eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOptymalna prędkość w trasie › Re: Optymalna prędkość w trasie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!feeder.erje.net
    !1.eu.feeder.erje.net!weretis.net!feeder7.news.weretis.net!proxad.net!feeder1-2
    .proxad.net!cleanfeed2-b.proxad.net!nnrp1-2.free.fr!not-for-mail
    From: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>
    Subject: Re: Optymalna prędkość w trasie
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <q40sas$1n0$1@node2.news.atman.pl> <q41uh6$4dj$2@node1.news.atman.pl>
    <b...@g...com>
    <q426mb$cql$1@node1.news.atman.pl>
    <4...@4...com>
    <c...@g...com>
    <q44md1$jhb$1@node2.news.atman.pl>
    <5c666fab$0$6573$426a34cc@news.free.fr>
    <q46ssq$umu$1@node1.news.atman.pl>
    Face: iVBORw0KGgoAAAANSUhEUgAAADAAAAAwAgMAAAAqbBEUAAAADFBMVEX///8AAACAgIBAQEBMvJN
    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
    User-Agent: Pan/0.139 (Sexual Chocolate; GIT bf56508 git://git.gnome.org/pan2)
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Date: 15 Feb 2019 17:35:52 GMT
    Lines: 25
    Message-ID: <5c66f878$0$5592$426a74cc@news.free.fr>
    Organization: Guest of ProXad - France
    NNTP-Posting-Date: 15 Feb 2019 18:35:52 CET
    NNTP-Posting-Host: 82.64.0.151
    X-Trace: 1550252152 news-1.free.fr 5592 82.64.0.151:56594
    X-Complaints-To: a...@p...net
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2650117
    [ ukryj nagłówki ]

    On Fri, 15 Feb 2019 18:28:57 +0100, Janusz wrote:
    > W dniu 2019-02-15 o 08:52, Mateusz Viste pisze:
    >> On Thu, 14 Feb 2019 22:25:52 +0100, Irek.N. wrote:
    >>> Prędzej jak piszesz, ale nie w temacie chłodzenia silnika, tylko
    >>> powietrza doładowania. Chłodniejszego zmieści się więcej w garnkach to
    >>> i moc/sprawność może być większa.
    >>> Zauważyłeś, że jak jest rześko i wilgotno, to zazwyczaj lepiej się
    >>> jeździ?
    >>
    >> Ano, dlatego ja najbardziej lubię jeździć wcześnie rano albo podczas
    >> (niewielkiego) deszczu. Jakiś czas temu pisałem o tym w linku poniżej.
    > Też to zauważyłem, efekt szczególnie widoczny przy małych silnikach bez
    > turbo bo tam skok mocy jest najbardziej odczuwalny.
    > Wg mnie to zimne powietrze poprawia stopień naładowania cylindra a woda
    > wspomaga spalanie.

    Na forum, do którego wcześniej podałem link, ludzie mieli kilka teorii:
    - woda wlata do cylindra i go chłodzi (efekt "intercooler")
    - woda wlata do cylindra i w nim paruje, zwiększając objętość gazu
    - to nie woda, tylko powietrze gęstsze (bo zimniejsze)
    - to nie woda, tylko ciśnienie atmosferyczne inne podczas deszczu
    - wilgoć w powietrzu poprawia przewodzenie w instalacji elektrycznej
    - "wydaje ci się" :-)

    Mateusz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: