    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Pani lat 30-40, trzeźwa, w dobrym, służbowym samochodzie
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Mon, 6 Jan 2014 18:43:35 +0100

    Dnia Mon, 6 Jan 2014 18:29:30 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Hello J.F.,
    > Nie - zarabiamy $900. Bo za komuny ten przelicznik wynikał z
    > czarnorynkowego kursu dolara, który nijak miał się do rzeczywistej
    > siły złotówki.
    > Jeśli koniecznie chcesz rewaloryzować, to jednak raczej ówczesne płace
    > do powiedzmy $60.

    Tylko tyle ? Owczesne place wystarczaly na zywnosc (a jednak podwyzki
    pare razy wywolywaly strajki), na mieszkanie, na telewizor, na
    ubranie, a niektorym nawet na samochod.
    A w tym momencie to chyba jednak znacznie wiecej niz $60.

    > Ale mi nie chodzi oto, czy jest dobrze czy źle, tylko o to, że
    > Balcerowiczowi udało się zrobić to, za co komunistów powywieszano by
    > na latarniach.

    No coz, pare razy narod probowal, komunisci zawsze okazywali sie
    lepiej uzbrojeni.

    > Duża emigracja to nie kwestia przemian ustrojowych w 1989 roku tylko
    > kryzysu ostatnich lat.

    Ten kryzys to i zagranice dotknal. Mlodziez emigruje masowo od 2004.

    > Cóż... Nic na to nie poradzimy. Już wymierają, wytrzymamy.

    Grzywne im, rownie wysoka
    http://ipn.gov.pl/wydzial-prasowy/komunikaty/sad-w-s
    zczecinie-skazal-gen.-jaroslawa-w.-b.-komendanta-woj
    ewodzkiego-mo-w-szczecinie-oraz-jego-zastepce-do-spr
    aw-sb-stefana-j.-za-bezprawne-pozbawienie-wolnosci-k
    ilkudziesieciu-osob-internowanych-po-wprowadzeniu-st
    anu-wojennego-w-polsce

    A w slad za tym ida odszkodowania dla bezprawnie internowanych. W
    calym kraju.

    J.