  • Data: 2014-12-16 00:17:27
    Temat: Re: Opony zimowe i problem z uślizgiwaniem Aurisa 1.4 D4D
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 2014-12-15 20:16, Użytkownik dddddddd napisał:

    > bo media lansują tezę że jak jest poniżej +7C to trzeba założyć zimówki.
    > Tymczasem jest dokładnie odwrotnie - powyżej 7C powinno się koniecznie
    > założyć letnie, a zimówki... jak jest zima.

    Przy podejściu szaraczka z jednym kompletem felg i dwoma opon
    mają rację, zmieniać odpowiednio wcześniej bo po pierwszym
    śniegu zapisy i trzydniowe kolejki do gumiarzy.
    Jak ktoś ma całe koła do wymiany to może robić tak jak piszesz.
    Tyle ze trzeba pilnować prognozy pogody bo rano plus dziesięć
    a po południu zero stopni i dwadzieścia centymetrów śniegu
    a ty wróć do domu na letnich bo zimówki w garażu.

    > Ja w mocnym aucie odczuwam to dość mocno - jeżdżę tak żeby nie utracić
    > przyczepności, ale czuję że na zimówkach przy takiej pogodzie jak teraz
    > ta granica jest dużo niżej. Poznaję to choćby po tym, że kontrola
    > trakcji na deszczu na letnich oponach potrafiła się załączyć przy max
    > 60km/h, sporadycznie przy 70-80km/h (przy nagłym bucie w podłogę czyli
    > np. wyprzedzaniu), a na zimowych załącza się przy 100km/h

    Do tego nie potrzeba mocnego auta, ja poślizgi rzadziej uślizgi
    czuje nawet w gównianym pędzidle mającym raptem 75 starych kucy
    i napęd na przód.