-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!.POSTED!not-for-mail
From: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Opony zimowe i problem z uślizgiwaniem Aurisa 1.4 D4D
Date: Tue, 16 Dec 2014 00:17:27 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 31
Message-ID: <m6nq64$601$1@node1.news.atman.pl>
References: <m6mbiv$rdi$1@mx1.internetia.pl>
<1...@p...pl.invalid>
<m6mjlj$m6s$1@mx1.internetia.pl> <m6n4hq$aqm$3@node1.news.atman.pl>
<m6nc2g$fsr$1@dont-email.me>
NNTP-Posting-Host: ip-46-21-210-209.nette.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1418685444 6145 46.21.210.209 (15 Dec 2014 23:17:24 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 15 Dec 2014 23:17:24 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:24.0) Gecko/20100101
Thunderbird/24.6.0
In-Reply-To: <m6nc2g$fsr$1@dont-email.me>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2552246
[ ukryj nagłówki ]Dnia 2014-12-15 20:16, Użytkownik dddddddd napisał:
>> Zimówki maja mniejszą przyczepność na mokrym od letnich.
>> Wypadało by wolniej jeździć ale to przerasta większość
>> mistrzów kierownicy.
>
> bo media lansują tezę że jak jest poniżej +7C to trzeba założyć zimówki.
> Tymczasem jest dokładnie odwrotnie - powyżej 7C powinno się koniecznie
> założyć letnie, a zimówki... jak jest zima.
Przy podejściu szaraczka z jednym kompletem felg i dwoma opon
mają rację, zmieniać odpowiednio wcześniej bo po pierwszym
śniegu zapisy i trzydniowe kolejki do gumiarzy.
Jak ktoś ma całe koła do wymiany to może robić tak jak piszesz.
Tyle ze trzeba pilnować prognozy pogody bo rano plus dziesięć
a po południu zero stopni i dwadzieścia centymetrów śniegu
a ty wróć do domu na letnich bo zimówki w garażu.
> Ja w mocnym aucie odczuwam to dość mocno - jeżdżę tak żeby nie utracić
> przyczepności, ale czuję że na zimówkach przy takiej pogodzie jak teraz
> ta granica jest dużo niżej. Poznaję to choćby po tym, że kontrola
> trakcji na deszczu na letnich oponach potrafiła się załączyć przy max
> 60km/h, sporadycznie przy 70-80km/h (przy nagłym bucie w podłogę czyli
> np. wyprzedzaniu), a na zimowych załącza się przy 100km/h
>
Do tego nie potrzeba mocnego auta, ja poślizgi rzadziej uślizgi
czuje nawet w gównianym pędzidle mającym raptem 75 starych kucy
i napęd na przód.
Pozdrawiam
Następne wpisy z tego wątku
- 16.12.14 10:06 Tomasz Pyra
- 16.12.14 16:19 Nix
- 16.12.14 17:06 tá´Ź
Najnowsze wątki z tej grupy
- O co chodzi?
- PJ autobus-tramwaj
- Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
- Chiński bestseller w Europie. Ford "martwi się nową konkurencją"
- koniec ładowania za darmo
- Phiiiiii Elektryki częściej uderzają w pieszych
- Audi łączy siły z Chińczykami A Tusk chce ZAORAĆ chińską fabrykę w Polsce
- pod prąd
- Hammerite i konserwacja podwozia
- Fiat wymyślił i zaprojektował Citroena Ami? ;)
- Nowe obowiązkowe wyposażenie samochodów
- Fiat 125p wer. pikup - w PRL moszna było, w III Reczy [pospolitej] nie moszna
- Pożar salonu z chińskimi elektrykami
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
Najnowsze wątki
- 2024-05-26 O co chodzi?
- 2024-05-26 PJ autobus-tramwaj
- 2024-05-26 Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
- 2024-05-26 cena pięciocyfrowa
- 2024-05-26 Re: Jak dobra KE "okrada" złą Rosję "dla Ukrainy"
- 2024-05-25 supercap
- 2024-05-25 Sulzbach => Technischer Rollouter (d/m/w) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Interactive/Experience Designer <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Re: znów ten wrocław