  • 1. Data: 2012-10-11 21:18:44
    Temat: Padl akumulator, daje 5V
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Poltora roku temu zmienilem w starym gruchocie akumulator na Boscha S5 75
    Ah. Bylo dobrze, mimo ze auto jezdzi raz na tydzien, ale ostatno gruchot
    stal nieodpalany przez miesiac i przez moja nieuwage z hebelkiem w pozycji
    wlaczonej. Gdzie tam prad sobie splywal i w efekcie akumulator padl
    calkowicie.

    Pechowo mam pod reka tylko badziewny prostownik 4A. Po 12 godzinach
    ladowania akumulator pokazal... 5,2V. Podladowalem do jakies pol godziny
    "na kable" - skoczylo do 9,5 V, ale pare godzin pozniej bylo juz znow tylko
    7,8 V. Teraz znow stoi podlaczony do tego gownianego prostowniczka.

    Pytanie - jesli po nocy nie bedzie przynajmniej 12V, to co robic? Znalezc
    porzadny prostownik i przegonic duzym pradem? Na straty bym go wolal nie
    spisywac...

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 2. Data: 2012-10-11 21:24:50
    Temat: Re: Padl akumulator, daje 5V
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    > Po 12 godzinach
    > ladowania akumulator pokazal... 5,2V.
    zabiłeś go. poproś kogoś kto oddaje swój na złom bo czasem nie odpala, o
    zamianę.

    ToMasz

  • 3. Data: 2012-10-11 21:33:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 11 Oct 2012 21:18:44 +0200, Maciek napisał(a):
> [...]
    > porzadny prostownik i przegonic duzym pradem? Na straty bym go wolal nie

    Teraz to juz za pozno zeby cokolwiek wolec :-(

    J.

  • 4. Data: 2012-10-11 21:38:59
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 11 Oct 2012 21:33:49 +0200, J.F. napisał(a):

    > Teraz to juz za pozno zeby cokolwiek wolec :-(

    Kurde :/

    Ale ladowany z alternatora drugiego auta pokazywal prawie 10 wolt...

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 5. Data: 2012-10-11 21:49:36
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-10-11 21:38, Maciek pisze:

    > Kurde :/
    >
    > Ale ladowany z alternatora drugiego auta pokazywal prawie 10 wolt...

    To dobrze że alternatora/regulatora napięcia nie spaliłeś.
    Wywal to aku, do niczego już się nie nada.

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 6. Data: 2012-10-11 21:51:45
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Maciek pisze tak:

    > Ale ladowany z alternatora drugiego auta pokazywal prawie 10 wolt...

    wyładowane trzeba ładować małym prądem

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87

  • 7. Data: 2012-10-11 21:54:07
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 11 Oct 2012 21:51:45 +0200, PiteR napisał(a):

    > wyładowane trzeba ładować małym prądem

    Ladowal sie wczesniej cala noc przeciez - i nic.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 8. Data: 2012-10-11 22:08:20
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Maciek pisze tak:

    > Ladowal sie wczesniej cala noc przeciez - i nic.

    no to

    -może 12 godzin okazało się zbyt krótko dla 75Ah
    -może 4 Ampery okazało się za dużo na sam początek
    -może taki jego urok że nie dał się już podnieść

    imho zbyt szybko podłączyłeś go do grubej rury
    nie zważając na napięcie jakie osiągnał po tych 12 godz.

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87

  • 9. Data: 2012-10-11 22:10:39
    Od: Iglo <i...@o...pl>

> [...]

    > porzadny prostownik i przegonic duzym pradem? Na straty bym go wolal nie

    Mi Centra Futura spadła po 3 miesiącach stania w zimie do 4.5v. Ładowała
    się właśnie takim małym prostownikiem przez 48h, po jakichś 40 dopiero
    zaczęła się bateria robić ciepła i gazować. To było poprzedniej zimy,
    jeździ do tej pory, nawet oczko się zrobiło zielone. No ale liczę, że tej
    ziny może nie przetrwać.

  • 10. Data: 2012-10-11 22:14:59
    Od: k...@v...pl

    W dniu czwartek, 11 października 2012 21:17:53 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:
> [...]
    >
    > porzadny prostownik i przegonic duzym pradem? Na straty bym go wolal nie

    Dokładnie taka sama sytuacja. Auto nie jeżdżone
    półtora miesiąca. W tym czasie odpalone żeby
    przestawić o kilka metrów.Napięcie na akumulatorze 7V.
    Podłączony do prostownika który w porywach daje 1,4A.
    Po dwudziestu minutach na akumulatorze 11,5V. po dobie ładowania
    14,8V. Samochód jeżdżony nie codziennie na trasie tam 2,5 km
    z powrotem 2,5km. Akumulator trochę ponad dwuletni. Nigdy
    nie odmówił współpracy. Akumulator najtańszy jaki był w markecie.
    nawet myśleć nie trzeba żeby wyciągnąć poprawne wnioski.