  • 1. Data: 2010-12-10 08:15:32
    Temat: Okołoprogramistycznie - praca zdalna
    Od: ds <a...@e...pl>

    Na jednej z grup wywiązała się dyskusja zachaczająca o tematykę pracy
    zdalnej. Jestem mocno zaciekawiony jakie są wasze doświadczenia wtym
    temacie. Chwalicie sobie taki rodzaj zarobku? Jakie są za i przeciw?

    Jestem na rozdrożu i zastanawiam się czy to dobry pomysł.

    ds

  • 2. Data: 2010-12-10 16:07:16
    Temat: Re: Okołoprogramistycznie - praca zdalna
    Od: Wojciech Muła <w...@p...null.onet.pl.invalid>

    On Fri, 10 Dec 2010 09:15:32 +0100 ds <a...@e...pl> wrote:

> [...]
    > temacie. Chwalicie sobie taki rodzaj zarobku? Jakie są za i przeciw?
    >
    > Jestem na rozdrożu i zastanawiam się czy to dobry pomysł.

    Krótkoterminowo - całkiem niezły, na dłuższą metę nie.

    Zalety:
    * odpadają czas i koszty związane z dojazdem,
    * elastyczny czas pracy.

    Wady:
    * elastyczny czas pracy - i tak się trzeba zdyscyplinować; niby
    możesz wstać o 12 i pracować te 8 godzin, ale taki plan dnia
    jest dobry dla naćpanych studentów;
    * brak bezpośredniego kontaktu z żywym człowiekiem - poważny minus,
    zupełnie inaczej wyglądają rozmowy przez telefon, czy wymiana maili.

    Jeszcze jak sobie coś przypomnę, to napiszę.

    w.

  • 3. Data: 2010-12-11 07:11:51
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On 10 Gru, 09:15, ds <a...@e...pl> wrote:
> [...]
    > temacie. Chwalicie sobie taki rodzaj zarobku? Jakie są za i przeciw?
    >
    > Jestem na rozdrożu i zastanawiam się czy to dobry pomysł.

    Zalety zdecydowanie przewyzszaja wady, nie mialem zadnych
    negatywnych doswiadczen, zarowno jako wykonawca i zlecajacy.
    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2010-12-11 10:32:22
    Od: Adam Przybyla <a...@r...pl>

    Wojciech Muła <w...@p...null.onet.pl.invalid> wrote:

> [...]
    > zupełnie inaczej wyglądają rozmowy przez telefon, czy wymiana maili.
    >
    > Jeszcze jak sobie coś przypomnę, to napiszę.
    ... brak facylitacji. Ale spotkalem ludzi ktorzy mimo wszystko tak
    pracuja. Z powazaniem
    Adam Przybyla

  • 5. Data: 2010-12-11 12:46:38
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Fri, 10 Dec 2010 09:15:32 +0100, ds napisał(a):

> [...]
    > temacie. Chwalicie sobie taki rodzaj zarobku? Jakie są za i przeciw?
    >
    > Jestem na rozdrożu i zastanawiam się czy to dobry pomysł.

    Od kilku lat pisze przez net i sobie chwale.

  • 6. Data: 2010-12-11 15:43:21
    Temat: Re: Oko?oprogramistycznie - praca zdalna
    Od: A.L. <l...@a...com>

> [...]

    >temacie. Chwalicie sobie taki rodzaj zarobku? Jakie są za i przeciw?
    >
    >Jestem na rozdrożu i zastanawiam się czy to dobry pomysł.

    Jezeli masz dosyc dyscypliny, to tak, ake to nie jest ani latwe ani
    przyjemne. Pracowalem pzrez 8 miesciecy gdy firm zamknela biuro i
    pzreprowadzalem sie.

    Tzreba miec taki sam rezym jak w "normalnej" pracy: wstac rano, zjesc
    sniadanko, zamknacsie w pokoju, i nie wyskakiwac na chwile zeby
    pogadac, zerknac na telewizje i tak dalej. Inaczej nie beedziesz mial
    granicy miedzy zyciem zawodowym i prywatnym.

    Ja zamykalem sie w piwnicy na klycz, a jak malzonla cos ode mnie
    chciala, to musiala telefonowac.

    Generalnie, nie polecam. czlowiek jest istota stadna.

    A.L.

  • 7. Data: 2010-12-11 19:37:06
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    W dniu 2010-12-10 09:15, ds pisze:
> [...]
    > temacie. Chwalicie sobie taki rodzaj zarobku? Jakie są za i przeciw?
    >
    > Jestem na rozdrożu i zastanawiam się czy to dobry pomysł.

    Już wspomniane: nie traci się czasu na dojazdy, ale traci się czas,
    gdy trzeba coś szybko ustalić/doprecyzować. Choćby mieć możliwość
    prowadzenia wideokonferencji+virtual whiteboard, to zawsze będzie to
    bardziej uciążliwe, niż obgadanie czegoś przy biurku z kolegą.
    A zazwyczaj możliwości sprzętowe ograniczają się do maila i telefonu.
    Dla pracy zespołowej jest to trudne chyba, że projekt jest dobrze
    dzielony i dobrze zarządzany.

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

  • 8. Data: 2010-12-11 21:37:14
    Od: Jędrzej Dudkiewicz <j...@n...com>

    On 12/11/2010 08:37 PM, Paweł Kierski wrote:

    > Już wspomniane: nie traci się czasu na dojazdy, ale traci się czas,
    > gdy trzeba coś szybko ustalić/doprecyzować.

    Prawda, z tym, że ja widzę, że takie ustalanie i doprecyzowywanie zbyt
    często się przedłuża i spotkanie zamienia się w regularną grupę
    wsparcia. Ja największą wydajność pracy miałem pracując (godzinowo) na
    pół etatu, na zmianę 2 i 3 dni w tygodniu, raz na tydzień w biurze.
    Przypisuję to temu, że właśnie nie było możliwości, żeby ktoś wpadł i
    zaczął coś ustalać. Ale faktem jest, że projekt był dobrze dzielony. Czy
    dobrze zarządzany to nie wiem, ale podzielony był bardzo dobrze.

    JD

  • 9. Data: 2010-12-11 21:58:02
    Od: Jędrzej Dudkiewicz <j...@n...com>

    On 12/11/2010 04:43 PM, A.L. wrote:

    > Jezeli masz dosyc dyscypliny, to tak, ake to nie jest ani latwe ani
    > przyjemne.

    Zgadzam się, że nie jest łatwe, ale przyjemne raczej jest. Choć
    "odczuwanie przyjemności" z takiej pracy to prawdopodobnie cecha
    osobnicza. Przyznaję jednak, że przyjemne jest od czasu, kiedy zacząłem
    trzymać reżym.

    > Tzreba miec taki sam rezym jak w "normalnej" pracy: wstac rano, zjesc
    > sniadanko, zamknacsie w pokoju, i nie wyskakiwac na chwile zeby
    > pogadac, zerknac na telewizje i tak dalej.

    Zgadzam się, doświadczam tego od 9 miesięcy i wiele wskazuje, że jeszcze
    trochę podoświadczam. Ale wydaje mi się, że z jednej strony jest
    trudniej, bo trzeba się samemu zmusić (nie ma "podbijania karty", tzn.
    nie ma kontroli, kiedy zaczęło się pracować), ale z drugiej strony jest
    łatwiej, bo nie ma zaczepek ze strony współpracowników. Nie ma "kawki"
    czy "obiadku" czy rozmów na korytarzu, bo akurat mijana osoba przypomina
    sobie, że chciała mnie o coś spytać.

    > Generalnie, nie polecam. czlowiek jest istota stadna.

    Ale stadna znaczy towarzyska. I właśnie ta towarzyskość jest często
    przeszkodą w pracy.

    JD

  • 10. Data: 2010-12-11 22:35:17
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Sat, 11 Dec 2010 22:58:02 +0100, Jędrzej Dudkiewicz
    <j...@n...com> wrote:

> [...]
    >sobie, że chciała mnie o coś spytać.

    >Ale stadna znaczy towarzyska. I właśnie ta towarzyskość jest często

    bardzo trudno wyobrazic mi sobie udziel w jakims wiekszym projekcie
    bez "fizycznego" udzialu, chociaz od czasu do czasu. Trzeba wiedziec
    co inni robia, brac udzial w dyskusjach, miec dostep do informacji
    ktora trudno pzrekazac e-majlem, i tak dalej. Sporo zalatwiaja
    telekonferencje, ale to tez za malo. Mnie firma sciagala na pare dni
    raz w miesiacu.

    Podobnie jest z kluczowymi parcownikami w oddzialach zagranicznych.
    Musza spedzic srednio 2 meisiace w centrali, oczywiscie nei w jednym
    kawalku, ale w kilku. Czsem dogaduje sie rzeczy ktorych nie dogadalo
    by sie w inny sposob.

    A.L.