  • 81. Data: 2010-03-31 11:22:27
    Temat: Re: [PRESS] Kierowca wlókł ofiarę pod tirem - matka nie żyje, córka w szpitalu
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Krzysiek Kielczewski" <k...@g...com> napisał w
    wiadomości news:slrnhr63ne.3ih.krzysiek.kielczewski@krzyk.sail-
    ho.pl...

    > Ale tym razem ma rację: to *MOŻE* być jeden z pierwszych symptomów
    > jaskry. (A że zdrowy człowiek może nie zauważyć doskonale widocznego
    > pojazdu to osobna kwestia - i tutaj Ty masz rację).

    Na pewno RAZ (~10 lat temu) stwierdziłem, że podczas jasnego dnia
    słonecznego, nieoślepiającego
    światła - nie zauważyłem samochodu (zauważyłem, ale nie tak wcześniej jak
    sugerowałyby okoliczności)
    dlatego nigdy nie powiem, że mimo dobrego wzroku z_a_w_s_z_e zauważe
    wszystko.
    Najzdrowszy człowiek ma dołki i górki zdolności psychofizycznych.

    Artur(m)

  • 82. Data: 2010-03-31 11:44:57
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 31 Mar 2010 09:58:54 +0200, Cavallino wrote:
    >Na pewno.
    >Były podawane cytaty z kodeksów hiszpanskiego i niemieckiego.
    >Pieszy miał bezwzględne pierwszeństwo, nawet ten zbliżający się.
    >Praktyka to potwierdza.

    Niemiecki kodeks owszem czytalem, ale mam wrazenie ze tam piesi nie
    wskakuja pod samochody.

    aycode/DG_070339

    >Akurat byłem na wycieczce w Londynie dwa tygodnie temu.
    >Nie stwierdziłem wielkich różnic w stosunku do Polski w traktowaniu
    >pieszych. Jeśli już to in minus. To nie Niemcy.

    Z czasow gdy jeszcze byly przejscia z zoltymi kulami, na ktorych
    rzekomo pieszy mial pierwszenstwo, to kolega bywaly w Londynie
    twierdzil ze tam to najwyrazniej nie obowiazuje :-)

    J.

  • 83. Data: 2010-03-31 12:18:42
    Od: "Feniks" <F...@n...ma.maila>

    Plumpi wrote:
    > A mało to debili, którzy pakują się w pieszych nie zważając na to, że
    > własnie obok stoją samochody, które przepuszczają pieszych ?

    http://www.tvp.pl/krakow/motoryzacja/jedz-bezpieczni
    e/wideo/o-zachowaniu-kierowcow-na-przejsciach-dla-pi
    eszych-28-iii-2010/1586594
    Większość kierowców nawet nie wiedziała że zrobiła coś niedozwolonego i
    niebezpiecznego.

  • 84. Data: 2010-03-31 13:04:45
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 31 Mar 2010 08:19:50 +0200, Cavallino napisał(a):

    > Nie da się stosować pozytywnych określeń wobec tej nacji.

    Masz jakiś uraz?

    Wiesz w ogóle jakie Policja ma problemy finansowe i kadrowe? Dziwne, że
    pomimo tego jest w stanie działać tak dobrze, jak teraz.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 85. Data: 2010-03-31 13:16:55
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Borys Pogoreło" <b...@p...edu.leszno> napisał w wiadomości

    > Masz jakiś uraz?

    Oczywiście.
    Nie lubię mafii w żadnym kształcie, jej żołnierzy w szczególności.

    > Wiesz w ogóle jakie Policja ma problemy finansowe i kadrowe?

    Nie wierzę.
    Gdyby tak było nie wydawaliby masy forsy na bezsensowne działania z
    suszarkami.

    >Dziwne, że
    > pomimo tego jest w stanie działać tak dobrze, jak teraz.

    ROTFL !!!!
    Tylko dla kogoś mocno dziwnego to coś co ta formacja odpierdziela (w
    konkteście dróg, bo o nich mowa na tej grupie) może być dobre.

  • 86. Data: 2010-03-31 13:30:10
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 31 Mar 2010 13:16:55 +0200, Cavallino napisał(a):

    > Oczywiście.
    > Nie lubię mafii w żadnym kształcie, jej żołnierzy w szczególności.

    Anarchista?

    > ROTFL !!!!
    > Tylko dla kogoś mocno dziwnego to coś co ta formacja odpierdziela (w
    > konkteście dróg, bo o nich mowa na tej grupie) może być dobre.

    Ale wiesz, że Policja to nie tylko drogówka?

    Pretensje kieruj do tych, którzy tworzą parcie na wyniki. Szeregowym
    pozostaje się tylko podporządkować i nabijać statystyki.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 87. Data: 2010-03-31 13:39:51
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Anarchista?

    Nie do końca.
    Po prostu człowiek nie uznający uprawnień państwa do włażenia z butami w
    każdy element życia.

    > Ale wiesz, że Policja to nie tylko drogówka?

    Na tej grupie mówimy generalnie o drogówce, tak z założenia przynajmniej.
    Owszem - policja ma dużo pożytecznych wydziałów, ale drogówka psuje
    wszystko.

    > Pretensje kieruj do tych, którzy tworzą parcie na wyniki. Szeregowym
    > pozostaje się tylko podporządkować i nabijać statystyki.

    SB też tak mówiło.
    Można podziękować za współpracę.
    Jeśli ktoś wybiera inną drogę, to sam sobie wystawia świadectwo.

  • 88. Data: 2010-03-31 13:40:50
    Temat: Re: [PRESS] Kierowca wl?k? ofiar? pod tirem - matka nie ?yje, c?rka w szpitalu
    Od: Paweł <r...@1...0.0.1>

    J. F. wrote:

    > Niemiecki kodeks owszem czytalem, ale mam wrazenie ze tam piesi nie
    > wskakuja pod samochody.

    inna kultura i przestrzeganie prawa przez wszystkich uczestnikow ruchu.
    troszke chodzilem i jezdzilem po monachium i jak nie ma podwyzszen
    do tych 70, czy 90 na ringach, to jest 50km/h na liczniku.
    pieszy nie musi wskakiwac i przebiegac przez jezdnie, a kierowca nie
    musi gwaltownie hamowac, bo kazdy ma wystarczajaco czasu na reakcje.
    w polsce natomiast jak w miastach na 50-ce jest 90+ na tarczy
    to i automatycznie zachowania uczestnikow ruchu sa gwaltowniejsze,
    bo fizyki oszukac sie nie da.

  • 89. Data: 2010-03-31 13:50:16
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Paweł" <r...@1...0.0.1> napisał w wiadomości news:

    > inna kultura i przestrzeganie prawa przez wszystkich uczestnikow ruchu.
    > troszke chodzilem i jezdzilem po monachium i jak nie ma podwyzszen
    > do tych 70, czy 90 na ringach, to jest 50km/h na liczniku.

    Tyle że tą prędkością można przejechać z centrum miasta do obwodnicy
    autostradowej bez konieczności zatrzymywania się na każdych światłach co 100
    m, a potem legalnie pognać 200 km/h.
    Jak tylko u nas będą takie możliwości to w zabudowanym będę jeździł 50,
    obiecuję.

    > pieszy nie musi wskakiwac i przebiegac przez jezdnie, a kierowca nie
    > musi gwaltownie hamowac, bo kazdy ma wystarczajaco czasu na reakcje.
    > w polsce natomiast jak w miastach na 50-ce jest 90+ na tarczy

    Albo 0.
    W zależności od kaprysu sygnalizacji (dla zmyłki nazywanej inteligentną).

  • 90. Data: 2010-03-31 15:50:59
    Od: PJ <p...@g...com>

    http://tnij.org/link43kkjk

    Kierowca TIR-a, który rozjechał wczoraj dwie kobiety na przejściu dla
    pieszych w Żyrardowie, uciekł z miejsca wypadku bo był w szoku. Tak
    tłumaczył się na przesłuchaniu. Prokuratura wystąpiła o aresztowanie
    sprawcy wypadku.

    Kierowca zeznał, że widział dwie kobiety przechodzące przez przejście
    dla pieszych. Twierdzi, że hamował, ale TIR był bardzo obciążony, nie
    zdołał się zatrzymać i uderzył w piesze. Potem miał wysiąść z
    samochodu, obejść kabinę, ale nie wiedział co robić, więc wsiadł i
    odjechał z miejsca wypadku.

    Prokurator postawił 30 letniemu kierowcy zarzuty spowodowania wypadku
    ze skutkiem śmiertelnym i ucieczkę z miejsca zdarzenia. Wystąpił do
    sądu o aresztowanie sprawcy na trzy miesiące.

    Do wypadku doszło wczoraj ok. godz. 5.30 w Żyrardowie na przejściu dla
    pieszych na ulicy Mickiewicza. Pod pojazd wpadły matka z córką. 44
    letnia kobieta zginęła na miejscu. 19-latka w stanie ciężkim trafiła
    do szpitala.

    Przez kilka godzin policja poszukiwała sprawcy. Wiadomo było, że
    poruszał się ciężarówką z czerwoną kabiną i niebieską plandeką z
    napisem LKW Walter. Został zatrzymany na policyjnej blokadzie, na
    stacji benzynowej, w Drobinie pod Płockiem.