    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: PIC32MX795F512 + DP83848: Zawieszanie się Ethernetu
    Date: Sat, 10 Feb 2024 14:12:33 +0100

    On 10.02.2024 09:16, Marek wrote:

    > Gdzie? Driver Harmony en28j60 używa DMA?

    Tak. To znaczy jest taka opcja. Można wygenerować konfigurację, w której
    ENC28J60 jest podpięty do drivera SPI skonfigurowanego do działania w
    trybie DMA.

    > Ale jaki to ma bezpośredni związek z blokadą switcha? Liczyłem na to, że
    > jednak zrobisz analize ruchu w tym kablu bom był ciekaw jak taka 10Mbit
    > zabawka może takiego DOSa na współczesnym switchu spowodować

    Tutaj mówimy o dwóch osobnych problemach na dwóch podobnych płytkach.

    Blokowanie switcha z objawem ciągłego świecenia ACT występuje (lub
    występowało) na nowszej wersji hardware'u, z PIC32MX795F512 + DP83848 (a
    więc FastEthernet). Na razie w ramach eksperymentu zmieniłem trochę
    konfigurację tasków FreeRTOS-a, obniżając priorytet tego, w którym
    działa mój kod. Jak na razie problem z blokadą nie wystąpił, chociaż
    jeszcze nie mogę tego wykluczyć, bo nieraz zdarzało się kilka dni
    spokoju. Jeśli jednak faktycznie nie powróci to będzie oznaczało, że
    powodem blokady było zagłodzenie któregoś z tasków zaangażowanych w
    łączność TCP/IP.

    Osobny problem miałem na bliźniaczej, starszej wersji płytki z
    PIC32MX795F512L + ENC28J60. Tam dochodziło do crasha łączności sieciowej
    przy próbie wejścia na stronę obsługiwaną przez serwerek HTTP odpalony
    na tej płytce. W tym przypadku nie dochodziło jednak do zablokowania
    łączności na switchu (ani ciągłego świecenia ACT). Problem nie był też
    losowy - można było go dość jasno skojarzyć serwerem HTTP.
    W tym wypadku pomogło właśnie właczenie DMA, nie wiem dlaczego.

    Oczywiście obydwie płytki nadal obserwuję, bo o ile sytuacja się
    poprawiła nie mogę mieć pewności, że wszystkie problemy zostały rozwiązane.