    From: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Pani lat 30-40, trzeźwa, w dobrym, służbowym samochodzie
    Date: Mon, 6 Jan 2014 18:29:30 +0100
    Sender: r...@n...agh.edu.pl

    Hello J.F.,

    [...]

    la-rosnac-,106478,1,1.html
    > Widze tu pewna rozbieznosc danych
    > http://www.zus.pl/default.asp?p=1&id=24
    > Ok, w kwestii skali nieistotne. Inflacja dosiegla i dolara, wiec te
    > 800-900$ to nie jest to samo co w 1989, wiec zarabiamy powiedzmy $400.

    Nie - zarabiamy $900. Bo za komuny ten przelicznik wynikał z
    czarnorynkowego kursu dolara, który nijak miał się do rzeczywistej
    siły złotówki.
    Jeśli koniecznie chcesz rewaloryzować, to jednak raczej ówczesne płace
    do powiedzmy $60. Tylko, że to nic nie zmienia, bo wzrost zarobków
    jest liczony w znacznie wyższej skali.

    > Tylko zauwaz ze polowa to nie zasluga Balcerowicza, ale tego ze
    > bezrobotni maja gdzie emigrowac :-(
    > 25 lat nowych rzadow, a mlodziez marzy tylko o emigracji.

    Ale mi nie chodzi oto, czy jest dobrze czy źle, tylko o to, że
    Balcerowiczowi udało się zrobić to, za co komunistów powywieszano by
    na latarniach.
    Duża emigracja to nie kwestia przemian ustrojowych w 1989 roku tylko
    kryzysu ostatnich lat. A kryzys się kończy i konsumpcja rośnie. I
    niedługo na zmywakach w Polsce będziemy Rumunów zatrudniać. I szybko
    odezwą się głosy, czy na pewno ną tę ósemkę dzieci w Rumunii Polska ma
    wypłacać zasiłki rodzinne ;)

    > Wysokie.

    Cóż... Nic na to nie poradzimy. Już wymierają, wytrzymamy.

    --
    Best regards,
    RoMan