  • Data: 2018-03-14 14:47:39
    Temat: Re: PKI a weryfikacja krótkiego podpisu (3 bajty)
    Od: "M.M." <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Wednesday, March 14, 2018 at 12:29:59 PM UTC+1, Roman Tyczka wrote:

    > I co dwa dni zmieniać i dystrybuować nowe hasło?
    Czyli problemem jest wprowadzanie setek haseł z
    uprawnieniami, ważnością, itd?

> [...]
    >
    > Wyobraź sobie parking, przed wjazdem szlaban na kod. Jutro zaczynamy
    > konferencję dwudniową, na parkingu zaroi się od gości z całego kraju. Ale
    > żeby mogli zaparkować muszą wpisać na czytniku 8 znakowy kod. Trzeba im
    > więc go wygenerować i wysłać dzisiaj mailem. Ale kod nie może być stały, bo
    > za 5 dni jest inny zjazd i inna grupa przyjedzie, im też trzeba będzie dać
    > kody ważne dwa dni.
    > Zatem potrzebny jest sposob by zarówno generowanie kodu do maila, jak i
    > dekodowanie w czytniku przy szlabanie było zgodne i wiedziało, że ten kod

    Jeśli to ma być bezpieczne, to nie widzę innej możliwości, jak potraktowanie
    tego (o czym wyżej już pisałem z dwa razy) jako transmisję danych. W
    danych które użytkownik wprowadza powinny być uprawnienia, data ważności,
    nazwa użytkownika i wszystko, co tam jeszcze potrzeba. Dane powinny być
    zaszyfrowane i i podpisane. W systemie powinien być klucz prywatny systemu.
    Dane powinny być zaszyfrowane kluczem publicznym systemu. W systemie
    powinny być wszystkie klucze publiczne użytkowników, czyli i tak i tak
    do bezpiecznego(!) systemu trzeba trochę się na pierniczyć i wprowadzić
    dane. Jeśli publicznych kluczy użytkowników nie będzie w systemie, to
    nie będzie pewności czy użytkownik jest tym, za kogo się podaje.

    Przychodzi mi do głowy pewne rozwiązanie, ale nie ręczę za jego jakość.
    Można w danych zawrzeć informację o nazwie użytkownika, zaszyfrować je
    kluczem prywatnym użytkownika, a potem klucza prywatnego nie udostępniać
    użytkownikowi. Wydaje mi się, że użytkownik bez klucza prywatnego nie
    jest w stanie spreparować danych w celu podszycia się pod kogoś. Reszta
    jak powyżej, klucz publiczny w systemie. Zamiast doklejania uprawnień i
    ważności do hasła, po prostu zawieramy to wszystko w danych i do przekazywania
    używamy bezpiecznego szyfrowania.

    Ale na kilku bitach tego nie zrobisz... Jeśli masz 100 użytkowników, to
    teoretycznie wystarczą Ci dwie cyfry na hasło, ale wtedy są dwie
    oczywiste wady:
    - nawet pomyłka przy wprowadzaniu hasła oznacza podszycie się pod innego
    użytkownika - nie trzeba się włamywać nawet.
    - i tak dane musisz wprowadzać do systemu.

    Może wbij dane w jakieś tokeny zbliżeniowe i roześlij użytkownikom
    zwykłą pocztą?

    Pozdrawiam

    od biedy, można
    wszystkich użytkowników potraktować