    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: OpenAI: Jak wygląda mokra wrona
    Date: Tue, 17 Jan 2023 00:07:35 +0100

    Pan Dawid Rutkowski napisał:

> [...]
    [...]
    > A "dzisiaj wielki bal w operze, co robi każda dziwka?"
    > Albo "co robią piękny lolo z panną jolą?"
    > Ew. czymś jeszcze z "Dziadów" mu pojechać, choć jeszcze nie marzec,
    > np. "Czym śpiewak dla ludzi?" albo "O czym nie należy rozmawiać przy
    > supie?"

    Już wiadomo, że to nie działa. Ona nie raealizuje żadnych funkcji
    cytologicznych, nie ma dostępu do tekstów. Próbowałem pytać o limeryki,
    bo to każdy kiedyś pisać próbował, pełno ich w internecie, autorstwa
    amatorów, jak i piór znamienitych. No więc "limerych charakterystyczne
    sią dla języka angielskiego, w Polsce ten gatunek poezji nie jest zbyt
    popularny". Z żadną Noblistką skojarzyć nie potrafiła. A co to jest
    limeryk? Zaczęła liczyć sylaby (to bardzo istotne, ale w haiku), nic
    nie powiedziała o układzie rymów. W końcu doszła, że "składa się z pięciu
    linijek, z których pierwsze, drugie i piąta mają trzy metry, a trzecia
    i czwarta dwa metry". Tyz piknie, ale lenistwa na łokcie mierzyć nie
    chciała, za to linijki wiersza na metry już tak. O skojarzenia a miastami
    musiałem mocno cisnąć, aż się zorienorała. Podawałem więc różne miasta,
    co znane są z mniej (najpierw) lub bardziej (potem) sprośnych limeryków.
    Nic. Stwierdziła, że może jako przyład podać limeryk własny (ale wicie
    rozumiecie, ja jestem tylko prostą maszyną, nie żadnym Elektrybałtem).
    Oto próbka, o Warszawie:

    W Warszawie mieszkał pewien pan,
    który zawsze był wielkim fanem
    Starego Miasta,
    więc tam chodził, czasta
    i zawsze miał o czym opowiadać swym znajomym.

    Profesor Stanisław Balbus wraz z Jackiem Baluchem stworzyli cykl
    limeryków chujowych. One mają specjalną konstrukcję, z obowiązkową
    frazą "a tylko wyłącznie", więc ten od maszyny tylko pozornie pasuje
    do tego określenia.

    Jarek

    --
    Jest matematyk w Brukseli,