  • 1. Data: 2019-01-13 12:24:51
    Temat: P0159 i P2098 - VW Passat V6 2,8 litra
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    2004 VW Passat, silnik V6 2,8l

    Po naprawieniu pompy powietrza wstrzykującej powietrze do wydechu rzuca
    teraz kodami błędu

    P0159 - O2 Sensor Circuit Slow Response

    Oraz

    P2098 - Post Catalyst Fuel Trim System Too Lean

    Ktoś się spotkał z taką kombinacją kodów w Passacie?

    Czy to tylko czeka mnie wymiana czujnika lambda czy katalizator szlag
    trafił od jeżdżenia bez pompy powietrza?

  • 2. Data: 2019-01-13 13:23:00
    Temat: Re: P0159 i P2098 - VW Passat V6 2,8 litra
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Pszemol pisze tak:

    > 2004 VW Passat, silnik V6 2,8l
    >
    > Po naprawieniu pompy powietrza wstrzykującej powietrze do wydechu
    > rzuca teraz kodami błędu

    Na czym ta naprawa polegała?

    > P0159 - O2 Sensor Circuit Slow Response

    wygląda jak skopsana sonda

    > P2098 - Post Catalyst Fuel Trim System Too Lean

    wygląda jak przeciek świeżego powietrza do wydechu przez nieszczelności
    wokół układu tej pompy. Była demontowana?

    > Ktoś się spotkał z taką kombinacją kodów w Passacie?
    >
    > Czy to tylko czeka mnie wymiana czujnika lambda czy katalizator
    > szlag trafił od jeżdżenia bez pompy powietrza?

    Od jeżdżenia bez pompy powietrza katalizator się nie psuje.

    --
    Piter

    Sweet little girl I prefer
    You behind the wheel
    Me the passenger

  • 3. Data: 2019-01-13 15:38:35
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    PiteR <e...@f...pl> wrote:

    > Na czym ta naprawa polegała?

    Na wymianie przewodu (rury) prowadzącej powietrze z wylotu tej
    pompy/dmuchawy do układu wydechowego.
    Plastikowa rurka miała skopany zaczep przy silniku i za każdym razem po
    założeniu jej do dziury wypadała jak tylko dmuchawa stworzyła tam ciśnienie
    (ta pompa pracuje tylko na poczatku po odpaleniu calkiem zimnego silnika)..

    Komputer rzucał wtedy kodami:

    P0491 - Secondary Air Injection System, Bank 1, Insufficient Flow

    Oraz P0492 - to samo, dla drugiego banku cylindrów.

    Po naprawie tej rurki i skasowaniu kodów 492 i 493 (nie było innych)
    pojawiły się prawie natychmiast (w ten sam dzień) kody 159 i 2098 z tytułu
    tego wątka.

    > wygląda jak skopsana sonda

    Tak?
    Miałem już P0154, ,,no activity detected".
    Ale tu pisze ,,slow response".

    No i która to sonda rzuca P0159? Bo ten silnik ATQ ma chyba 4 sondy :)

    > wygląda jak przeciek świeżego powietrza do wydechu przez nieszczelności
    > wokół układu tej pompy. Była demontowana?

    Pompa jest umiejscowiona daleko od wydechu, przy zderzaku i błotniku i
    doprowadza powietrze tą rurką karbowaną o której pisałem wyżej...

    Prędzej jest jakaś nieszczelność rury wydechowej, ale nie rozumiem jak tam
    może świeże powietrze ,,przeciekać" skoro są tam raczej spaliny pod
    pozytywnym ciśnieniem?

    No chyba ze zasysa cos w momencie suwu ssania? Ale chyba w wyddchu nigdy
    nie ma podciśnienia, nawet w części obsługującej jeden bank trzech
    cylindrów? A może się myłę? Skąd tam świeże powietrze?

    Ok, syper bo tego sie balem :-)

  • 4. Data: 2019-01-13 15:46:21
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    PiteR <e...@f...pl> wrote:

> [...]

    P0491 - Secondary Air Injection System, Bank 1, Insufficient Flow

    Oraz P0492 - to samo, dla drugiego banku cylindrów.

    Po naprawie tej rurki i skasowaniu kodów 491 i 492 (nie było innych)
> [...]

    cylindrów? A może się myłę? Skąd tam świeże powietrze?

    > Od jeżdżenia bez pompy powietrza katalizator się nie psuje.

    Ok, super bo tego sie balem że uszkodzony katalizator rzuca kodem 2098 :-)

  • 5. Data: 2019-01-13 19:42:08
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Pszemol pisze tak:

    > Tak?
    > Miałem już P0154, ,,no activity detected". Ale tu pisze ,,slow
    > response"

    komp zmienia dawke a odpowiedz niedostateczna

    > No i która to sonda rzuca P0159? Bo ten silnik ATQ ma chyba 4
    > sondy :)

    myślę że ta Post Catalyst sonda za katem (jeśli bank nie jest podany na
    końcu błedu).

> [...]
    > nigdy nie ma podciśnienia, nawet w części obsługującej jeden bank
    > trzech cylindrów? A może się myłę? Skąd tam świeże powietrze?

    Czytałem o pękniętych kolektorach wydechowych (bo mi pękł) i podobno
    już takie pęknięcie zmienia odczyt sondy. A podciśnienie wytwarzają
    rozpędzone w wydechu gazy.

    Chyba że po tej naprawie komp się "odnalazł" i melduje zwykłą zbyt
    obogą mieszankę z powodów sprzed silnika czyli fałszywe powietrze w
    dolocie.

    Nie napisałem, że kat jest sprawny :)

    --
    Piter

    Sweet little girl I prefer
    You behind the wheel
    Me the passenger

  • 6. Data: 2019-01-14 01:27:18
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    PiteR <e...@f...pl> wrote:

    > komp zmienia dawke a odpowiedz niedostateczna

    Kapuje, dzięki.

    > myślę że ta Post Catalyst sonda za katem (jeśli bank nie jest podany na
    > końcu błedu).

    Tam już jest tylko jedna i obsługuje cały wydech?

    > Czytałem o pękniętych kolektorach wydechowych (bo mi pękł) i podobno
    > już takie pęknięcie zmienia odczyt sondy. A podciśnienie wytwarzają
    > rozpędzone w wydechu gazy.

    A to dobry pomysł, o tym nie ponyślałem że przy zamkniętych zaworach będzie
    bezwładność wylatujących spalin.

    > Chyba że po tej naprawie komp się "odnalazł" i melduje zwykłą zbyt
    > obogą mieszankę z powodów sprzed silnika czyli fałszywe powietrze w
    > dolocie.

    Chyba trzeba zacząć od wymiany lambdy, nie?

    > Nie napisałem, że kat jest sprawny :)

    Nie napisales, ale napisales ze od niedzialajacej pompy sie nie psuje a
    mialem wyrzuty sumienia ze zaniedbalem i popsulem przez ociaganie sie z
    naprawa.

  • 7. Data: 2019-01-14 02:05:03
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Pszemol pisze tak:

    > Chyba trzeba zacząć od wymiany lambdy, nie?

    Jak masz oscyloskop to możesz ją popatrzeć czy faluje czy stoi itp.
    Zasilanie zmierzyć. Podmienić na inną ze szrotu znowu popatrzeć.
    Nie zawsze nowa znaczy dobra. No chyba że nowa z ASO.

    > Nie napisales, ale napisales ze od niedzialajacej pompy sie nie
    > psuje a mialem wyrzuty sumienia ze zaniedbalem i popsulem przez
    > ociaganie sie z naprawa.

    Internety pisza, że kat jak jest niesprawny ale szczelny to nie
    powoduje różnicy w odczytach z sond przed i po.

    --
    Piter

    Sweet little girl I prefer
    You behind the wheel
    Me the passenger

  • 8. Data: 2019-01-14 09:14:27
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Mon, 14 Jan 2019 00:27:18 +0000, Pszemol wrote:
    > Tam już jest tylko jedna i obsługuje cały wydech?

    Jakoś od 2002 (EURO 3) muszą być dwie. Jedna przed, druga za
    katalizatorem.

    Mateusz

  • 9. Data: 2019-01-14 19:37:56
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Mateusz Viste <m...@n...pamietam> wrote:

    > Jakoś od 2002 (EURO 3) muszą być dwie. Jedna przed, druga za
    > katalizatorem.

    Tak, to jest jasne - dzięki - ale to jest V6 i myślałem że są dwa osobne
    wydechy obsługujące po trzy cylindry każdy i dwa katalizatory...

    Z całą pewnością są dwie "górne" sondy lambda zaraz przy silniku.
    Nie pamiętam jednak co tam się dzieje dalej - ostatnio leżałem pod tym
    autem w lecie 2017 jak walczyłem ze zmianą ATF.

  • 10. Data: 2019-01-14 19:37:57
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    PiteR <e...@f...pl> wrote:

    > Jak masz oscyloskop to możesz ją popatrzeć czy faluje czy stoi itp.
    > Zasilanie zmierzyć. Podmienić na inną ze szrotu znowu popatrzeć.
    > Nie zawsze nowa znaczy dobra. No chyba że nowa z ASO.

    Chyba podmienie ze szrotu, bo patrzyć oscylem to trzeba wiedzieć na co się
    patrzy :-) No i jeszcze trzeba dostać się do złącza, wiedzieć gdzie masa

    Cool - dzięki!