  • Data: 2019-01-12 23:20:54
    Temat: Re: Paliwo zwykłe czy ulepszone
    Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-01-07 o 11:07, Kris pisze:
    > Jakie paliwo tankujecie:
    > -zZwykłe( te tańsze czy ulepszone(verva np)-dotyczy ON
    > -PB95 czy PB98-dotyczy benzyny?
    >
    > Jakieś zauważalne różnice odczuliście w spalaniu, jakości pracy silnika itp

    Mimo iż pałasz do mnie awersją - odpowiem. Również nie interesowało to
    zagadnienie. Przetestowałem na własnej skórze kilka ulepszonych paliw z
    różnych stacji (tankując po kilka razu pod rząd. Czytałem na stronach
    danej firmy co to ma dać i nigdy nie dostrzegłem różnicy... z wyjątkiem
    jednego testu.

    W przypadku dieslowskiej Vervy wystąpiła zauważalna różnica w
    przyspieszaniu już po 2-3 tankowaniach. Skrzynia biegów "nauczona" do
    danego paliwa zasadniczo lepiej reaguje na dociśniecie gazu. Wciskam gaz
    - następuję przyspieszenie. Nie ma efektu zastanawiania się nad redukcją
    biegów.

    Po tankowaniu Vervy zalałem silnik paliwem z Auchan. Różnica była
    natychmiastowa. Tak więc w chwili obecnej jeżdżę na Vervie. Przypuszczam
    też, że jeśli ktoś ma silnik o mocy 100KM, to niczego nie zauważy. 10,
    czy 110KM nie wniesie różnicy. Natomiast 300 czy 330KM już tak. Zresztą
    nie wiem czy chodzi o KM czy o inne właściwości powiązane z pracą
    elektroniki. Różnica jest zauważalna nawet dla laika jakim jestem.

    Jeszcze efekt ceny - Verva jest sporo droższa od zwykłego paliwa, ale po
    przystąpieniu do odpowiednich programów lojalnościowych wychodzi na
    jedno z tańszymi paliwami.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek