  • 11. Data: 2005-11-12 22:06:22
    Temat: Re: Okołopolityczne wypociny, czyli quo vadis polski Internecie?
    Od: "Stanislaw J. Szewczak" <s...@g...usun.to.z.tego.adresu.pl>

    > No i co? Nie łapią się na to te wszystkie wifi, piloty,
    > alarmy, cibi?

    Szczerze mowiac (jeszcze) nie wiem.

    > Trzeba je jeszcze osobno rozporządzeniem legalizować?

    Na stronach d. MI nie ma nawet projektu nowego rozporzadzenia,
    wiec moze jednak sie lapia.

    sjs

  • 12. Data: 2005-11-12 22:36:33
    Od: "Paweł" <h...@u...salbis.net>

    > Nie sądzę, chociaż pewności nie mam. Ale z reguły gospodarka
    > częstotliwościami leży w gestii władz krajowych.

    Tutaj: ftp://ftp.tmxnet.pl/themax/deklaracje/RPT-23XR2.jpg
    jest link do b. swiezego certyfikatu takiego fajnego urzadzenia na 5.x GHz.
    Zobacz, zgodnosc byla badana z normami UE, nie "naszymi".
    Tutaj link do calosci: http://www.themax.net.pl/

    Paweł

  • 13. Data: 2005-11-12 23:07:30
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Stanislaw J. Szewczak napisał(a):

    > Tak, ale:
    >
    > Art. 144.
    > 2. Nie wymaga pozwolenia uzywanie urzadzenia radiowego nadawczego
    > lub nadawczo-odbiorczego:
    > 3) koncowego, wykorzystujacego miedzynarodowo uzgodnione
    > zakresy czestotliwosci:
    > c) niewymagajacych rezerwacji czestotliwosci.
    >
    > Tego nie bylo w poprzedniej ustawie.

    Siur, bat...

    - Access point NIE JEST urządzeniem końcowym
    - bramka antykradziezowa też nie ;-)
    - alarmy i piloty nie mają międzynarodowo uzgodnionych zakresów
    częstotliwości
    itd itp

    Po prostu MI dało pewnej częsci ciała, niejaki MH, podminister właściwy
    mówił ze trzy tygodnie temu, że rozporządzenie już leży i czeka na
    podpis, ale się chyba nie doczekało...

    W zasadzie zgodnie z prawiem URTiP powinien już od 2 miesięcy ścigac
    wszystkich przestępców, ale że urząd ten prawo ma we właściwym miejscu,
    więc na razie można się nie bać ;-) To tak samo, jak z art, 55 PT

    M.

  • 14. Data: 2005-11-13 10:19:27
    Od: Tomasz Lemiech <s...@s...waw.spamy-won.pl>

    Tomasz Śląski <t...@s...pl> wrote:

    > cała dokumentacja przetargowa powstała w TPSA, a pan URTiP ją tylko
    > przyklepał.

    Mógłbyś nam coś powiedzieć na temat źródła tej informacji?

    > Kto pobrał i czytał dokumentację, zapewne
    > zauważył, że pewne sformuowania są tak charakterystyczne, iż nietrudno
    > pokusić się o domysły, że cały ten przetarg to farsa sterowana przez TPSA.

    Ahha... domysły. Rozumiem.

    > Do tego dołóżmy absurdalne kwoty, jakie należałoby uiszczać rocznie za
    > eksploatację dwóch kanałów rzeczonego pasma 3,5 GHz - nawet w słabo
    > zaludnionych rejonach były to kwoty ok 15-20 tys zł rocznie, w większych
    > aglomeracjach - 30-40 i więcej tys. rocznie. To miał być przetarg dla
    > Kowalskiego? Kpina jakaś.

    A kto powiedział, że to miał być przetarg dla Kowalskiego? Budżet państwa
    ma swoje potrzeby (związane z dziurą w nim). Patrząc na plany nowego
    rządu, potrzeby te będą większe niż dotychczas :) Jaki to biznes
    dopuszczać do częstotliwości firmy typu Kowalski & Trzech Kumpli a
    wykluczać tepsę, która jest w stanie wyłożyć najwięcej? Szczytne idee o
    konkurencji swoją drogą, ale postaw się w sytuacji decydentów ;)

    > Fajnie, tylko, że wszyscy np. zapomnieli, że rozporządzenie uwalniające
    > częstotliwości 2,4GHz, 5,8GHz i całą masę innych, się wyekspirowało we
    > wrześniu, czyli tym samym zdelegalizowały się wszelkie trzepakowe sieci
    > osiedlowe, mikrofony bezprzewodowe, etc, etc. Nim nowy rząd i SuperUrząd
    > się "zorientują" i powstanie stosowna regulacja prawna przywracjająca
    > legalność używanych dotychczas urządzeń

    http://bip.mi.gov.pl/pl/bip/projekty_aktow_prawnych/
    lacznosc/rozporzadzenia/
    projekt_urzadzenia_radiowe_bez_pozwolenia/px_144.3_1
    8.08.2005.pdf

    Lejąc dziegieć i katastrofizując, mógłbyś jeszcze odnotować fakt, że ta
    nowa regulacja prawna jest znacznie obszerniejsza niż stara. Poza tym nie
    zauważyłem w niej ograniczenia na rodzaje anten, które mogą być stosowane
    w naszym ulubionym paśmie, tj. historyjek o antenach zintegrowanych,
    dołączanych, zaprojektowanych jako integralna część urządzenia, itp.
    tekstów, które, jak wiemy, występowały w starym rozporządzeniu.

    > minie całe mnóstwo czasu, w którym niewykluczone będzie ściganie
    > "przestępców" telekomunikacyjnych.
    [...]
    > Konkludując, być może uprawiam czarnowidztwo

    Sam bym tego lepiej nie ujął :)

    Pozdrawiam,

    --
    Tomasz Lemiech (RLU#189399) (TL4681-RIPE)
    <s...@s...waw.pl> [GG:3786250]

  • 15. Data: 2005-11-13 10:22:27
    Od: Tomasz Lemiech <s...@s...waw.spamy-won.pl>

    Stanislaw J. Szewczak <s...@g...usun.to.z.tego.adresu.pl> wrote:
> [...]

    http://bip.mi.gov.pl/pl/bip/projekty_aktow_prawnych/
    lacznosc/rozporzadzenia/
    projekt_urzadzenia_radiowe_bez_pozwolenia/px_144.3_1

    Się nie łapią.

    Pozdrawiam,

  • 16. Data: 2005-11-13 22:31:03
    Od: l...@w...pdi.net (Dariusz K. Ladziak)

    On Sun, 13 Nov 2005 00:07:30 +0100, Maciej Bebenek
    <m...@t...waw.pl> wrote:

    >Po prostu MI dało pewnej częsci ciała, niejaki MH, podminister właściwy
    >mówił ze trzy tygodnie temu, że rozporządzenie już leży i czeka na
    >podpis, ale się chyba nie doczekało...

    Zwlaszcza ze zmiany w ustawie nie wymagaly zadnych istotnych zmian w
    rozporzadzeniu - na szybko to wystarczylo w starym rozporzadzeniu
    podmienic podstawe ustawowa i opublikowac dla ustalenia stanu
    istniejacego a ewentualne zmiany robic na spokojnie pozniej.

    --
    Darek

  • 17. Data: 2005-11-13 22:49:00
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Dariusz K. Ladziak napisał(a):

> [...]
    > podmienic podstawe ustawowa i opublikowac dla ustalenia stanu
    > istniejacego a ewentualne zmiany robic na spokojnie pozniej.

    E tam. Widać, że nigdy nie rozmawiałes z jakimkolwiek pracownikiem
    Rządowego Centrum Legislacynego, szczególnie po aferze z Lwem ;-)

    M.

  • 18. Data: 2005-11-13 22:58:05
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    l...@w...pdi.net (Dariusz K. Ladziak) writes:

> [...]
    > podmienic podstawe ustawowa i opublikowac dla ustalenia stanu
    > istniejacego a ewentualne zmiany robic na spokojnie pozniej.

    Czyli nigdy. 8-)

    MJ

  • 19. Data: 2005-11-14 00:14:52
    Temat: Re: Okołopolityczne wypociny...
    Od: "Jarek Marciniak" <j...@s...pl>

    > Pan URTiP w ostatnich swoich podrygach ogłosił listę oferentów w
    > przetargach
    > powiatowych na częstotliwości 3,5 GHz. Pobieżna lektura ogłoszenia
    > http://www.bip.urtip.gov.pl/bipurtip/_gAllery/20/22/
    2022.pdf daje
    > niepokojący wniosek: TPSA prawdopodobnie wygra te przetargi i tym samym
    > umocni swoją monopolistyczną pozycję na rynku.
    <ciach>

    Najciekawsze jest to ze przetarg skierowany miał być przede wszystkim do
    jednostek samorządu terytorialnego (glownie szczebla powiatowego) - a ja w
    tej liscie widze raptem 3 urzedy miejskie (duze miasta) i nie widze ani
    jednego satrostwa powiatowego.

    Pozdrowionka dla wszystkich*
    J.M.

    * - nie dotyczy prezesa urtip-u

  • 20. Data: 2005-11-15 02:49:18
    Od: l...@w...pdi.net (Dariusz K. Ladziak)

    On Sun, 13 Nov 2005 23:58:05 +0100, Michal Jankowski
    <m...@f...edu.pl> wrote:

    >Czyli nigdy. 8-)

    Lepiej na swiety nigdy nowosci ja stracic prawa dotychczasowe... Jak
    kochana wadza nie potrafi poprawic to niech chociaz postara sie nie
    popsuc!

    --
    Darek