    From: Michal Kleczek <k...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Opowiadanie o GC
    Date: Mon, 27 Jul 2009 11:40:21 +0200

    Maciej Sobczak wrote:

    [ciach]

    > W C++ typ Item ma destruktor, który wyrejestrowuje swoje id z mapy.
    > Dzięki temu, jeśli program "porzuci" jakiś obiekt Item (przez co nie
    > może już go obserwować i reagować na zmiany jego stanu), to
    > odpowiadający mu wpis w mapie jest natychmiast wyrzucany.

    Moglbys pokazac kod w C++ ktory to robi bez uzycia jakichs smart pointerow
    zliczajacych referencje? Bo ja nie bardzo to widze (ale specem nie
    jestem) - chyba ze wszystkie obiekty Item o tym samym id sa rownowazne -
    tyle ze wtedy nie jest potrzebna zadna mapa.

    > szczególności, jeśli program używa obiektów Item w takiej pętli:
    >
    > for (...)
    > {
    > Item it;
    > // ...
    > }
    >
    > to w efekcie mapa nigdy nie ma więcej, niż 1 wpis. Zużycie pamięci
    > jest wtedy *stałe* (albo ma znaną górną granicę) - dotyczy to również
    > bardziej złożonych, ale nadal cyklicznych układów.

    Nie widze w powyzszym przykladzie mapy ani pobierania obiektow Item z tejze.

> [...]
    > wpisy w mapie pozostaną, przez co mapa i tak puchnie w nieskończoność.
    > Wyciek.
    > Można pomyśleć o podpięciu się pod finalizator, ale w opinii
    > szanowanych obywateli jest to robienie wiochy. Zamiast tego doradzono
    > mi zrobić *dodatkowy wątek*, który będzie okresowo jeździł po mapie i
    > wywalał wpisy, których wartości się wyzerowały (czyli te wpisy,
    > których obiekty Item zostały posprzątane przez GC).
    > To rozwiązanie *prawie* działa, ale ma takie dwie przykre cechy:
    > * Komplikuje projekt wymuszając istnienie dodatkowego wątku.

    Prawda.

    > * Wprowadza dodatkowe wartości konfiguracyjne służące do strojenia
    > pracy tego wątku (okres skanowania).

    Nie trzeba watku skanujacego - wystarczy usuwajacy. Od skanowania jest
    java.lang.ref.ReferenceQueue

    --
    Michal