  • 11. Data: 2019-12-19 23:18:35
    Temat: Re: PSU - nowa moda ?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-12-19, Andrzej P. Wozniak <u...@p...onet.pl.invalid> wrote:
    > Nie można ciągnąć powietrza od dołu, bo zasysałoby więcej kurzu i kotów.

    Dlatego co bardziej porządne obudowy z PSU montowanym u dołu mają od
    spodu zasilacza ramkę z filtrem.

    --
    Marcin

  • 12. Data: 2019-12-20 00:28:53
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    > Dlatego co bardziej porządne obudowy z PSU montowanym u dołu mają od
    > spodu zasilacza ramkę z filtrem.

    Mam ze 3 wiatraki w komputerze -z tyłu. Na boku obudowy są takie
    krateczki wentylacyjne, 3 szt i normalnie mi wieje po nogach, a to jest
    niezbyt przyjemne, Zostawiłam trochę odstępu od ścianki biurka, żeby to
    powietrze miało jak się wydostawać.

    --
    animka

  • 13. Data: 2019-12-20 02:41:55
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@p...onet.pl.invalid>

    Osoba podpisana jako Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    w artykule <news:%GSKF.149518$694.101730@fx16.ams1> pisze:

    > Dlatego co bardziej porządne obudowy z PSU montowanym u dołu mają od
    > spodu zasilacza ramkę z filtrem.

    To jest obejście podstawowego problemu związanego z zasysaniem od dołu, a
    nie _porządne_ rozwiązanie dla stale włączonego komputera. Filtr zmniejsza
    przepływ powietrza, czym wymusza szybsze obroty wentylatora. Po jakimś
    czasie zaczyna się zatykać, a wentylator zaczyna wyć. A miało być tak cicho...

    W przypadku komputera stojącego na podłodze wystarczy obok upuścić kartkę
    papieru lub kawałek folii z rozpakowywanej przesyłki, machnąć nogą i czekać
    na najgorsze.

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień miejscami z<->h w adresie)

  • 14. Data: 2019-12-20 07:13:48
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Fri, 20 Dec 2019 02:41:55 +0100, Andrzej P. Wozniak wrote:

> [...]
    > czasie zaczyna się zatykać, a wentylator zaczyna wyć. A miało być tak cicho...

    Te filtry są demontowalne, siedzą w szufladkach na dole obudowy, są banalne
    w czyszczeniu i się to robi co jakiś czas.

    > W przypadku komputera stojącego na podłodze wystarczy obok upuścić kartkę
    > papieru lub kawałek folii z rozpakowywanej przesyłki, machnąć nogą i czekać
    > na najgorsze.

    Zapominasz, że te lepsze obudowy mają też zasysanie z przodu, nie tylko z
    dołu.

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 15. Data: 2019-12-20 08:00:12
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-12-20, Andrzej P. Wozniak <u...@p...onet.pl.invalid> wrote:
> [...]
    > czasie zaczyna się zatykać, a wentylator zaczyna wyć. A miało być tak cicho...

    Nie zauważyłem. Może dlatego, że okresowo czyszczę filtry, inne
    wentylatory oraz odkurzam w miarę regularnie podłogę. To są lekkie
    filtry o dobrej przepustowości i nic się tam tragicznego nie dzieje.
    Jakby to była taki problem jak sugerujesz to mimo wszystko dość
    renomowane firmy takich obudów by nie wypuszczały.

    > W przypadku komputera stojącego na podłodze wystarczy obok upuścić kartkę
    > papieru lub kawałek folii z rozpakowywanej przesyłki, machnąć nogą i czekać
    > na najgorsze.

    Biorąc pod uwagę, że dopływ jest zwykle z co najmniej czterech stron
    musiałbyś tę kartkę tam wepchnąć i jeszcze ustawić. Prędziej zalejesz
    wszystko herbatą. Słowem, nie dramatyzujmy.

    --
    Marcin