > zasobów (mniejsze prędkości - mniejsze wymagania na napędy, zawieszenia,
    > hamulce, mniejsza masa, mniejsze zużycie opon, itd.).

    I tak jest wiele ograniczeń prędkości na autostradach w niemczech, nie
    wszędzie można i w ogóle da się zapierdalać 250+, do tego większość niemców
    i tak jeździ spokojnie, czytaj oszczędnie -- to raczej mocno pragmatyczny
    naród. Gdyby to ogłosili to pewnie nikt nawet szczególnie by nie
    protestował.

    Zatem z jednej strony to bez sensu, skoro tylko wyjątki jeżdżą szybko, z
    drugiej faktem jest, że mniejsza prędkość to znacznie mniejsze zużycie
    paliwa, a więc energii, a więc emisji, z trzeciej to autostrady, tam nie ma
    takich stężeń jak pod miastami i w miastach.

    > Podobno jest już sporo zwolenników, okres też sprzyjający,
    > więc lobby "eko" może się wykazać.

    I tak to "lobby" (bo ni chuja się nie dowiedziałem kto i jaki ma w tym
    interes poza samymi krajami europejskimi które będą korzystać ze swoich
    zasobów energetycznych) ma niewielkie szanse z, działającym od wieków,
    mającym ugruntowaną pozycję, lobby paliwowo-spalinowym które w imie kasy od
    lat truje ludzi (począwszy od ołowiu w paliwie przez 100 lat, potem
    gównonormach wprowadzonych przez żałośnie długie okresy mimo że od dekad
    było wiadomo że spaliny wszelakie szkodzą, po manipulowanie testami vide
    dieselgate itd.).

    --
    Pozdor
    Myjk

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: