  • Data: 2019-01-08 15:59:26
    Temat: Re: Paliwo zwykłe czy ulepszone
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 08 Jan 2019 15:09:30 +0100, J.F. wrote:
    > Ruski samochod i alkoholu nie lubi ?

    Może jakby mu czysty spiryt wlać... no nie wiem. Mieszanki 95+10% w
    każdym razie zdecydowanie nie lubi.

    I w sumie to nie ruski, tylko jeszcze radziecki :) Co prawda z taśmy
    zszedł w 2000 r. ale na bloku silnika mimo to widnieje dumny napis
    "??????? ? ????". Może tradycji nie chcieli przerywać.

    > Etanol o ile pamietam ma dosc wysoka liczbe oktanowa, i w tej ilosci
    > raczej nie powinien przeszkadzac.

    Być może kwestia ustawienia kalkulatora, który nie spodziewa się że mu
    nagle jakieś nieznane paliwo pompa podaje.

    Moja łuparka zresztą też nie przepada za etanolem. Kiedy wlewałem do niej
    E10 to lubiła się zadławić, przy czystym 95 ten problem nie występuje.

    > Chyba, ze wody do paliwa dolewaja ... ale czy to by sie szybko nie
    > zemscilo/wydalo ?

    O to nikogo nie posądzam, no ale może jakichś innych dziwnych (tanich)
    rzeczy dolewają w ramach tych 10%. Kto wie.

    Mateusz