eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOsobowy diesel w PRL › Re: Osobowy diesel w PRL
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!peer03.am4!peer.am4.highwinds-media.com!peer03.fr7!futter-mich.highwinds-
    media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostr
    ada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: Osobowy diesel w PRL
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <598b6e6e$0$5158$65785112@news.neostrada.pl>
    <1glznmeciff15$.16mvs8a7h40ae.dlg@40tude.net>
    From: "T." <k...@i...pl>
    Date: Thu, 10 Aug 2017 10:17:24 +0200
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/52.2.1
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <1glznmeciff15$.16mvs8a7h40ae.dlg@40tude.net>
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 36
    Message-ID: <598c1695$0$5147$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 178.42.253.157
    X-Trace: 1502353045 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 5147 178.42.253.157:55350
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2683
    X-Received-Body-CRC: 3893094620
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2612543
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2017-08-09 o 22:57, Tomasz Pyra pisze:
    > Dnia Wed, 9 Aug 2017 22:19:57 +0200, Marcin napisał(a):
    >
    >> Witam
    >>
    >> Czy ktoś wie co było przyczyną, że w PRL nie wyprodukowano polskiego
    >> silnika diesla do samochodu osobowego? Czy to problem zbyt
    >> skomplikowanej konstrukcji czy może braku odpowiednich materiałów? Z
    >> tego co udało mi się na szybko ustalić to także w innych KDLach (Krajach
    >> Demokracji Ludowej) nie były produkowane samochody osobowe z silnikami
    >> diesla. A gdy FSO wypuściło krótką serię dużych fiatów z silnikami
    >> diesla to były to silniki volkswagena. Pamiętam jakim pożądaniem było
    >> auto z silnikiem diesla w latach 80 i jak łatwo można było kupić olej
    >> napędowy w porównaniu do benzyny więc dlaczego w Polsce nie produkowano
    >> takich aut?
    >
    > Trudno powiedzieć - była Andoria, robili co potrafili i ile potrafili.
    > Może nie było mocy przerobowych, a diesle bardziej potrzebne były w
    > dostawczakach?
    > Bo technicznie to ten diesel z Żuka pewnie by się i nawet zmieścił do
    > 125p/Poloneza.
    >
    > A może po prostu taka polityka, że państwowy transport jeździł na ropę, a
    > prywatny na benzynę - mogło to ograniczać "wycieki" paliwa we flocie
    > przedsiębiorstw, a jednocześnie zapewniać bezproblemowe zaopatrzenie
    > przedsiębiorstw w ropę pomimo kryzysu benzynowego.
    >
    > A gdyby rzucić na rynek dużo prywatnych diesli, to zaraz by się okazało że
    > ON też musi być na kartki, jak wszystko co ludzie kupowali :)
    >

    Trochę OT - ja pracowałem w czasie tzw. praktyk robotniczych przy
    produkcji diesli, ale nieco większych. Miało to chyba ze 12 cylindrów i
    było przeznaczone do agregatów prądotwórczych, zapewne kaliber 75 mm. :-)
    Zakłady im. Nowotki w Warszawie, rok ok. 1980.
    T.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: