    From: Iglo <i...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Padl akumulator, daje 5V
    Date: Thu, 11 Oct 2012 22:10:39 +0200

    Dnia Thu, 11 Oct 2012 21:18:44 +0200, Maciek napisał(a):

    > Poltora roku temu zmienilem w starym gruchocie akumulator na Boscha S5 75
    > Ah. Bylo dobrze, mimo ze auto jezdzi raz na tydzien, ale ostatno gruchot
    > stal nieodpalany przez miesiac i przez moja nieuwage z hebelkiem w pozycji
    > wlaczonej. Gdzie tam prad sobie splywal i w efekcie akumulator padl
    > calkowicie.
    >
    > Pechowo mam pod reka tylko badziewny prostownik 4A. Po 12 godzinach
    > ladowania akumulator pokazal... 5,2V. Podladowalem do jakies pol godziny
    > "na kable" - skoczylo do 9,5 V, ale pare godzin pozniej bylo juz znow tylko
> [...]

    Mi Centra Futura spadła po 3 miesiącach stania w zimie do 4.5v. Ładowała
    się właśnie takim małym prostownikiem przez 48h, po jakichś 40 dopiero
    zaczęła się bateria robić ciepła i gazować. To było poprzedniej zimy,
    jeździ do tej pory, nawet oczko się zrobiło zielone. No ale liczę, że tej
    ziny może nie przetrwać.