eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOptymalna prędkość w trasie › Re: Optymalna prędkość w trasie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer02.ams1!peer.ams1.xlned.
    com!news.xlned.com!peer04.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-me
    dia.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.ne
    ostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <q40sas$1n0$1@node2.news.atman.pl><q41uh6$4dj$2@node1.news.atman.pl><bfd6
    41b7-4f27-444d-a9ee-b4eeabea624f@googlegroups.com><q426mb$cql$...@n...new
    s.atman.pl><4...@4...com><cc61395a-0e35-4c7
    6-bd7a-f878886f9017@googlegroups.com><q44md1$jhb$1@node2.news.atman.pl>
    <5c666fab$0$6573$426a34cc@news.free.fr><q46ssq$umu$1@node1.news.atman.pl>
    <5c66f878$0$5592$426a74cc@news.free.fr>
    In-Reply-To: <5c66f878$0$5592$426a74cc@news.free.fr>
    Subject: Re: Optymalna prędkość w trasie
    Date: Fri, 15 Feb 2019 18:53:15 +0100
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 47
    Message-ID: <5c66fcdf$0$487$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.26.191.240
    X-Trace: 1550253279 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 487 83.26.191.240:56058
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 3069
    X-Received-Body-CRC: 2952836774
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2650120
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Mateusz Viste" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:5c66f878$0$5592$4...@n...free.fr..
    .
    On Fri, 15 Feb 2019 18:28:57 +0100, Janusz wrote:
    > W dniu 2019-02-15 o 08:52, Mateusz Viste pisze:
    >> On Thu, 14 Feb 2019 22:25:52 +0100, Irek.N. wrote:
    >>>> Zauważyłeś, że jak jest rześko i wilgotno, to zazwyczaj lepiej
    >>>> się
    >>>> jeździ?
    >>
    >>> Ano, dlatego ja najbardziej lubię jeździć wcześnie rano albo
    >>> podczas
    >>> (niewielkiego) deszczu. Jakiś czas temu pisałem o tym w linku
    >>> poniżej.

    >> Też to zauważyłem, efekt szczególnie widoczny przy małych silnikach
    >> bez
    >> turbo bo tam skok mocy jest najbardziej odczuwalny.
    >> Wg mnie to zimne powietrze poprawia stopień naładowania cylindra a
    >> woda
    >> wspomaga spalanie.

    >Na forum, do którego wcześniej podałem link, ludzie mieli kilka
    >teorii:
    >- woda wlata do cylindra i go chłodzi (efekt "intercooler")
    >- woda wlata do cylindra i w nim paruje, zwiększając objętość gazu

    woda nie wlata do cylindra, bo by musiala przeleciec przez wlot do
    filtra i przeleciec przez filtr.

    Moze wleciec jako para, ale wtedy nie ma tych wlasciwosci.

    >- to nie woda, tylko powietrze gęstsze (bo zimniejsze)
    >- to nie woda, tylko ciśnienie atmosferyczne inne podczas deszczu

    Cisnienie "niskie". A para wodna zmniejsza zawartosc tlenu w
    powietrzu.

    >- wilgoć w powietrzu poprawia przewodzenie w instalacji elektrycznej

    W benzyniaku raczej zaszkodzi. A w dieslu nie pomoze :-)

    >- "wydaje ci się" :-)

    I to chyba bedzie to ...

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: