  • 1. Data: 2006-12-05 00:43:28
    Temat: POLTRANSMIT .. prawda czy plotka ...
    Od: "Marcin Gontarz" <(wytnijto)mrg@nowanet.pl>

    Posiadam paredziesiąt Mega łącza w Lublinie z pasmem określonym za granice i
    do tpsa.
    Łącze to pracuje dość poprawnie z małymi wachaniami zazwyczaj mieszczącymi
    sie w tzw normie sprawności łącza.

    Mam rónież dostęp do czegos takiego co się zwie Chello Ultra 12 MB ...
    trzymam to jako backup typowo techniczny w przypadku jakiegoś padu BGP
    Pioniera ... etc.
    UPC od 3 miesiecy sprzedje internet tylko po Polsce ... tak to można nazwać
    z Polski sse 8-10 MB z zagranicy skokowo ale zazwyczaj nie wiecej jak 1 MB.
    Sytuacja ta nasiliłą sie mocno w grudniu ... UPC mydli oczy .. standardowo
    .... cos na kształt błękitnej lini tpsa ... wiadomo .. "panie modem sie panu
    schowal pod szafe albo zalał go pan mlekiem, przyślemy technika to naprawi"
    ... graja na czas ... okłamują tzw szarych użytkowników indywidualnych.

    Nawala ich partner tranzytowy .. takie mam wnioski .. sięgam więc do
    googlasa i co znajduje ....

    cytuje :
    1.
    No to ja wam coś powiem wszyscy providerzy w polsce jak Neo ( Polpak , GTS ,
    Telia , Profuturo Chello ) mają wyjście przez jeden router na świat jeśli
    będzie można to podm do kogo nalerzy, wszyscy w sobotę mieli hujnię i tu nie
    ma winy żadnej z sieci mam kolegę admina w sieci gdzie mają lacze 100Mb z
    GTS-a i do Wiednia mieli ping 350 ms , GTS odpisał w czym problem i podał
    przeczynę , i kto za to odpowiada ( jeśli nie są to zastrzeżone informacje
    to potem napiszę , ciekawostka padł tylko downland , upload działał ok......
    2.
    Jak obiecywałem firma nazywa się POLTRANSMIT (wszystko co z zagranicy idzie
    perzez ten router) i ona odpiwiada za ruch z zagranicy, wszyscy providerzy w
    Polsce są do niego podłączeni niewiem ile byście kurwowali tego
    nieprzeskoczycie !!!!!!!!!

    Z tą Telią to przesadził ... ale interesuje mnie .. jak to jest ?
    Wszystkie konkurencyjne firmy są związane z jednym tranzytowcem .. coś się
    niechce wierzyć ...
    .... ale podobno razem z siecią UPC kładą się wszelkie TP DSL`e, Neo itp
    Co o tym myślicie Panowie ...

    Przykłądowa traza z Chello: ( hopy 1,2,3,4,5 wyglądają jak wyglądają z
    powodu routingów w UPC ;-)
    traceroute to www.promode.org (64.81.127.136), 30 hops max, 38 byte packets
    1 * * *
    2 * * *
    3 * * *
    4 * * *
    5 * * *
    6 ad20rtr01-pos-1-0.aorta.net (213.46.183.66) 68.939 ms 67.411 ms
    45.415 ms
    7 pos5-1.mpr2.ams1.nl.above.net (62.4.95.241) 71.058 ms 160.131 ms
    51.528 ms
    8 so-1-1-0.mpr1.lhr3.uk.above.net (64.125.27.222) 43.300 ms 44.937 ms
    43.362 ms
    9 so-7-0-0.cr2.dca2.us.above.net (64.125.27.165) 116.009 ms 116.057 ms
    118.209 ms
    10 so-5-0-0.cr2.dfw2.us.above.net (64.125.29.145) 144.701 ms 145.050 ms
    143.270 ms
    11 209.249.11.197.available.above.net (209.249.11.197) 145.541 ms 145.636
    ms 145.071 ms
    12 marge.worldogl.com (64.81.127.136) 143.341 ms 144.245 ms 144.681 ms

    A i link do forum na którym płacze cała Polska ... ludzie placa za megabity
    a dostaja maly tego ulamek.
    http://tiny.pl/9qgq

    Pozdrawiam.

    ------
    Marcin "MrG" Gontarz
    mbx : mrg(at)nowanet.pl
    gad : 3864459

  • 2. Data: 2006-12-05 08:34:27
    Temat: Re: POLTRANSMIT .. prawda czy plotka ...
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    Marcin Gontarz wrote:

> [...]
    > perzez ten router) i ona odpiwiada za ruch z zagranicy, wszyscy providerzy w
    > Polsce są do niego podłączeni niewiem ile byście kurwowali tego

    wszystko sie zgadza z wyjatkiem tego ze firma nazywa sie MITTRANSPOL
    i ma wielkie centrum kolokacyjne w Bieszczadach, ktore backupuje caly
    narodowy tranzyt na uzytek ich mocodawcow. Reszta ich sprzetu zajmuje
    cale 43 pietro na LIM i dach Dworca Centralnego - dosc dobrze to widac.
    niedawna awaria zasilania w Stoen na Kolejowej byla wszak spowodowana
    zwarciem na odbiorze zasilania zapewnionym wylacznie na ich potrzeby,
    z kolei problemy z hubą MITTRANSMITPOLU powodowaly ostatnio problemy
    z przewodzeniem miedzy news.tpi.pl a reszta serwerow nntp i sncf.

    --

    wykaz rozumów telefonicznych.

  • 3. Data: 2006-12-05 08:52:09
    Od: robbo2k <r...@o...pl>

    elmer radi radisson napisał(a):

> [...]
    > z kolei problemy z hubą MITTRANSMITPOLU powodowaly ostatnio problemy
    > z przewodzeniem miedzy news.tpi.pl a reszta serwerow nntp i sncf.

    No ale nie dotyczy to duzych ISP ktorzy maja wlasne swiatlo lub
    dzierzawia lambde czyli wiekszosci

  • 4. Data: 2006-12-05 09:01:54
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    robbo2k wrote:

    > No ale nie dotyczy to duzych ISP ktorzy maja wlasne swiatlo lub
    > dzierzawia lambde czyli wiekszosci

    nie do konca, przeciez i tak sa zobligowani na mocy wlasciwego
    ministerialnego rozporzadzenia zeby styk tranzytowy transparentnie
    przechodzil conajmniej przez ge-1-0.echelon2.mittranspol.foo.
    analogicznie na wlasne badz dzierzawione wlokna zakladane sa
    zaplombowane mirrorery fotonowe.

    --

    irackie kopie windows.

  • 5. Data: 2006-12-05 09:36:18
    Od: Piotr Suchowski <p...@t...wklej.moje.nazwisko.pl>

    Marcin Gontarz napisał(a):
> [...]
    > ms 145.071 ms
    > 12 marge.worldogl.com (64.81.127.136) 143.341 ms 144.245 ms 144.681 ms

    Pierwsze pięć hopów to nie żadne "powody routingu" a wycięte odpowiedzi na udp@33434,
    czy tam icmp, kolejne trzy jesteś jeszcze
    w Europie i masz przyzwoite czasy, od 9-tego hopa lądujesz za oceanem i dostajesz
    narzut 100ms. Wszyscy tak mają.

    A wracając do chello, jest to łącze klienckie, odpuść sobie używanie tego w biznesie.

    --
    ,,,
    (o o)

  • 6. Data: 2006-12-05 09:37:28
    Od: wer <b...@n...pl>

    elmer radi radisson wrote:

> [...]
    > z kolei problemy z hubą MITTRANSMITPOLU powodowaly ostatnio problemy
    > z przewodzeniem miedzy news.tpi.pl a reszta serwerow nntp i sncf.

    Zapomniałeś o węźle zapasowym w Toruniu. Węzeł zapasowy pracuje cały
    czas backupowo przyjmując ruch. W przypadku awarii węzła pierwszego
    zacznie transferować cały ruch, a nie tylko go nasłuchiwać. Dodatkowo
    węzeł w Toruniu ma uprawnienie do wyłączenia w każdej chwili węzła
    pierwszego.

    --
    wer

    nie odpisuj na adres b...@n...pl
    wlasciwy adres a...@o...pl

    Jestem przeciwnikiem kary smierci, ale dla przykladu powinno sie
    powiesic 100 spamerow w miejscach publicznych.

  • 7. Data: 2006-12-05 11:55:16
    Od: robbo2k <r...@o...pl>

    wer napisał(a):

> [...]
    > zacznie transferować cały ruch, a nie tylko go nasłuchiwać. Dodatkowo
    > węzeł w Toruniu ma uprawnienie do wyłączenia w każdej chwili węzła

    A ja sie zastanawialem czemu nasz swiatlowod ma w toruniu
    wyciagniete 4x2GB ,

  • 8. Data: 2006-12-05 22:25:18
    Od: "Marcin Gontarz" <(wytnijto)mrg@nowanet.pl>

    > Pierwsze pięć hopów to nie żadne "powody routingu" a wycięte odpowiedzi na
    > udp@33434,

    zgoda ... ;-)

    > czy tam icmp, kolejne trzy jesteś jeszcze
    > w Europie i masz przyzwoite czasy, od 9-tego hopa lądujesz za oceanem i
    > dostajesz narzut 100ms. Wszyscy tak mają.

    tylko ze na aorcie jest do 50% strat i nie strat w odpowiedziach a realnych
    strat ...

    > A wracając do chello, jest to łącze klienckie, odpuść sobie używanie tego
    > w biznesie.

    imho tak samo klienckie jak tepsiany dsl ... przedstawiam raczej obserwacje
    a nie placze ze mi cos nie dziala .. lacze uzywam tylko do shella generalnie
    ..
    ..

    ------
    Marcin "MrG" Gontarz
    mbx : mrg(at)nowanet.pl
    gsm : 506 33 11 69 | gad : 3864459

  • 9. Data: 2006-12-06 03:24:14
    Od: r...@g...com (robert j. wozny)

    "Marcin Gontarz" <(wytnijto)mrg@nowanet.pl> writes:

    > tylko ze na aorcie jest do 50% strat i nie strat w odpowiedziach a realnych
    > strat ...

    w traceroutach? mtr? well, routery mają coś innego do roboty, niż
    odpowiadanie na pakiety ICMP...

    -- r.

  • 10. Data: 2006-12-06 06:22:58
    Od: "Marcin Gontarz" <(wytnijto)mrg@nowanet.pl>

    > w traceroutach? mtr? well, routery mają coś innego do roboty, niż
    > odpowiadanie na pakiety ICMP...

    dlatego napisalem o realnych stratach ktore czesto dochodza i do 80%
    i nie chodzi tu o ograniczenie ICMP

    ------
    Marcin "MrG" Gontarz
    mbx : mrg(at)nowanet.pl