-
Data: 2015-10-13 13:48:37
Temat: Re: Panstwo promuje diesle?
Od: Trybun <i...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2015-10-13 o 11:52, J.F. pisze:
> Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:561cb260$0$27527$6...@n...neostrad
a.pl...
> W dniu 2015-10-12 o 14:19, J.F. pisze:
>>> A cena ... rynek. Po zwyklej destylacji z surowej ropy naftowej
>>> wychodza benzyny lekkie (lakiernicze), benzyna silnikowa, nafta
>>> (lotnicza), ON/lekki OO, oleje smarowe, ciezki OO, asfalty ... i
>>> teraz cena musi byc taka, aby to sie wszystko sprzedalo.
>>> Owszem - benzyna moze wymagac dodatkowych procesow i dodatkow
>>> przeciwstukowych, ON podobnie - niemal na pewno odsiarczania i byc
>>> moze filtrowania.
>>> Dalej mamy procesy crackingu i reformingu - mozemy zmieniac ilosci
>>> produktow i dopasowac do rynku, ale procesy troche kosztuja.
>
>> W latach 90 przeglądałem tygodnik AutoBild. Była w nim rubryka ceny
>> paliw w państwach Europejskich. Tylko w jedynej Norwegii ceny ON były
>> na poziomie benzyny, w większości pozostałych cena ON kształtowała
>> się na poziomie 1/2-1/3 ceny benzyny.
>> Nie mam pojęcia o gęstościach, zdanie opieram na zasłyszanej od
>> jakiegoś eksperta paliwowego tezie że koszt wyprodukowania benzyny
>> jest wyższy od kosztów produkcji ON. Co by zresztą potwierdzały ceny
>> obu produktów jeszcze zupełnie niedawno.
>
> Ale to masz ceny detaliczne z podatkami. Poszukaj cen np w Rotterdamie
> http://www.e-petrol.pl/notowania/rynki-zagraniczne/e
uropa-zachodnia-ara
>
> benzyna 95 958$/t
> diesel ULS 877$/t
> diesel 0.2% 856$/t
> opal 1% S 565$/t
>
> Jak widac dokladne odsiarczanie diesla kosztuje ok 21$/t. Choc ciekawi
> mnie ten opal ... to chyba jakis ciezki olej, bo roznica zbyt duza.
>
> Ceny w kazdym badz razie zblizone obecnie, a jak mowie - rynek gra tu
> wielka role - produkujemy oba paliwa na raz, i oba trzeba sprzedac.
>
> Nie wiem czy pamietasz jeszcze niedawno - jak LPG i ON na zime drozal
> - bo byly potrzebne do grzania.
> Choc nadal sa potrzebne, a juz tak nie drozeja :-)
Nie wiem jakie wnioski z tego wyciągać, tego że jeszcze do niedawna były
takie różnice w cenie na korzyść ON. Jedynym wytłumaczeniem zdaje się
być jakiś podatek ekologiczny, o którym się nie mówi. Diesel jakby na to
nie patrzeć to to względem benzynowców trujący śmierdziel, i nic tu
żadne FAPy nie pomogą.
Także mało, albo wcale, się nie mówi o podatku "antypirackim", który
płacimy przy zakupie drukarek, aparatów foto, nagrywarek DVD itd. A
jednak on jest i wszyscy go płacimy.
>
>> A więc ponownie pytam - dlaczego jest tak źle skoro jest tak
>> dobrze?? Czym niby (poza podatkami) można tak zawyżyć cenę żeby do
>> niedawna tani jak barszcz ON stał się z dnia na dzień droższy od
>> benzyny??
>
> a) byc moze: wydawalo ci sie, bo patrzyles na ceny z podatkami
>
> b) podatki wlasnie - dawniej transport publiczny mial ulge. W miare
> rozwoju osobowych diesli, spojrzenia na zuzycie drog, zanieczyszczenie
> powietrza - zaczeli podnosic podatek i na ON.
>
> c) cracking i reforming - skoro paliwa mozna konwertowac, to nie moze
> byc jedno istotnie tansze,
> d) wzrost popytu na ON, bo to i diesle osobowe i dostawczaki i
> ogrzewanie domow.
>
> J.
>
W średnich cenach na stacjach paliw??
A więc podatki...
I tak w ogóle co rozumiesz po przez pojecie - "rozwój osobowych
diesli"? Chodzi Ci o zużycie przez nie paliwa? Ja odnoszę wrażenie że w
tej dziedzinie to technologia obniżyła sie o kilka poziomów. Przykład -
w latach 80tych jeździłem Oplem Rekordem 2.2d. Auto spalało mniej ropy
niż maluch benzyny. Teraz jeżdżę Matriksem z 1.5 CRDI, (podobno
nowoczesny)niestety ten mały silniczek spala prawie tyle samo ropy co
1,8 benzyna w oplu Vectrze. Z tym jeszcze że w tej Vectrze to jazda na
LPG.
Najnowsze wątki z tej grupy
- O co chodzi?
- PJ autobus-tramwaj
- Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
- Chiński bestseller w Europie. Ford "martwi się nową konkurencją"
- koniec ładowania za darmo
- Phiiiiii Elektryki częściej uderzają w pieszych
- Audi łączy siły z Chińczykami A Tusk chce ZAORAĆ chińską fabrykę w Polsce
- pod prąd
- Hammerite i konserwacja podwozia
- Fiat wymyślił i zaprojektował Citroena Ami? ;)
- Nowe obowiązkowe wyposażenie samochodów
- Fiat 125p wer. pikup - w PRL moszna było, w III Reczy [pospolitej] nie moszna
- Pożar salonu z chińskimi elektrykami
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
Najnowsze wątki
- 2024-05-26 O co chodzi?
- 2024-05-26 PJ autobus-tramwaj
- 2024-05-26 Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
- 2024-05-26 cena pięciocyfrowa
- 2024-05-26 Re: Jak dobra KE "okrada" złą Rosję "dla Ukrainy"
- 2024-05-25 supercap
- 2024-05-25 Sulzbach => Technischer Rollouter (d/m/w) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Interactive/Experience Designer <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Re: znów ten wrocław