    From: bartekltg <b...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Orientacja wielokątów
    Date: Thu, 30 Oct 2014 20:31:54 +0100

    On 30.10.2014 16:21, Borneq wrote:

    > http://stackoverflow.com/questions/1165647/how-to-de
    termine-if-a-list-of-polygon-points-are-in-clockwise
    -order

    > Czy na pewno zadziała metoda sumowania (x2-x1)(y2+y1), wyjątkowo prosta
    > a podobno działa na niewypukłych i nawet samoprzecinających się

    Zadziała, bo to jest zorientowane pole powierzchni.

    Matematycznie, forma powierzchni to dx^dy. (to nie potegowanie
    tylko iloczyn zewnętrzny). Tw Stokesa i całka po powierzchni
    zamienia się po na całkę po brzegu z formy pierwotnej.
    Formą pierwotną jest m.in (nie jets wyznaczona jednoznacznie)
    y*dx. Po pocałowaniu tego pomiędzy punktami (x1,y1) i (x2,y2)
    dostajesz właśnie 0.5(x2-x1)(y2+y1). Aby całość miała sens,
    musisz przejść po krzywej zamkniętej.

    > Gdy w pentagramie mam punkt początkowy u góry, to gdy następny róg
    > będzie bardziej po prawej stronie to mamy zgodnie z ruchem wskazówek
    > zegara.

    Zupełnie mnie to nie przekonuje.

    > Ciekawe tylko czy algorytm który podąłem ze StackOverflow
    > poradzi sobie nie tylko z niewypukłymi ale także z samoprzecinającymi
    > się. Zresztą to bardzo prosty a dobry algorytm, znak pokazuje
    > orientację a połowa wielkości bezwzględnej pole wielokąta, który nie
    > musi być wypukły

    Dostajesz wzór na zorientowaną powierzchnię (każdy element powierzchni
    liczysz z taką wagą, ile razy obiega go łamana, licząc w drugą stronę
    jako -1). I jak wielkokat jest porządny, to taka definicja jest zgodna
    z nasza intuicją. Ale czy to zawsze jest zgodne z definicją, której
    wymaga Twoj algorytm - tego na razie nie wiemy.

    pzdr
    bartekltg