    From: Mirek <m...@n...dev>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Padał sobie leniwie deszcz...i coś strzeliło
    Date: Fri, 14 Jul 2023 00:10:26 +0200

    On 13.07.2023 21:50, Mateusz Bogusz wrote:

    > Switch POE z 10 portami - 8xPOE + 2 Uplink. I z tych 8 POE, porty od 1-4
    > nie działają. Ale 5-8 już tak. Między portami 4 i 5 na obudowie jest
    > narysowana podziałka, więc może dwie sekcje zasilania i jedna padła?

    Możliwe.

    > 1. Mogę się mylić ale wszystko wskazuje na to, że napięcie zaindukowało
    > się po stronie kamer?

    A masz te kamery przykręcone do jakiejś blachy czy raczej odizolowana
    obudowa? (pytam bardziej dla statystyki)

    > 2. Dlaczego błysnęło (jakby małe zwarcie) po stronie urządzenia które
    > jest na drugim końcu domu (od switcha poe) - to by oznaczało że
    > napięcie/jego część przeszła na switch (ten drugi) i napięcie pojawiło
    > się na pozostałych gniazdach?

    Żeby w zwykłym switchu było wyższe napięcie między przewodami skrętki to
    najmniej prawdopodobne. Raczej między masami urządzeń była różnica
    potencjału.

    Jak padnie coś losowo to zwykle się nie analizuje, ale jak pada drugie
    urządzenie w taki sam sposób w tym samym miejscu to się zaczynasz
    zastanawiać.
    Miałem taki przypadek, i okazało się że (podobny) switch skubaniutki
    potrafił dawać szpilkę zasilania 48V przy starcie czy coś, i o ile
    zwykłe urządzenia POE czy nie-POE przeżywało to bez problemu, o tyle tam
    był podłączony jeszcze zasilacz 24V z przelotką, która ma pary 4-5,7-8
    zwarte do uziemienia. Efekt był taki, że switch sam się uszkadzał.

    --
    Mirek.