    From: Pszemol <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: P0159 i P2098 - VW Passat V6 2,8 litra
    Date: Sun, 13 Jan 2019 14:38:35 -0000 (UTC)

    PiteR <e...@f...pl> wrote:

    > Na czym ta naprawa polegała?

    Na wymianie przewodu (rury) prowadzącej powietrze z wylotu tej
    pompy/dmuchawy do układu wydechowego.
    Plastikowa rurka miała skopany zaczep przy silniku i za każdym razem po
    założeniu jej do dziury wypadała jak tylko dmuchawa stworzyła tam ciśnienie
    (ta pompa pracuje tylko na poczatku po odpaleniu calkiem zimnego silnika)..

    Komputer rzucał wtedy kodami:

    P0491 - Secondary Air Injection System, Bank 1, Insufficient Flow

    Oraz P0492 - to samo, dla drugiego banku cylindrów.

    Po naprawie tej rurki i skasowaniu kodów 492 i 493 (nie było innych)
    pojawiły się prawie natychmiast (w ten sam dzień) kody 159 i 2098 z tytułu
    tego wątka.

    > wygląda jak skopsana sonda

    Tak?
    Miałem już P0154, ,,no activity detected".
    Ale tu pisze ,,slow response".

    No i która to sonda rzuca P0159? Bo ten silnik ATQ ma chyba 4 sondy :)

    > wygląda jak przeciek świeżego powietrza do wydechu przez nieszczelności
    > wokół układu tej pompy. Była demontowana?

    Pompa jest umiejscowiona daleko od wydechu, przy zderzaku i błotniku i
    doprowadza powietrze tą rurką karbowaną o której pisałem wyżej...

    Prędzej jest jakaś nieszczelność rury wydechowej, ale nie rozumiem jak tam
    może świeże powietrze ,,przeciekać" skoro są tam raczej spaliny pod
    pozytywnym ciśnieniem?

    No chyba ze zasysa cos w momencie suwu ssania? Ale chyba w wyddchu nigdy
    nie ma podciśnienia, nawet w części obsługującej jeden bank trzech
    cylindrów? A może się myłę? Skąd tam świeże powietrze?

    Ok, syper bo tego sie balem :-)