    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: PIC32MX795F512 + DP83848: Zawieszanie się Ethernetu
    Date: Sun, 11 Feb 2024 15:33:53 +0100

    On 11.02.2024 10:17, Marek wrote:

    > Ciągle czekamy na analizę ruchu w kablu, czemu tego nie zrobisz? Etap
    > wróżenia z fusów się już za nami...

    Chwilowy brak czasu - miałem parę innych spraw na głowie, wiec skupiłem
    się na tych testach, które można wykonać "z doskoku".
    Jak wspominałem, problemu nie można striggerować na żądanie, a niekiedy
    pojawia się on dopiero po kilku dniach pracy urządzenia. Będe musiał
    więc wziąć laptopa, ustawić na nim połączenie bridge i przechwytywać
    cały ruch za pomocą tcpdumpa, być może nawet przez kilka dni.

    Na razie porównałem działanie firmware'u na kilku różnych rewizjach
    płytki. Czas nie był stracony, bo namierzyłem jeszcze jednego buga w
    kodzie obsługującym printowanie dynamicznych zmiennych przez serwer HTTP
    - w pewnej sytuacji dochodziło do zarezerwowania bufora, który nigdy nie
    był zwalniany, przez co cały system printowania tych zmiannych
    przestawał działać. Nie ma to nic wspólnego z głównym problemem
    (komunikacja na płytce z PIC32MX512F512L+DP83848 wywala się nawet wtedy,
    gdy w ogóle zrezygnujemy z serwera HTTP), ale przynajmniej daje mi to
    jedną zmienną mniej, która mogłaby zaciemniać sprawę.