  • 1. Data: 2023-08-18 16:47:42
    Temat: Ograniczenie prędkości w Niemczech a ekologia
    Od: W <...@...kom>

    Czy nie sądzicie, że gdyby przycisnąć Niemcy aby wprowadziły
    ograniczenie prędkości na autostradach, to mogłoby korzystnie wpłynąć na
    ekologię i to nie tylko w tym dość dużym kraju?
    Może nie byłoby już takiego ciśnienia wśród producentów, żeby produkować
    samochody o wysokich osiągach, to przełożyłoby się na mniejsze zużycie
    zasobów (mniejsze prędkości - mniejsze wymagania na napędy, zawieszenia,
    hamulce, mniejsza masa, mniejsze zużycie opon, itd.).

    Podobno jest już sporo zwolenników, okres też sprzyjający, więc lobby
    "eko" może się wykazać.

    W.

  • 2. Data: 2023-08-19 01:24:19
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 18.08.2023 o 16:47, W pisze:
> [...]
    > hamulce, mniejsza masa, mniejsze zużycie opon, itd.).
    >
    > Podobno jest już sporo zwolenników, okres też sprzyjający, więc lobby

    Dobrze byłoby umożliwić poruszanie się po autostradach koniami.

  • 3. Data: 2023-08-19 07:43:27
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-08-19 o 01:24, io pisze:

    > Dobrze byłoby umożliwić poruszanie się po autostradach koniami.

    Daj spokój. Nie ma tylu koni.

  • 4. Data: 2023-08-19 09:51:59
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 19.08.2023 o 07:43, cef pisze:

    > Daj spokój. Nie ma tylu koni.

    A koniki polne?

  • 5. Data: 2023-08-19 13:13:41
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 19 Aug 2023 09:51:59 +0200, io napisał(a):

    > A koniki polne?

    Można brać przykład z Anglików i przywrócić Red Flag Act.
    Na autostradach można zrobić wyjątek, i flagowy zamiast per pedes może
    pedałować na rowerze.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 6. Data: 2023-08-19 13:38:27
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 18 Aug 2023 16:47:42 +0200, W

> [...]
    > zasobów (mniejsze prędkości - mniejsze wymagania na napędy, zawieszenia,
    > hamulce, mniejsza masa, mniejsze zużycie opon, itd.).

    I tak jest wiele ograniczeń prędkości na autostradach w niemczech, nie
    wszędzie można i w ogóle da się zapierdalać 250+, do tego większość niemców
    i tak jeździ spokojnie, czytaj oszczędnie -- to raczej mocno pragmatyczny
    naród. Gdyby to ogłosili to pewnie nikt nawet szczególnie by nie
    protestował.

    Zatem z jednej strony to bez sensu, skoro tylko wyjątki jeżdżą szybko, z
    drugiej faktem jest, że mniejsza prędkość to znacznie mniejsze zużycie
    paliwa, a więc energii, a więc emisji, z trzeciej to autostrady, tam nie ma
    takich stężeń jak pod miastami i w miastach.

    > Podobno jest już sporo zwolenników, okres też sprzyjający,
    > więc lobby "eko" może się wykazać.

    I tak to "lobby" (bo ni chuja się nie dowiedziałem kto i jaki ma w tym
    interes poza samymi krajami europejskimi które będą korzystać ze swoich
    zasobów energetycznych) ma niewielkie szanse z, działającym od wieków,
    mającym ugruntowaną pozycję, lobby paliwowo-spalinowym które w imie kasy od
    lat truje ludzi (począwszy od ołowiu w paliwie przez 100 lat, potem
    gównonormach wprowadzonych przez żałośnie długie okresy mimo że od dekad
    było wiadomo że spaliny wszelakie szkodzą, po manipulowanie testami vide
    dieselgate itd.).

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 7. Data: 2023-08-21 15:00:06
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 18.08.2023 o 16:47, W pisze:
    > Czy nie sądzicie, że gdyby przycisnąć Niemcy aby wprowadziły
    > ograniczenie prędkości na autostradach, to mogłoby korzystnie wpłynąć na
    > ekologię i to nie tylko w tym dość dużym kraju?

    Kiedy ostatnio tam jeździłeś i jak szybko Ci się udało pojechać?

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 8. Data: 2023-08-22 01:02:51
    Od: W <...@...kom>

    > Kiedy ostatnio tam jeździłeś i jak szybko Ci się udało pojechać?

    To nie ma większego znaczenia ile akurat ostatnio jechałem*, tylko ile
    można - wówczas łatwo jest wytłumaczyć po co w samochodach potrzeba
    osiągania 150+ - bo w Niemczech można... producenci chcą/muszą? mieć w
    ofercie samochody "na Niemcy", modele te podciągają całą resztę
    asortymentu i mamy wyścig zbrojeń.
    Coś tam Volvo próbowało ograniczać do 180, ale zaraz znalazły się firmy
    oferujące tuning/zdjęcie blokady, więc to nie to. To musiałby być
    globalny zjazd zapotrzebowania na osiągi, żeby mogło odnieść skutek
    a Niemcy wydają mi się tutaj "problemem".
    Pozostaje wymówka, że "można na torze, itp.", ale to już drastycznie
    zmniejszyłoby liczbę potencjalnych zainteresowanych.
    Hmm, obecnie dostępne szerzej elektryki poniekąd wpisują się w ten
    pomysł - rzadko kiedy jeżdżą > 150, jeśli nawet przycisną to raczej nie
    na długo, ale coś czuję, że to też się rozkręci w najbliższych latach
    niekoniecznie w kierunku zmniejszania zużycia zasobów.

    *Dla ścisłości - ostatnio w DE (Berlin) byłem 10 dni temu - może gdzieś
    tam dociągnąłem do 180, z tym, że takie dane z pojedynczego przejazdu
    niewiele mówią...
    wczoraj sprawdzałem - z ostatnich 24900+ km przebiegu (przy czym w
    Niemczech 5% tego przebiegu, Vectra C 1.9 120KM) mam średnią dokładnie
    50 km/h.
    Powiedzmy, że wiem jak możliwie wydajnie korzystać z tego produktu.

    Przy okazji - ciekawe jakiego zużycia energii elektrycznej na 100 km
    można by się spodziewać w elektryku przy takiej eksploatacji.
    W dni robocze samochód obsługuje głównie na obrzeżach dużego miasta
    dojazdy żony do pracy 2x12 km, jakieś zakupy, szkołę, inne krótkie
    5-10-15 km wyjazdy, resztę przebiegu (do ok. 17 tys. km/rok) dobijam ja
    eksploatacją raczej dynamiczną i z dość wysokimi przelotowymi ale
    spalanie mam z tych prawie 25 tys. km - 6.85 l ON/100km więc
    ekonomicznie też potrafię jechać.

    W.

  • 9. Data: 2023-08-22 01:12:04
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 18.08.2023 o 16:47, W pisze:
    > Czy nie sądzicie, że gdyby przycisnąć Niemcy aby wprowadziły
    > ograniczenie prędkości na autostradach, to mogłoby korzystnie wpłynąć na
    > ekologię i to nie tylko w tym dość dużym kraju?

    Jesteś srogo jebnięty. Cała Europa produkuje (uwaga trudne słowo) 7
    PROCENT światowego Co2 a takie auta to nawet nie jest jeden promil.
    Grill na balkonie produkuje więcej. Czy możesz się odjebać od tej oazy
    wolności prędkości?

    Jprdl, dawno takiego jebanego zazdraszczacza nie spotkałem.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 10. Data: 2023-08-22 01:15:02
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 22.08.2023 o 01:02, W pisze:

    > *Dla ścisłości - ostatnio w DE (Berlin) byłem 10 dni temu - może gdzieś
    > tam dociągnąłem do 180, z tym, że takie dane z pojedynczego przejazdu
    > niewiele mówią...

    Kup sobie windę i ujeb drucik na 100 piętrze :]

    Na dole zainstaluj sprężynę.

    Jprdl jaki nieogar.

    --
    LordBluzg(R)??