  • 1. Data: 2010-12-07 10:08:52
    Temat: [.] zachecam do wiekszej aktywnosci na grupie
    Od: "fir" <p...@p...onet.pl>

    chcialbym zachecic do wiekszej aktywnosci na grupach pl.comp.lang.c
    i pl.comp.programming -czasem mowie sie ze usenet przezywa 'zmierzch'
    ale chyba nie jest tak zle - mz warto wysylac wiecej postow tak by
    grupa miala wiecej postow - np grupowicze zamiast blogowac gdzies
    sobie na boku (czego pozniej nie mam sily przeszukiwac) ciekawsze
    watki mogliby mz zapodawac na grupe - wtedy moglaby sie ozywic i 'zwiekszyc'
    (zniechecam zarazem do wzajemnego czepiania sie i zachecam do skupienia
    sie na merytoryce - powróćmy do meritum)

    fir

  • 2. Data: 2010-12-07 18:33:45
    Temat: Re: [.] zachecam do wiekszej aktywnosci na grupie
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 2010-12-07 11:08, fir pisze:
    > chcialbym zachecic do wiekszej aktywnosci na grupach pl.comp.lang.c
    > i pl.comp.programming -czasem mowie sie ze usenet przezywa 'zmierzch'

    Można by na przykład porozmawiać wspólnie nad zaprojektowaniem nowego
    języka programowania. Zastanawiam się na przykład, czy powinna być
    instrukcja with. Z jednej strony umożliwia skrócenie zapisu z drugiej
    strony jest nieczytelna.

  • 3. Data: 2010-12-07 21:18:59
    Od: Jędrzej Dudkiewicz <j...@n...com>

    On 12/07/2010 07:33 PM, Borneq wrote:

> [...]
    > języka programowania. Zastanawiam się na przykład, czy powinna być
    > instrukcja with. Z jednej strony umożliwia skrócenie zapisu z drugiej

    "With" w jakiej postaci? Jak miałoby działać?

    JD

  • 4. Data: 2010-12-07 21:57:17
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Tue, 07 Dec 2010 11:08:52 +0100, "fir"

> [...]
    >ale chyba nie jest tak zle - mz warto wysylac wiecej postow tak by
    >grupa miala wiecej postow - np grupowicze zamiast blogowac gdzies

    No, to czekamy na ciekawe posty kolegi :)

    A.L.

  • 5. Data: 2010-12-07 22:00:06
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Tue, 07 Dec 2010 19:33:45 +0100, Borneq <b...@a...hidden.pl>
    wrote:

> [...]
    >języka programowania. Zastanawiam się na przykład, czy powinna być
    >instrukcja with. Z jednej strony umożliwia skrócenie zapisu z drugiej

    To jest zajecie calkowcie jakowe. Juz na tej grupie projektowano
    jezyki ... i nic.

    Proponuje zajac sei jezykami ktore sa, a o ktorych malo kto wie. Zeby
    wymienic spod duzego palca: Scala, F#, Clojure, Erlang, OCaml, ML,
    Haskell, Lisp, Prolog... i jescze jakie tam

    A.L.

  • 6. Data: 2010-12-07 22:00:57
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 2010-12-07 22:18, Jędrzej Dudkiewicz pisze:
    > "With" w jakiej postaci? Jak miałoby działać?

    W Pascalu można na przykład
    with Canvas do
    begin
    MoveTo(100,200);
    LineTo(200,100);
    end;
    Nie pisząc za każdym razem "Canvas.MoveTo"
    Pytanie, jak odwoływac się do nazwy która jest przysłonięta przez with,
    przypiśćmy że jest procedura MoveTo. Gdy jest to metoda klasy to można
    użyć this czy self, a co gdy nie np. nazwa zmiennej lokalnej?
    Czy nazwy skrócone przez with jakoś specjalnie oznaczać, np. zaczynać od
    kropki?
    Można by też zastanawiać się jak odłowywać się w polu with nie do pola
    struktury ale do całej struktury:
    with funkcja_zwracajaca_strukture() do
    begin
    poleA=1
    poleB=2
    funkcja(funkcja_zwracajaca_strukture());
    end;
    Tutaj mamy funkcję jako argument mającą strukturę/klasę zwracaną przez
    funkcję która wołana jest podwójnie a tego chcielibyśmy uniknąć bo nie
    tylko zabiera to czas ale każde wołanie może coś zmieniać jak np. odczyt
    kolejnego tokenu.
    Jako nazwę można użyć skrótu np kropki lub znaku dolara czy czegoś innego.

  • 7. Data: 2010-12-07 22:21:44
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 2010-12-07 23:00, A.L. pisze:
    > To jest zajecie calkowcie jakowe. Juz na tej grupie projektowano
    > jezyki ... i nic.

    To ciekawe, a jaki to był język?

  • 8. Data: 2010-12-07 22:29:35
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-12-07 23:00, Borneq wrote:
    > W Pascalu można na przykład
    > with Canvas do

    W paru znanych mi coding standardach zakazane jest używane using
    namespace bez *bardzo* powaznego uzasadnienia ... Po prostu ludzie
    wpadli na to że ułatwienia są tak naprawde utrudnieniami w kodzie
    produkcyjnym, a "with" niewiele się różni od "using" pod względem
    generowanego bałaganu. Może nie warto.

  • 9. Data: 2010-12-07 23:07:56
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

> [...]
    > wpadli na to że ułatwienia są tak naprawde utrudnieniami w kodzie
    > produkcyjnym, a "with" niewiele się różni od "using" pod względem

    Może rzeczywiście nie warto, gdy nie będzie to zawsze można dodać taką
    funkcjonalność a gdy będzie to już za późno.
    Czy taką funkcjonalnością nie będzie with z nazwą funkcji? Zawsze można
    podstawić zmienną.
    Czyli będzie:
    Canvas.MoveTo(100,200);
    Canvas.LineTo(200,100);
    Canvas.FillRect...

  • 10. Data: 2010-12-08 00:09:51
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On 7 Gru, 19:33, Borneq <b...@a...hidden.pl> wrote:

    > Mo na by na przyk ad porozmawia wsp lnie nad zaprojektowaniem nowego
    > j zyka programowania.
    Albo o nowych algorytmach.