  • Data: 2018-02-17 08:56:55
    Temat: Re: PLC
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Chętnie.
    Ok, na ile tylko dam radę, zaznaczam że ekspertem nie jestem.

    > Ile równolegluvh sesji http/SSL obsłuży?
    > Czy user moze wszystko konfigurowac po webie, gdy jego instalacja jest
    > w Pciumiu Dolnym a on akurat na Teneryfie?

    Wiesz, kupujesz PLC na windowsie i masz wszystko co sobie życzysz. Nie
    musi to być od razu W10, możesz mniejszy kaliber, ot choćby W.Embeded,
    ale wtedy nie wiem jak z Twoimi sesjami to będzie wyglądało.

    > Czy zmianę w konfiguracji wejsc/wyjść/przypisanych zdarzeń może w
    > zastępstwie zrobić małżonka, która z wykształcenia jest filozofem i
    > spokojnie sobie poradzi. bo konfigurator jest banalnie prosty?
    > Tak na początek.

    Nie, na szczęście nie. To jest urządzenie dla przemysłu gdzie to co
    robisz może mieć ogromne znaczenie finanswe, że o bezpieczeństwie nie
    wspomnę, a nie do migania lampką.

    To teraz w drugą stronę.
    Podłącz do Twojego kurtyny bezpieczeństwa, scaner 3D (jak mu naruszysz
    strefę to generuje zdjęcie zdarzenia - to musisz zarchiwizować), kilka
    serwonapędów (EtherCat) z bezpiecznym zatrzymaniem (to też musisz
    obsłużyć), pamiętaj że te serwa będą realizować interopolację, a program
    ich pracy tworzy operator i będzie znana jak tenże operator uruchomi
    maszynę).
    Steruj to z jednej strony komendami przychodzącymi z nadrzędnego
    sterownika (ma tylko EtherCat), a potwierdzenia trzeba posłać do
    terminala podrzędnego (ma tylko... wybierz sobie cokolwiek, nie będę
    wredny). Oczywiście mówimy o maszynie wtopionej w halę (powiedzmy...200m
    długości linia ekstruzyjna, ciężkie kW w kablach posyłasz) i mamy
    rozsiane sygnały wrażliwe po całej długości, więc trzeba to zebrać do
    kupy jakoś logicznie. Jednym z takich sygnałów jest pomiar grubości
    wstęgi specjalnym czujnikiem ultradźwiękowym, który daje odpowiedź po
    około 110ns od pobudzenia, trzeba te 110ns mierzyć i na podstawie wyniku
    korygować parametry.
    Całość niech będzie nadzorowana siecią intranetową jeżeli już tak
    zacząłeś i najważniejsze... ponieważ to jest linia do ekstruzji złota,
    to każde zatrzymanie jest niezwykle kosztowne, proszę zatem uwzględnij
    redundancję wszystkiego co może zawieźć.

    Na koniec będziesz musiał dać na to wszystko jakiś sensownie wyglądający
    papier, więc zastanów się jaką kategorię uzyskałeś, bo od tego może
    zależeć nie tylko życie operatorów, ale też zapłata zamawiającego :)

    Tak przeczytałem co napisałem i doszedłem do wniosku, że to bez sensu.
    Porównujemy dwa zupełnie różne światy. No ale skoro już napisałem, to
    żal mi było skasować. Więc, sorki.

    Miłego.
    Irek.N.