eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Panstwo promuje diesle?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 10

  • 1. Data: 2015-10-05 22:31:53
    Temat: Panstwo promuje diesle?
    Od: Marcin <n...@n...com>

    Witam

    Jak sie przyjrzec akcyzie na paliwa to na diesla jest ona sporo mniejsza
    niz na benzyne (1540 PLN/1m3 benzyny a na
    ON 1171 PLN/1m3). Co prawda oplata paliwowa jest mniejsza na beznyne niz
    na ON ale w sumie i tak ON jest mniej obciazony fiskalnie.
    Czy jest ku temu jakis powod skoro przecietny diesel zostawia duzo
    wiecej syfu w powietrzu niz silnik benzynowy?
    Nie mozna by obnizyc akcyzy na benzyne do poziomu tej na ON by ludzie
    chetniej kupowali auta benzynowe?

    Zrodlo: http://www.e-petrol.pl/notowania/rynek-krajowy/stawk
    i-oplat

    P.S.
    Sam mam auto z silnikiem diesla.


  • 2. Data: 2015-10-05 23:02:03
    Temat: Re: Panstwo promuje diesle?
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Marcin pisze tak:

    > Nie mozna by obnizyc akcyzy na benzyne do poziomu tej na ON by
    > ludzie chetniej kupowali auta benzynowe?

    Ludzie i tak chętniej kupują auta benzynowe a nigdy więcej diesla
    odbija się już echem od samiuśkich Tater.

    Kolega szukał samochodu, w Polsce B, w sierpniu i musiał włączyć
    wycieraczki żeby zepchnąć ogłoszenia kocmołuchów których Poznań i
    Wrocław już nie chce.


    --
    Ausfahrt. The biggest city in Germany.


  • 3. Data: 2015-10-05 23:54:25
    Temat: Re: Panstwo promuje diesle?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 05 Oct 2015 22:31:53 +0200, Marcin napisał(a):
    > Jak sie przyjrzec akcyzie na paliwa to na diesla jest ona sporo mniejsza
    > niz na benzyne (1540 PLN/1m3 benzyny a na
    > ON 1171 PLN/1m3). Co prawda oplata paliwowa jest mniejsza na beznyne niz
    > na ON ale w sumie i tak ON jest mniej obciazony fiskalnie.
    > Czy jest ku temu jakis powod skoro przecietny diesel zostawia duzo
    > wiecej syfu w powietrzu niz silnik benzynowy?

    Jest. Panstwo chce zerznac obywateli, ale nie podnosic kosztow
    transportu. Dawniej bylo tak, ze ciezarowki byly na ON, a osobowe na
    benzyne. Zabrac bogatym i dac biednym.

    > Nie mozna by obnizyc akcyzy na benzyne do poziomu tej na ON by ludzie
    > chetniej kupowali auta benzynowe?
    > Zrodlo: http://www.e-petrol.pl/notowania/rynek-krajowy/stawk
    i-oplat

    Ale popatrz jeszcze na oplate paliwowa.

    A dalszy numer - zobacz jeszcze ciezary wlasciwe obu paliw.
    Na ON jest jeszcze nizszy podatek niz sie wydaje.

    Gdzies jeszcze sa minimalne stawki akcyzy wyznaczone przez Unie ...

    > P.S.
    > Sam mam auto z silnikiem diesla.

    A tu najoszczedniej jest LPG :-)

    J.


  • 4. Data: 2015-10-06 14:08:37
    Temat: Re: Panstwo promuje diesle?
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 05.10.2015 o 22:31, Marcin pisze:
    > Witam
    >
    > Jak sie przyjrzec akcyzie na paliwa to na diesla jest ona sporo mniejsza
    > niz na benzyne (1540 PLN/1m3 benzyny a na
    > ON 1171 PLN/1m3). Co prawda oplata paliwowa jest mniejsza na beznyne niz
    > na ON ale w sumie i tak ON jest mniej obciazony fiskalnie.
    > Czy jest ku temu jakis powod skoro przecietny diesel zostawia duzo
    > wiecej syfu w powietrzu niz silnik benzynowy?
    > Nie mozna by obnizyc akcyzy na benzyne do poziomu tej na ON by ludzie
    > chetniej kupowali auta benzynowe?
    >
    > Zrodlo: http://www.e-petrol.pl/notowania/rynek-krajowy/stawk
    i-oplat
    >
    > P.S.
    > Sam mam auto z silnikiem diesla.
    Zapominasz o całym transporcie ciężarowym, który jest głównym
    konsumentem ON.
    Na ulicy też zapominasz parkując, że ciężarówka musi przejechać?


  • 5. Data: 2015-10-10 10:18:27
    Temat: Re: Panstwo promuje diesle?
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2015-10-05 o 22:31, Marcin pisze:
    > Witam
    >
    > Jak sie przyjrzec akcyzie na paliwa to na diesla jest ona sporo
    > mniejsza niz na benzyne (1540 PLN/1m3 benzyny a na
    > ON 1171 PLN/1m3). Co prawda oplata paliwowa jest mniejsza na beznyne
    > niz na ON ale w sumie i tak ON jest mniej obciazony fiskalnie.
    > Czy jest ku temu jakis powod skoro przecietny diesel zostawia duzo
    > wiecej syfu w powietrzu niz silnik benzynowy?
    > Nie mozna by obnizyc akcyzy na benzyne do poziomu tej na ON by ludzie
    > chetniej kupowali auta benzynowe?
    >
    > Zrodlo: http://www.e-petrol.pl/notowania/rynek-krajowy/stawk
    i-oplat
    >
    > P.S.
    > Sam mam auto z silnikiem diesla.

    To czemu jest tak źle skoro jest tak dobrze? Z czego ta wysoka cena ON w
    stosunku do etyliny skoro sam proces produkcji ON jest także tańszy?
    Odpowiadając wprost na tytułowe pytanie - państwo promuje diesle, ale
    rzecz dotyczy okresu sprzed 30 lat.


  • 6. Data: 2015-10-12 12:57:35
    Temat: Re: Panstwo promuje diesle?
    Od: Grzegorz Tomczyk <g...@N...wp.pl>

    W dniu 10.10.2015 o 10:18, Trybun pisze:
    > do etyliny

    Przypominam, że benzyna bezołowiowa już etyliną nie jest.

    --
    Pozdrawiam,
    Grzegorz Tomczyk


  • 7. Data: 2015-10-12 14:19:03
    Temat: Re: Panstwo promuje diesle?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:5618c9da$0$8379$6...@n...neostrada
    .pl...
    W dniu 2015-10-05 o 22:31, Marcin pisze:
    >> Nie mozna by obnizyc akcyzy na benzyne do poziomu tej na ON by
    >> ludzie chetniej kupowali auta benzynowe?
    >> Zrodlo: http://www.e-petrol.pl/notowania/rynek-krajowy/stawk
    i-oplat
    >> Sam mam auto z silnikiem diesla.

    >To czemu jest tak źle skoro jest tak dobrze? Z czego ta wysoka cena
    >ON w stosunku do etyliny skoro sam proces produkcji ON jest także
    >tańszy?

    Wysoka ? Niska obecnie.

    Chociaz ... o jeszcze jednej cesze warto pamietac - ON ma gestosc ~10%
    wieksza niz benzyna.
    Kupujac litr paliwa kupujemy wiecej kg ON niz kg benzyny.
    Cecha o tyle istona, ze no wartosc opalowa jest podawana na kg.

    A cena ... rynek. Po zwyklej destylacji z surowej ropy naftowej
    wychodza benzyny lekkie (lakiernicze), benzyna silnikowa, nafta
    (lotnicza), ON/lekki OO, oleje smarowe, ciezki OO, asfalty ... i teraz
    cena musi byc taka, aby to sie wszystko sprzedalo.

    Owszem - benzyna moze wymagac dodatkowych procesow i dodatkow
    przeciwstukowych, ON podobnie - niemal na pewno odsiarczania i byc
    moze filtrowania.

    Dalej mamy procesy crackingu i reformingu - mozemy zmieniac ilosci
    produktow i dopasowac do rynku, ale procesy troche kosztuja.

    >Odpowiadając wprost na tytułowe pytanie - państwo promuje diesle, ale
    >rzecz dotyczy okresu sprzed 30 lat.

    Jak widac po stawkach podatku - nadal troche promuje.
    Tylko ze z tej promocji wychodzi tyle, ze diesli coraz wiecej, popyt
    na ON rosnie, na benzyne spada, i ceny odpowiednio tez.
    Oczywiscie to skutek zmian na swiecie, nie tylko u nas.
    No i ... byl juz czas, gdy ON hurtowo byl drozszy niz benzyna, teraz
    sie chyba odwrocilo, a diesli nie ubylo ...

    Niemcy np zniechecaly do diesli dosc wysoka stawka podatku
    "drogowego", znacznie wyzsza niz dla benzyny.
    W efekcie oplacalo sie tylko tym, ktorzy zamierzali sporo przejechac
    swoim samochodem ... a potem nie ma sie co dziwic ze licznik w TDI
    cofniety :-)

    Teraz jest troche inaczej bo im jeszcze CO2 doszlo i znizki za klase
    EUR,
    http://www.kfz-steuer.de/kfz-steuer_pkw-text.php

    Tam tez spoleczenstwo bywa bardziej swiadome, wie, ze diesle bardziej
    szkodza, wie, ze w czasie alarmu smogowego dieslem jezdzic nie wolno,
    wie jakie sa wymogi na plakietke srodowiskowa.

    Tak czy inaczej - zniechecanie bylo chyba niezbyt skuteczne, skoro
    udzial diesli rosnie :-)

    Obecna afera z VW tez wynikla ponoc z checi promocji diesli - jakas
    grupa w USA chciala wykazac ze diesle zanieczyszczaja podobnie jak
    benzyniaki, a tu nieprzyjemny wynik wyszedl :-)


    J.


  • 8. Data: 2015-10-13 09:27:32
    Temat: Re: Panstwo promuje diesle?
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2015-10-12 o 14:19, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:5618c9da$0$8379$6...@n...neostrada
    .pl...
    > W dniu 2015-10-05 o 22:31, Marcin pisze:
    >>> Nie mozna by obnizyc akcyzy na benzyne do poziomu tej na ON by
    >>> ludzie chetniej kupowali auta benzynowe?
    >>> Zrodlo: http://www.e-petrol.pl/notowania/rynek-krajowy/stawk
    i-oplat
    >>> Sam mam auto z silnikiem diesla.
    >
    >> To czemu jest tak źle skoro jest tak dobrze? Z czego ta wysoka cena
    >> ON w stosunku do etyliny skoro sam proces produkcji ON jest także
    >> tańszy?
    >
    > Wysoka ? Niska obecnie.
    >
    > Chociaz ... o jeszcze jednej cesze warto pamietac - ON ma gestosc ~10%
    > wieksza niz benzyna.
    > Kupujac litr paliwa kupujemy wiecej kg ON niz kg benzyny.
    > Cecha o tyle istona, ze no wartosc opalowa jest podawana na kg.
    >
    > A cena ... rynek. Po zwyklej destylacji z surowej ropy naftowej
    > wychodza benzyny lekkie (lakiernicze), benzyna silnikowa, nafta
    > (lotnicza), ON/lekki OO, oleje smarowe, ciezki OO, asfalty ... i teraz
    > cena musi byc taka, aby to sie wszystko sprzedalo.
    >
    > Owszem - benzyna moze wymagac dodatkowych procesow i dodatkow
    > przeciwstukowych, ON podobnie - niemal na pewno odsiarczania i byc
    > moze filtrowania.
    >
    > Dalej mamy procesy crackingu i reformingu - mozemy zmieniac ilosci
    > produktow i dopasowac do rynku, ale procesy troche kosztuja.

    W latach 90 przeglądałem tygodnik AutoBild. Była w nim rubryka ceny
    paliw w państwach Europejskich. Tylko w jedynej Norwegii ceny ON były na
    poziomie benzyny, w większości pozostałych cena ON kształtowała się na
    poziomie 1/2-1/3 ceny benzyny.
    Nie mam pojęcia o gęstościach, zdanie opieram na zasłyszanej od jakiegoś
    eksperta paliwowego tezie że koszt wyprodukowania benzyny jest wyższy od
    kosztów produkcji ON. Co by zresztą potwierdzały ceny obu produktów
    jeszcze zupełnie niedawno.

    >
    >> Odpowiadając wprost na tytułowe pytanie - państwo promuje diesle, ale
    >> rzecz dotyczy okresu sprzed 30 lat.
    >
    > Jak widac po stawkach podatku - nadal troche promuje.
    > Tylko ze z tej promocji wychodzi tyle, ze diesli coraz wiecej, popyt
    > na ON rosnie, na benzyne spada, i ceny odpowiednio tez.
    > Oczywiscie to skutek zmian na swiecie, nie tylko u nas.
    > No i ... byl juz czas, gdy ON hurtowo byl drozszy niz benzyna, teraz
    > sie chyba odwrocilo, a diesli nie ubylo ...
    >
    > Niemcy np zniechecaly do diesli dosc wysoka stawka podatku
    > "drogowego", znacznie wyzsza niz dla benzyny.
    > W efekcie oplacalo sie tylko tym, ktorzy zamierzali sporo przejechac
    > swoim samochodem ... a potem nie ma sie co dziwic ze licznik w TDI
    > cofniety :-)
    >
    > Teraz jest troche inaczej bo im jeszcze CO2 doszlo i znizki za klase EUR,
    > http://www.kfz-steuer.de/kfz-steuer_pkw-text.php
    >
    > Tam tez spoleczenstwo bywa bardziej swiadome, wie, ze diesle bardziej
    > szkodza, wie, ze w czasie alarmu smogowego dieslem jezdzic nie wolno,
    > wie jakie sa wymogi na plakietke srodowiskowa.
    >
    > Tak czy inaczej - zniechecanie bylo chyba niezbyt skuteczne, skoro
    > udzial diesli rosnie :-)
    >
    > Obecna afera z VW tez wynikla ponoc z checi promocji diesli - jakas
    > grupa w USA chciala wykazac ze diesle zanieczyszczaja podobnie jak
    > benzyniaki, a tu nieprzyjemny wynik wyszedl :-)
    >
    >
    > J.
    >

    A więc ponownie pytam - dlaczego jest tak źle skoro jest tak dobrze??
    Czym niby (poza podatkami) można tak zawyżyć cenę żeby do niedawna tani
    jak barszcz ON stał się z dnia na dzień droższy od benzyny??


  • 9. Data: 2015-10-13 11:52:39
    Temat: Re: Panstwo promuje diesle?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:561cb260$0$27527$6...@n...neostrad
    a.pl...
    W dniu 2015-10-12 o 14:19, J.F. pisze:
    >> A cena ... rynek. Po zwyklej destylacji z surowej ropy naftowej
    >> wychodza benzyny lekkie (lakiernicze), benzyna silnikowa, nafta
    >> (lotnicza), ON/lekki OO, oleje smarowe, ciezki OO, asfalty ... i
    >> teraz cena musi byc taka, aby to sie wszystko sprzedalo.
    >> Owszem - benzyna moze wymagac dodatkowych procesow i dodatkow
    >> przeciwstukowych, ON podobnie - niemal na pewno odsiarczania i byc
    >> moze filtrowania.
    >> Dalej mamy procesy crackingu i reformingu - mozemy zmieniac ilosci
    >> produktow i dopasowac do rynku, ale procesy troche kosztuja.

    >W latach 90 przeglądałem tygodnik AutoBild. Była w nim rubryka ceny
    >paliw w państwach Europejskich. Tylko w jedynej Norwegii ceny ON były
    >na poziomie benzyny, w większości pozostałych cena ON kształtowała
    >się na poziomie 1/2-1/3 ceny benzyny.
    >Nie mam pojęcia o gęstościach, zdanie opieram na zasłyszanej od
    >jakiegoś eksperta paliwowego tezie że koszt wyprodukowania benzyny
    >jest wyższy od kosztów produkcji ON. Co by zresztą potwierdzały ceny
    >obu produktów jeszcze zupełnie niedawno.

    Ale to masz ceny detaliczne z podatkami. Poszukaj cen np w Rotterdamie
    http://www.e-petrol.pl/notowania/rynki-zagraniczne/e
    uropa-zachodnia-ara

    benzyna 95 958$/t
    diesel ULS 877$/t
    diesel 0.2% 856$/t
    opal 1% S 565$/t

    Jak widac dokladne odsiarczanie diesla kosztuje ok 21$/t. Choc ciekawi
    mnie ten opal ... to chyba jakis ciezki olej, bo roznica zbyt duza.

    Ceny w kazdym badz razie zblizone obecnie, a jak mowie - rynek gra tu
    wielka role - produkujemy oba paliwa na raz, i oba trzeba sprzedac.

    Nie wiem czy pamietasz jeszcze niedawno - jak LPG i ON na zime
    drozal - bo byly potrzebne do grzania.
    Choc nadal sa potrzebne, a juz tak nie drozeja :-)

    >A więc ponownie pytam - dlaczego jest tak źle skoro jest tak
    >dobrze?? Czym niby (poza podatkami) można tak zawyżyć cenę żeby do
    >niedawna tani jak barszcz ON stał się z dnia na dzień droższy od
    >benzyny??

    a) byc moze: wydawalo ci sie, bo patrzyles na ceny z podatkami

    b) podatki wlasnie - dawniej transport publiczny mial ulge. W miare
    rozwoju osobowych diesli, spojrzenia na zuzycie drog, zanieczyszczenie
    powietrza - zaczeli podnosic podatek i na ON.

    c) cracking i reforming - skoro paliwa mozna konwertowac, to nie moze
    byc jedno istotnie tansze,
    d) wzrost popytu na ON, bo to i diesle osobowe i dostawczaki i
    ogrzewanie domow.

    J.


  • 10. Data: 2015-10-13 13:48:37
    Temat: Re: Panstwo promuje diesle?
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2015-10-13 o 11:52, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:561cb260$0$27527$6...@n...neostrad
    a.pl...
    > W dniu 2015-10-12 o 14:19, J.F. pisze:
    >>> A cena ... rynek. Po zwyklej destylacji z surowej ropy naftowej
    >>> wychodza benzyny lekkie (lakiernicze), benzyna silnikowa, nafta
    >>> (lotnicza), ON/lekki OO, oleje smarowe, ciezki OO, asfalty ... i
    >>> teraz cena musi byc taka, aby to sie wszystko sprzedalo.
    >>> Owszem - benzyna moze wymagac dodatkowych procesow i dodatkow
    >>> przeciwstukowych, ON podobnie - niemal na pewno odsiarczania i byc
    >>> moze filtrowania.
    >>> Dalej mamy procesy crackingu i reformingu - mozemy zmieniac ilosci
    >>> produktow i dopasowac do rynku, ale procesy troche kosztuja.
    >
    >> W latach 90 przeglądałem tygodnik AutoBild. Była w nim rubryka ceny
    >> paliw w państwach Europejskich. Tylko w jedynej Norwegii ceny ON były
    >> na poziomie benzyny, w większości pozostałych cena ON kształtowała
    >> się na poziomie 1/2-1/3 ceny benzyny.
    >> Nie mam pojęcia o gęstościach, zdanie opieram na zasłyszanej od
    >> jakiegoś eksperta paliwowego tezie że koszt wyprodukowania benzyny
    >> jest wyższy od kosztów produkcji ON. Co by zresztą potwierdzały ceny
    >> obu produktów jeszcze zupełnie niedawno.
    >
    > Ale to masz ceny detaliczne z podatkami. Poszukaj cen np w Rotterdamie
    > http://www.e-petrol.pl/notowania/rynki-zagraniczne/e
    uropa-zachodnia-ara
    >
    > benzyna 95 958$/t
    > diesel ULS 877$/t
    > diesel 0.2% 856$/t
    > opal 1% S 565$/t
    >
    > Jak widac dokladne odsiarczanie diesla kosztuje ok 21$/t. Choc ciekawi
    > mnie ten opal ... to chyba jakis ciezki olej, bo roznica zbyt duza.
    >
    > Ceny w kazdym badz razie zblizone obecnie, a jak mowie - rynek gra tu
    > wielka role - produkujemy oba paliwa na raz, i oba trzeba sprzedac.
    >
    > Nie wiem czy pamietasz jeszcze niedawno - jak LPG i ON na zime drozal
    > - bo byly potrzebne do grzania.
    > Choc nadal sa potrzebne, a juz tak nie drozeja :-)

    Nie wiem jakie wnioski z tego wyciągać, tego że jeszcze do niedawna były
    takie różnice w cenie na korzyść ON. Jedynym wytłumaczeniem zdaje się
    być jakiś podatek ekologiczny, o którym się nie mówi. Diesel jakby na to
    nie patrzeć to to względem benzynowców trujący śmierdziel, i nic tu
    żadne FAPy nie pomogą.
    Także mało, albo wcale, się nie mówi o podatku "antypirackim", który
    płacimy przy zakupie drukarek, aparatów foto, nagrywarek DVD itd. A
    jednak on jest i wszyscy go płacimy.

    >
    >> A więc ponownie pytam - dlaczego jest tak źle skoro jest tak
    >> dobrze?? Czym niby (poza podatkami) można tak zawyżyć cenę żeby do
    >> niedawna tani jak barszcz ON stał się z dnia na dzień droższy od
    >> benzyny??
    >
    > a) byc moze: wydawalo ci sie, bo patrzyles na ceny z podatkami
    >
    > b) podatki wlasnie - dawniej transport publiczny mial ulge. W miare
    > rozwoju osobowych diesli, spojrzenia na zuzycie drog, zanieczyszczenie
    > powietrza - zaczeli podnosic podatek i na ON.
    >
    > c) cracking i reforming - skoro paliwa mozna konwertowac, to nie moze
    > byc jedno istotnie tansze,
    > d) wzrost popytu na ON, bo to i diesle osobowe i dostawczaki i
    > ogrzewanie domow.
    >
    > J.
    >

    W średnich cenach na stacjach paliw??
    A więc podatki...
    I tak w ogóle co rozumiesz po przez pojecie - "rozwój osobowych
    diesli"? Chodzi Ci o zużycie przez nie paliwa? Ja odnoszę wrażenie że w
    tej dziedzinie to technologia obniżyła sie o kilka poziomów. Przykład -
    w latach 80tych jeździłem Oplem Rekordem 2.2d. Auto spalało mniej ropy
    niż maluch benzyny. Teraz jeżdżę Matriksem z 1.5 CRDI, (podobno
    nowoczesny)niestety ten mały silniczek spala prawie tyle samo ropy co
    1,8 benzyna w oplu Vectrze. Z tym jeszcze że w tej Vectrze to jazda na
    LPG.

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: