  • 1. Data: 2015-01-06 13:59:48
    Temat: Paliwo miało byc poniżej 4zł :)
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Leciało w dół az przestało...
    Juz gdzieś ponoć było po 3,99 a tu oecnie 4,5-4,6 i stoi.
    Stacje wyczuły, ze to jest czas na podwyższenie marży?

    W Poznaniu wszyscy trzymają ceny po ok 4,5, tylko auchan 4,25.

    Przy okazji na auchan zauwazyłem wywieszkę: paliwo zgodnie z ustawa, moze
    zawierać do 7% domieszki biokomponentów.
    Jak to rozumieć? Wszystkie paliwa mają, a Auchan informuje, czy tez oni
    mają troche inne paliwo i stąd trochę tansze?
    Pomijam, ze srednio mi to przeszkadza, bo akurat moje auto to stary diesel
    i cego bym mu nie nalał to jedzie tak samo.

    Ale mam też ducato z prawie nowym silnikiem jtd 2.0 (2012) i tu juz nie
    wiem czy ono jest równie neutralne co do doboru paliw.

  • 2. Data: 2015-01-06 14:12:13
    Temat: Re: Paliwo miało byc poniżej 4zł :)
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 6 stycznia 2015 13:59:51 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:
> [...]
    >
    > Ale mam też ducato z prawie nowym silnikiem jtd 2.0 (2012) i tu juz nie
    > wiem czy ono jest równie neutralne co do doboru paliw.

    Powinno jeszcze stanieć. Dzisiaj ropa po 52 dolce za baryłkę. Rafinerie mają nakaz
    utrzymania zapasów na trzy miesiące do przodu. Jeśli po trzech miesiącach ropy po 50
    dolców paliwo nie spadnie to będzie znaczyło że chuje nas doją. Trzy miesiące temu na
    giełdzie ropa była po 95 dolarów za baryłkę. Inna sprawa ze nikt nie wie ile płacimy
    Rosji za ropę. Giełda to wolny rynek. Umowy długoterminowe to inna para kaloszy. Przy
    umowach długoterminowych cena może spadać wolniej niż na giełdzie.

  • 3. Data: 2015-01-06 14:34:05
    Od: p0li <p...@t...net>

    T->Dnia 2015-01-06 13:59:48 niejaki Budzik napisał:
    > W Poznaniu wszyscy trzymają ceny po ok 4,5, tylko auchan 4,25.

    w wawie ostatnio auchan 4,19 pb95 i diesel

    --
    P0zdrawiam
    p0li

  • 4. Data: 2015-01-06 14:50:15
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-01-06 o 13:59, Budzik pisze:
    > Leciało w dół az przestało...
    I teraz pójdzie w górę. Powód:
    http://wgospodarce.pl/informacje/17907-a-jednak-rzad
    -wprowadzil-nowy-podatek-paliwo-mocno-zdrozeje
    Jacek

  • 5. Data: 2015-01-06 14:58:16
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

    > I teraz pójdzie w górę. Powód:
    > http://wgospodarce.pl/informacje/17907-a-jednak-rzad
    -wprowadzil-nowy-podatek-paliwo-mocno-zdrozeje

    Bylo o tym watek wczesniej, czytaj zamiast powtarzac !
    Na razie w gore nie pojdzie bo spada na rynku. Spadek na stacjach zostanie
    przyhamowany. Gorzej jak za jakis czas wroci na 100-110$, to wtedy jak nic
    6zł/l :)

  • 6. Data: 2015-01-06 15:02:20
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

> [...]
    > Jak to rozumieć? Wszystkie paliwa mają, a Auchan informuje, czy tez oni
    > mają troche inne paliwo i stąd trochę tansze?

    Z tego co czytalem to paliwo od polskich producentow ma maksymalny poziom
    biokompotentow.
    Paliwa sprowadzanego, glownie przy zachodniej granicy jest bardzo malo i
    moze miec chyba 3%.

  • 7. Data: 2015-01-06 15:33:35
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

> [...]
    > Stacje wyczuły, ze to jest czas na podwyższenie marży?
    > W Poznaniu wszyscy trzymają ceny po ok 4,5, tylko auchan 4,25.

    Dolar się umacnia i dowalili nowy podatek.

  • 8. Data: 2015-01-06 15:42:47
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 6 stycznia 2015 14:50:18 UTC+1 użytkownik Jacek napisał:
    > I teraz pójdzie w górę. Powód:
    > http://wgospodarce.pl/informacje/17907-a-jednak-rzad
    -wprowadzil-nowy-podatek-paliwo-mocno-zdrozeje
    > Jacek

    43 złotych za tonę od każdej brakującej tony do wymaganych zapasów. Znaczy się ze jak
    firma będzie miała stan nominalny to podatek wyniesie zero złotych. Zero złotych
    podatku zajebiście podniesie ceny na stacjach.

  • 9. Data: 2015-01-06 15:45:00
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 6 stycznia 2015 14:59:29 UTC+1 użytkownik Czesław Wiśniak napisał:
> [...]
    > przyhamowany. Gorzej jak za jakis czas wroci na 100-110$, to wtedy jak nic

    Jak ten jakiś czas to będzie 15 lat to nie widzę problemu. Na razie cena ropy spada,
    52 dolce za baryłkę ( w Europie) w USA pewno ze trzy dolce mniej.

  • 10. Data: 2015-01-06 15:59:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Czesław Wiśniak c...@b...pl ...

    > Z tego co czytalem to paliwo od polskich producentow ma maksymalny
    > poziom biokompotentow.
    > Paliwa sprowadzanego, glownie przy zachodniej granicy jest bardzo malo
    > i moze miec chyba 3%.

    Czyli mają wszystkie a tylko jedna informuje - rozumiem - dzieki.